3290 Reacties

2 jaar geleden

Ronde drie, daar gaan we weer. Hellooo. Hoe gaat het met jullie lieverds ❤️

2 jaar geleden

De dag mag weer beginnen om 5.15 uur🙃

2 jaar geleden

@mormels, dat lijkt me nog het meest lastige van een tweeling. Dat ze je allebei even voor zichzelf willen hebben. Hoe los je dat op?

2 jaar geleden

Ja gisteravond was het alle speeltjes uit de kast trekken. Spiraal was heel leuk en konden ze niet afpakken van elkaar. Vroeger ging ik lange stukken lopen dan. Maar daar had ik na 17 uur geen zin in. Merk nu sowieso dat ik bepaalde aandacht niet tegelijk meer kan geven. Afgelopen week veel tijd in een dochter gestoken omdat ze echt heel boos werd omdat ze wilde zitten. Ze heeft nu in een week geleerd hoe ze zelf van de grond naar zit kan. En nu begint de ander te zeuren dat ze ook wil leren. Dus nu mag zij het trainingskamp in. Ze geven vaak elkaar wel de ruimte als de een even wat meer aandacht nodig hebben.

2 jaar geleden

Reactie op mormels

Ja gisteravond was het alle speeltjes uit de kast trekken. Spiraal was heel ...
Fijn dat ze de ruimte geven😊 Hoe heb je haar het zitten geleerd?

2 jaar geleden

Fijn dat ze de ruimte geven😊 Hoe heb je haar het zitten geleerd?
Ja, weet niet hoe lang ze dat nog blijven doen. Maar schijnt dat tweelingen sneller empathie ontwikkelen. Ik heb haar steeds over mijn been in kruiphouding gelegd en dan haar kontje opzij en dan draait haar lijfje vanzelf naar zit. En dat dan haar steeds meer zelf laten doen. Maar ik heb dit een beetje zelf bedacht omdat ze enorm lenig is in rug en benen. En ze daardoor haar rug snel hol trekt. Ze gaat ook het liefst in spagaat of split terug naar lig.

2 jaar geleden

Reactie op mormels

Ja, weet niet hoe lang ze dat nog blijven doen. Maar schijnt dat tweelingen ...
Maar dat betekent dat ze zelf ook al echt in kruiphouding komt?

2 jaar geleden

Maar dat betekent dat ze zelf ook al echt in kruiphouding komt?
Nee ze komt zelf niet heel goed naar kruiphouding. Daarom heb ik het haar zo geleerd. Maar ze was echt heel gefrustreerd dat ze niet kon zitten. Ze kan wel op de grond haar rug nu beetje bol maken en dan schuift ze snel haar been er onder en gaat ze naar zit. Heb het eerst geprobeerd volgens de manier die onze fysio voorstelde. Maar dan werd ze nog bozer en ging ze heel hard huilen. Dan maar zo, beter dan haar oppakken en neerzetten. Ze wil nu leren staan dus denk dat kruipen overgeslagen wordt. Haar zusje kan wel in kruiphouding met gestrekte handen rug recht. Maar durft nog niet naar zit.

2 jaar geleden

Mevrouw is moe, heel moe, je ziet het aan haar ogen en aan de kleur ervan. Maar ze heeft zojuist tot spugen aan toe in bed liggen huilen.

2 jaar geleden

Mevrouw is moe, heel moe, je ziet het aan haar ogen en aan de kleur ervan. ...
Aahh arme mevrouw. Is ze ziek missch? Of ergens last van? Hier was ze ook weer wat zeurderig vandaag, wilde niet eten etc. Heb haar maar een zetpil gegeven en toen ik t eten later nog een keer aanbood, heeft ze zowaar bijna alles opgegeten. Nu voor t naar bed gaan nog maar een zetpil gegeven voor de zekerheid.

