346 Reacties

4 jaar geleden

Jeetje wat zielig inderdaad, ik snap je gevoel. Ik hoop dat er iemand is die je kan helpen, oprecht. Heel veel sterkte en liefs. ❤️

4 jaar geleden

Ahhw arm kind ik heb helaas geen advies maar wilde jullie, vooral de kleine heel veel sterkte wensen hoop dat er snel een oplossing is
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

4 jaar geleden

Wij kregen het advies met olie (olijf of zonnebloem oid) te poetsen ipv vochtige doekjes te gebruiken. Misschien dat dat nog helpt? Bij ons was t echter niet zo erg.

4 jaar geleden

Misschien doe je dit al. Maar telkens als je verschoont en voordat je gaat smeren, even droog deppen met een hydrofiel. De huid gaat kapot omdat het continu vochtig is en in een luier gaat dat broeien. Mijn oudste heeft ook heel veel last van kapotte billen gehad. Ik deed dan dus de billen schoonmaken met billendoekjes, droog deppen met een hydrofiel en dan dik smeren met sudocrem

4 jaar geleden

Ooh wat erg! Onze zoon had ook uitslag na enkele dagen natte doekjes.. du gebruik ik cottonpads en Liniment voor het schoon make van de poep ipv natte doekjes. En van de vroedvrouw Inotyol zalf gekregen als tip. Zou beter zijn dan Bepathen. Hopelijk kan dit helpen.

4 jaar geleden

Flamigel zou ik zeggen maar ik vrees dat het misschien kan pikken...vaker verschonen en zijn poepje proper maken met water

4 jaar geleden

Heel herkenbaar! Onze oudste dochter had hier ook last van. Alles geprobeerd te smeren. Sudocreme heeft bij ons totaal niet gewerkt, Bepanthen ging al beter, maar onze ervaring was dat een zalf de wond alleen maar dicht smeert en dus geen zuurstof krijgt. Wij hebben toen een tijdje alleen maar talkpoeder van Zwitsal gebruikt en dat werkte super in combinatie met Pampers! Van Kruidvat luiers kregen ze bij ons ook eerder uitslag! 🤷‍♀️ De billetjes goed inpoederen en je zoontje even lekker in zijn blote billetjes laten spartelen zodat er wat lucht bij kan. Hopelijk heb je iets aan deze tip! Het is inderdaad vreselijk om je kindje zo te moeten zien 🥺 Sterkte en succes!

4 jaar geleden

Arme schat! Ik denk dat je juist beter wel met water kunt spoelen en voorzichtig deppen in plaats van doekjes. Ik weet niet of talkpoeder nog iets kan doen?

4 jaar geleden

Hallo tiffany Dit heb ik ook gehad met mijn eerste kind, wat bij mij heel erg hielp was schoonmaken met billendoekjes en daarna met een vochtige doek met lauwwarm water. En als ik de luier dan aan deed een flinke prut met zwitsal talkpoeder (zowel op de billetjes als op de luier

4 jaar geleden

Jeetje wat erg zeg😔 Ik zie dit vaak op mn werk(ouderenzorg) Ik zou bijna zeggen vochtig wondgaas en daar een droge overheen. Je zal dat dan wel elke x moeten vervangen als het nat of vies word. En billendoekjes zonder alcohol of parfum. Beste kan je iets van wetwipes gebruiken en absoluut niet wrijven maar deppen. Ik hoop dat het snel beter gaat succes🤞🏼❤️

4 jaar geleden

Kruidvat luiers de deur uit, en van Pampers voorlopig de Premium Protection gebruiken, die zijn het meest ademend (absoluut niet de BabyDry, die ademen niet goed namelijk).. Zelf ben im absoluut geen fan van Sudocreme.. dat prikt op mn eigen huid ook.... Zou 1x per dag voor de verzorging van de huid een dun laagje bepanthen smeren, dus uitgesmeerd, en de rest van de dag goed droog houden met talkpoeder... Succes en sterkte🙏

4 jaar geleden

Geen billendoekjes meer gebruiken! Poep eraf weken in een badje met een drupje olijfolie erin. Heel voorzichtig droog deppen. Een paar scheppen maïzena in de luier, dan wordt het vocht nog beter opgezogen!

4 jaar geleden

Oh neee zo zielig hopelijk word het snel beter 😘🍀

4 jaar geleden

Aldanex is heel goed hiervoor

4 jaar geleden

Oh, zo zielig he? Hopelijk knapt het gauw op! Een paar tips: • Kruidvat verkoopt billendoekjes met olie, die zijn minder pijnlijk met schoonvegen. • En geef je borstvoeding? Evt wat melk kolven en in het badwater gieten als hij in bad gaat. • Als je sudocrem wil gebruiken vooral niet te dik smeren, maar heel dun, zodat de huid nog kan ademen. Ben er zelf niet zo’n fan van, want er zit behoorlijk wat rommel in. • Regelmatig luier verschonen, zodat het niet al te lang broeit in de luier. Misschien nog wel vaker dan om drie uur. • Af en toe even in de blote billen leggen, zodat het aan de lucht kan drogen. • Zinkzalf gebruiken. • Talkpoeder op de billetjes. • kruidvatluiers even in de kast laten liggen. Pampers gebruiken, op een of andere manier ademen die toch beter.

4 jaar geleden

https://community.24baby.nl/forum/baby/kapotte-billen-help-lwRNkJ Misschien staan hier nog tips tussen. Ik heb er geen ervaring mee maar ik hoor op mijn werk (apothekersassistente) vaak de tip zinkolie van dr. Swaab. Zit in een potje. Is geen olie maar een olie achtige zalf. Hopelijk zit er iets tussen de tips wat helpt.

4 jaar geleden

Wat vervelend! Ons zoontje had ook hele rode billen (gelukkig is de huid niet stuk gegaan). We hebben bij iedere keer verschonen z'n billen schoongemaakt met een billendoekje, daarna met een nat hydrofiel washandje en daarna hebben we Weleda crème gesmeerd. Na één dag was het rood al veel minder! Sterkte!

4 jaar geleden

Hier ook zelfde probleem, Weleda billencreme werkt top ipv sudocreme en de “gewone” billendoekjes NIET meer gebruiken, maar Water wipes doekjes of een hydrofiele washand met lauw water en veel laten luchten (deden wij door de luier open te laten en een hydrofiele handdoek erover heen

4 jaar geleden

Maizena!!!

4 jaar geleden

De tip maïzena is al gegeven. Sudocrme prikt / bijt. Met een washand billen schoonmaken. Vaseline en dan maïzena. Maïzena trekt het vocht aan van de ontlasting.