43 Reacties

3 jaar geleden

Zo blij met deze uitslag. Is toch het laatste stukje échte onzekerheid.

3 jaar geleden

Wachtende op de resultaten van de tweede NIPT aangezien de eerste niet lukte omwille van te weinig DNA van het kindje in mijn bloed..

3 jaar geleden

Vandaag uitslag gekregen van Nipt. Alleen telefoontje als het niet oké zou zijn. Ik kreeg vanochtend eerder dan verwacht een telefoontje. Niet de 3 hoofd afwijkingen maar wel een neven verbinding die niet goed was. Donderdag opnieuw bloedprikken. Iemand hier ervaring mee??

3 jaar geleden

Hoe lang moesten jullie wachten op de uitslag?😊 Ik heb vrijdag bloed geprikt voor de nipt

3 jaar geleden

Werd net gebeld door de VK dat alles goed is! Super snel, afgelopen woensdag geprikt. Wauw wat een ontlading. Super fijn om nu het nieuws ook te kunnen delen met iedereen

3 jaar geleden

Helaas al 2x een mislukte test (geen resultaat o.w.v. te weinig DNA van de baby in mijn bloed)... Frustrerend om zoals iedereen vol spanning en ongeduld te wachten om dan te horen dat er geen resultaat is. Vrijdag ben ik 15 weken ver en mag ik nog een keertje gaan voor bloedname... We zullen zien of 't 3e keer goede keer wordt. Anders is het loslaten en accepteren denk ik.

3 jaar geleden

Donderdag geprikt en vandaag kreeg ik een telefoontje van de verloskundige. Geen aanwijzingen voor de aandoeningen en niks bij de nevenbevindingen.

3 jaar geleden

Reactie op panaceatic

Helaas al 2x een mislukte test (geen resultaat o.w.v. te weinig DNA van de ...
Goh dat had ik nog niet gehoord. Je bent ook niet te vroeg zo te lezen dus. Komt dat meer voor? Ik hoop voor je mee dat het goed lukt dit keer 👍

3 jaar geleden

Reactie op Ciscaa

Hoe lang moesten jullie wachten op de uitslag?😊 Ik heb vrijdag bloed gepri ...
Donderdag 27 aug geprikt voor nipt vandaag 8 sept uitslag

3 jaar geleden

Reactie op Muri16

Goh dat had ik nog niet gehoord. Je bent ook niet te vroeg zo te lezen dus. ...
Ik las dat 2 procent van de nipt-testen hierdoor mislukt en 2/3e daarvan lukt wel bij een 2de keer testen. Of die cijfers kloppen weet ik niet zeker, maar het is wel erg zeldzaam dus. Bij mijn eerste bloedname was ik 12+5, bij de tweede was ik 13+4... Dankjewel om mee te hopen!

3 jaar geleden

Reactie op Ciscaa

Hoe lang moesten jullie wachten op de uitslag?😊 Ik heb vrijdag bloed gepri ...
Ik kreeg op gisteren, na 7 dagen mijn uitslag en dat was allemaal prima OK. Hopelijk is het voor iedereen hier ook allemaal in orde xxx

3 jaar geleden

Reactie op Ciscaa

Hoe lang moesten jullie wachten op de uitslag?😊 Ik heb vrijdag bloed gepri ...
Ik heb de donderdag dat ik precies 11 weken was geprikt en de dinsdag er op al een telefoontje gehad van de verloskundige. Alles was goed, ook niets op de nevenbevindingen.

3 jaar geleden

Vandaag geprikt voor de nipt, nu afwachten of er niks uit komt! Ik lees dat het bij de meesten dus een weekje duurde? Dat valt nog wel mee.

3 jaar geleden

Reactie op joyciebee39

Vandaag uitslag gekregen van Nipt. Alleen telefoontje als het niet oké zou ...
Ja hier helaas ook een nevenbevinding gevonden. Ik ben nu 14+2 weken zwanger, vorige week de uitslag gehoord en alles werd gelijk in gang gezet voor een vruchtwaterpunctie, die mag vanaf 16 wk dus staat gepland nu op 29/9. Erg spannend allemaal 😞. Waarom moet je opnieuw bloedprikken? Vermoeden ze dat de vorige afname niet helemaal juist was?

3 jaar geleden

Reactie op mfb117

Ja hier helaas ook een nevenbevinding gevonden. Ik ben nu 14+2 weken zwange ...
Mag ik vragen wat voor nevenbevinding er uit gekomen is? Ik heb uiteindelijk ook gekozen voor nipt + nevenbevindingen maar echt na lang twijfelen, omdat er soms ook dingen uitkomen die echt niet zo erg boeiend zijn, in mijn ogen dan. Maar er zitten er ook weer tussen die juist wel belangrijk zijn om te weten naar onze mening. Krijg je dan te horen welke nevenbevinding het precies is en wat het precieze risico is als dat klopt?

3 jaar geleden

Vandaag geprikt voor de nipt, nu afwachten of er niks uit komt! Ik lees dat ...
Same! 🍀

3 jaar geleden

Heb vanochtend geprikt. Ben heel erg benieuwd. Hopelijk snel de uitslag :)

3 jaar geleden

Ik heb ook vanochtend geprikt! Heel spannend

3 jaar geleden

Reactie op mfb117

Ja hier helaas ook een nevenbevinding gevonden. Ik ben nu 14+2 weken zwange ...
Eerst nog een x bloed prikken om mijn dna te controleren met afwijkende nevenbevinding (teveel van chromosoom 14) het lijkt mijn uit mijn bloed te komen. Als bloed niet goed is dan vruchtwaterpunctie 😐

3 jaar geleden

Mag ik vragen wat voor nevenbevinding er uit gekomen is? Ik heb uiteindelij ...
Ja iedereen heeft 23 chromosomen en van elk heb je een paartje (dus 2) maar van chromosoom 14 zijn er 3 gevonden. Nu vruchtwaterpunctie om te kijken of het alleen in de placenta zit (dan is er niet zoveel aan de hand, groei in de gaten houden in 3e trimester) of dat het ook bij de baby zit (dan kans op verstandelijke beperking, open ruggetje, hartproblemen of nierproblemen....) dat is dus best heftig... en daarom dus ook gekozen om die vruchtwaterpunctie te doen. Wij hadden meer gekozen met nevenbevindingen omdat tja je doet die test toch dusja test dan alles maar... toch wel blij dat we het gedaan hebben.