2 jaar geleden

Ik geloof dat ik wat speelgoed erbij ga kopen, maar weet nog niet wat. Vandaag de kast ingeruimd, en de foamtegels weer neergelegd en de Activity gym opgeruimd (Eerder zat al het speelgoed en toebehoren van Activity gym in kubussen gemaakt van de foam tegels). Activity gym doet ze niets meer mee, die gaat naar mijn bonus-neefje. Ik wil sowieso een gewone, echte bal kopen, maar hebben jullie nog ideeën? Vormen stoven zat, 1 vormen stoof is gelijk een Activity center. Verder hebben we een zak vol knuffels en een Vtech speelpaneel (helaas op batterijen, maar t lokt mevrouw net zoals de stapelbakjes goed weg van plekken waar ze niet mag komen) En een liedjes en verhaaltjes schaap. (Ook op batterij, maar t ding is onze grote hulp geweest in moeilijke tijden 😅)

2 jaar geleden

Reactie op Rizzerd

Aahh arme mevrouw. Is ze ziek missch? Of ergens last van? Hier was ze ook w ...
7e tand kondigt zich aan met een witte bobbel, waarschijnlijk dat.

2 jaar geleden

Ik geloof dat ik wat speelgoed erbij ga kopen, maar weet nog niet wat. Vand ...
Nu met flits 😅

2 jaar geleden

Nu met flits 😅
Wij hebben zo een blokkenhuisje op marktplaats gekocht vandaag. Ze hebben de hele avond mee gespeeld. De opvang heeft deze bal waar ze heel graag mee spelen. Wij hebben kleinere sensoryballetjes waar ze achteraan tijgeren. En we hebben pyramide van leo de pauw een keer op marktplaats gekocht. Ook dik zn 3 euro waard. 🥲 Maar goed hier heeft er een zich ook een half uur vermaakt met 1 billendoekje. Vervelen doen ze nooit hier. Merk dat ze objecten met volume het leukste vinden. En puzzels.

2 jaar geleden

We hebben een rietjesbeker gekocht zodat mn dochter tijdens het spelen kan drinken. We hebben namelijk een silicone met lang rietje, heel fijn om te leren uit rietjesbeker te drinken maar moet echt in de kinderstoel. Dat vindt ze zo fantastisch dat ze niet meer uit haar fles wilde drinken. Maar alleen zittend uit de rietjesbeker. 😂 Gaat alleen nog niet heel netjes. Ze houdt hem wel helemaal zelf vast. Ze wil ineens echt een dreumes zijn. Van de week gaan ze naar nieuwe groep. Ben benieuwd hoe dat haar bevalt.

2 jaar geleden

Reactie op mormels

We hebben een rietjesbeker gekocht zodat mn dochter tijdens het spelen kan ...
Hier drinkt hij liggend uit de munchkin 360 graden beker. Echt onwijs fijn vind ik dat. Zittend begint hij te ontdekken hoe hij hem moet kantelen.

2 jaar geleden

Reactie op Doperwt

Hier drinkt hij liggend uit de munchkin 360 graden beker. Echt onwijs fijn ...
Dat probeer ik ook, maar ze gaat alleen maar huilen. Geloof dat ze het echt niet snapt

2 jaar geleden

Reactie op mormels

We hebben een rietjesbeker gekocht zodat mn dochter tijdens het spelen kan ...
Hier sinds deze week ook een rietjesbeker. Ze had direct door hoe het werkte (had ik niet verwacht). Alleen wil ze de beker kantelen zoals bij een tuitbeker 😆

2 jaar geleden

Ja die 360 graden beker snappen ze hier niet. Ben er ook even mee gestopt. Maar deze rietjesbeker moet je wel flink aan werken. Dus misschien dat we snel weer die 360 beker kunnen proberen. Andere dochter weigert nog steeds water in welke beker dan ook te drinken. Maar het rietjesbeker komt nog af en toe in haar mond. Ze snapt het concept wel. Maar wil gewoon niet. Het zal vast lukken voor ze op kamers gaat…

2 jaar geleden

7e tand kondigt zich aan met een witte bobbel, waarschijnlijk dat.
Waarschijnlijk wel dan ja.. hopelijk kan ze vannacht toch goed slapen