15 Reacties

3 jaar geleden

Klinkt een beetje gek maar ik lijk het af en toe ook te voelen. Weet niet of dit al kan? Ik ben 14+6

3 jaar geleden

Zelfde hier

3 jaar geleden

Kan heel goed. Dan heb je iets teveel gedaan.

3 jaar geleden

Reactie op Netje90

Kan heel goed. Dan heb je iets teveel gedaan.
Ok, dat kan wel kloppen. Heb het erg druk op werk de afgelopen week.

3 jaar geleden

Kan van een blaasontsteking zijn (daar voel je in je zwangerschap bijna niets van) en anders een groeispurt van de baarmoeder. Dit waren de verklaringen van mijn vk. Vorige zwangerschap een heftige blaasontsteking gehad, veel harde buiken maar geen pijn of andere klachten

3 jaar geleden

Ik ben nu 14 weken, en van mezelf best dun en mager altijd al geweest, en dan voel je je banden al heeeeel snel! En voorals als je dingen doet die je denkt dat nog normaal is! Kan het zijn dat je al harde buiken hebt! Zoals ik😖 mag al niet meer een wasmand tillen (is te zwaar)

3 jaar geleden

Dat kan goed hoor. Ben zelf 16wkn en heb regelmatig een harde buik als ik te wild met onze zoon van bijna 1,5 aan het spelen ben.

3 jaar geleden

Kan prima! En is niet erg

3 jaar geleden

Ik krijg ook harde buiken als ik teveel doe! Ben 17 weken en heb ze sinds vorige week. Ik herken ze nu, denk dat ik ze bij m’n vorige zwangerschap niet zo vroeg herkend heb.

3 jaar geleden

Hier al vanaf 12 weken, verloskundige gaf aan dat je heel goed naar je lichaam moet luister, voel je iets waarvan je denkt, hè dit voelt anders ga ff 5 min zitten rust is echt heel belangrijk!

3 jaar geleden

Reactie op spruitje2021

Ik ben nu 14 weken, en van mezelf best dun en mager altijd al geweest, en d ...
Hier hetzelfde heb het 2 keer toch gedaan zo koppig als ik was en had bij beide keren de dag erna bruinverlies waarschijnlijk door teveel inspanning.

3 jaar geleden

rust rust rust! in het umcg geven ze duidelijk aan dat harde buiken een teken van onrust in je buik zijn. neem een stap terug! je kunt maar 1x 9 maanden je baby dragen.. en achteraf is altijd te laat

3 jaar geleden

Ik heb wel is een zeurende buik pijn die met ong 5 min weer wegtrekt,, kan ik dan als harde buiken zien? Ik vindt t zo moeilijk om nou te weten wanneer je last hebt van harde buiken

3 jaar geleden

Een harde buik voelt als een tijdelijk keiharde baarmoeder. Beetje raar gevoel maar moet in principe geen pijn doen. Gynaecoloog ziet het als goede voorbereiding en reactie van groeiende baarmoeder. Maar als je het binnen een uur heel vaak hebt of het gaat pijn doen (wee) dan moet je wel even rustig aan doen. Volgens mij heb je het bij latere zwangerschappen vaak eerder dan bij een eerste zwangerschap

3 jaar geleden

Kan ook zijn dat je baarmoeder rekt en je daarom denkt dat dit harde buiken zijn als je het nooit gehad hebt weet je ook niet hoe dat voelt x