16 Reacties

2 jaar geleden

Bij ons helpt strak aan de tijd te houden. Na een uur en kwartier wakker, dan borst/fles en dan na 1,5 uur in bed hebben liggen. Succes!

2 jaar geleden

Ik herken bepaalde dingen bij onze dochter van 5 maand. Soms drinkt ze haar flesje quasi leeg, andere keren slechts 80ml. Soms helpt het om al rechtstaand te beginnen en dan te gaan zitten. Soms helpt volledig afzonderen van iedereen zodat ze geen extra prikkels krijgt. Soms helpt niets en is het spijtig voor haar 🤷‍♀️. Teken dat ze geen grote honger heeft. Het slapen is hier al een aantal weken vreselijk onrustig. Gewoon doorbijten denk ik en hopen dat het betert. Succes!

2 jaar geleden

Reactie op RRRR

Bij ons helpt strak aan de tijd te houden. Na een uur en kwartier wakker, d ...
ook geprobeerd en meestel let ik op als hij aan zijn ogen begint te vrijven dan breng ik hem naar bed.. dat kan 1.5 uur wakker tijd zijn maar toch zodra hij weet hij moet slapen begint de oorlog.

2 jaar geleden

Reactie op Jolien DS

Ik herken bepaalde dingen bij onze dochter van 5 maand. Soms drinkt ze haar ...
Afzonderen doe ik vanaf het begin alles ging goed in het begin maar sinds 1 maand nu ooh God gisteren zelf gehuild ik kon niet meer zo zwaar allemaal. hopen dat dit dan snel voorbij is 😅

2 jaar geleden

Afzonderen doe ik vanaf het begin alles ging goed in het begin maar sinds 1 ...
Kindjes, allesbehalve gemakkelijk 🙈. Gaat iets een week goed, denk je dat je eindelijk vertrokken bent, tot 3 dagen daarna, kan je weer helemaal opnieuw beginnen 😅. Ik zou toch overwegen je zoontje te leren zelf in slaap te vallen... Ik ben al weken aan het oefenen met de dochter. Ging vrij goed, tot vorige maand. Ze had nooit haar speentje nodig, tot 2 weken geleden 😅. Je kan het tempo van veranderingen nauwelijks bijhouden. Maar... alles is een fase (zeggen ze 🙈). Dit zal ook wel weer overgaan... Er zijn zoveel mama's die het al gedaan hebben, wij kunnen dit ook 😘. Elke mama loopt wel tegen die problemen aan, al zal niet iedereen het willen toegeven 😉

2 jaar geleden

Reactie op Jolien DS

Kindjes, allesbehalve gemakkelijk 🙈. Gaat iets een week goed, denk je dat ...
Hahahah idd alles behalve makkelijk. nog moelijker dan mijn tentames 7 jaar geleden 😅 Ik wil heel graag beginnen met alleen laten in slapen maar ik moet mijn man overhalen hij zegt nog niet ik zeg jawel dus het is elke dag discussie wel niet wel niet. speen idm afleren zeg ik man zegt nog niet 🤦‍♀️ klopt elke mama loopt er tegen maar de meeste doen lijken alsof kinderen poppetjes zijn maar het is een job die je niet begrijpt en de veranderingen al helemaal niet.

2 jaar geleden

Hahahah idd alles behalve makkelijk. nog moelijker dan mijn tentames 7 jaar ...
Dan stel ik voor dat je man jullie zoontje elke avond in bed stopt. Wedden dat je er snel mee mag beginnen dan 😅. Wij zijn aan het overwegen haar speentje af te nemen, maar ze heeft er zo'n nood aan tegenwoordig. Dus nu laat ik haar wat sabbelen voor ze gaat slapen en probeer ik het af te nemen voor ze slaapt. Want als ze in slaap valt met haar speentje, wordt ze wakker, haalt ze het uit haar mond en begint ermee te spelen 😅. Volgende week moet ze naar de crèche, dus denk dat ik het nog even zo zal laten. Dan heeft ze daar toch wat troost aan mocht het nodig zijn.

2 jaar geleden

Ons zoontje begint ook altijd oorlog te voeren als die in z'n bedje gaat. Hij wil ook het liefst gewoon slapen in m'n armen en dan leg ik hem slapend in bed en dan gaan gelijk die ogen open en huilen. 🤷‍♀️ Hij is nu zes maand dus moet ook eens alleen inslapen. Ik heb nu m'n Voedingskussens in z'n bed liggen in een boog. Overdag kijk ik heel vaak en snachts haal op hem eruit als die slaapt. Bij ons helpt het. Net of die dat stukje geborgenheid nodig is. 🤷‍♀️

2 jaar geleden

Bij mijn zoontje was eten ook een enorm probleem. At halve flessen en at snachts soms 3 keer. En ook altijd een heel gevecht. Ik heb sinds dinsdag zijn tutje weggenomen. Ik had al eerder de indruk dat hij liever met een doekje friemelt dan zijn tutje en heb het nu dus volledig weg gelaten. Ook ergens met de gedachten dat hij miss te veel op zijn tutje zuigt waardoor hij geen honger meer heeft. Nu enkele dagen verder en hij drinkt terug hele flessen en zijn tutje is hij van de eerste moment vergeten.

2 jaar geleden

Reactie op Jolien DS

Dan stel ik voor dat je man jullie zoontje elke avond in bed stopt. Wedden ...
hahaha sorry voor de late reactie.. mijn man doet het nu al een week en vind het zwaar dus nog effe en dan mag ik beginnen met zelf in slaap vallen trainen hhhhh. Ooh dat met het speentje hebben we ook hij staat vaker op nu voor de speen en dat is echt slooooopend .. ik ga nu ook proberen het speentje weg te halen voordat hij is slaapvalt kijken hoe die zal reageren... Succes hopen dat de eerste dag créche meevalt...

2 jaar geleden

Reactie op Ellen-88

Ons zoontje begint ook altijd oorlog te voeren als die in z'n bedje gaat. H ...
hopen dat het een periode is en dat het dan wat makkelijker is. bij ons slaapt hij nog steeds in het nestje zonder dat nestje krijg ik hem al helemaal niet weg gelegd

2 jaar geleden

Geen advies, maar heel veel liefde en kracht voor jullie! Hier ook een moeilijke slaper. I know the feeling 💞

2 jaar geleden

Reactie op Evy 1

Bij mijn zoontje was eten ook een enorm probleem. At halve flessen en at sn ...
wat fijn ! Ik zal het ook proberen er moet toch wel een einde komen aan de speen en dragen in de handen... is wel een hele hoge drempel

2 jaar geleden

Reactie op Ciscaa

Geen advies, maar heel veel liefde en kracht voor jullie! Hier ook een moei ...
wat lief van jou! ik wens jou ook veel kracht en geduld wat dat raakt bij mij soms op en dan ga ik huilen op de bank omdat ik het niet meer weet.

2 jaar geleden

wat lief van jou! ik wens jou ook veel kracht en geduld wat dat raakt bij m ...
Zo herkenbaar! Of huilend aan zn bedje; ga nou slapen😢

2 jaar geleden

wat fijn ! Ik zal het ook proberen er moet toch wel een einde komen aan de ...
Ging bij ons echt super super vlot