3 Reacties

2 jaar geleden

Ik werk niet in een kinderdagverblijf, maar misschien kan een handsfree kolf zoals de Elvie of Youha the Ins je helpen? Dan heb je mits een goede bh je handen vrij om dingen te doen tijdens het kolven. Ik heb zelf de Elvie en ben er tevreden over. Een vriendin van me kocht de Youha die veel goedkoper is, maar wel meer lawaai maakt en is ook tevreden 🙂

2 jaar geleden

Ik denk dat je op je werk moet bespreken wie op de groep staat als jij moet kolven. Jij hebt wettelijk gezien recht om zolang je borstvoeding geeft, maximaal 9 maanden, gedurende een kwart van je werktijd te voeden of te kolven. Het is aan je werkgever om jou hier de tijd en de ruimte voor te geven. Zelf kolf ik altijd op de momenten dat mijn kindje gevoed moet worden. Voor mij komt dat neer op 3 keer per werkdag. Ik werk overigens niet op de opvang.

2 jaar geleden

Ik werk op een baby groep. Ik kolf 2x per dag. De ruimte die er is vind ik niet geschikt. Ik heb niet altijd de sleutel in hem af te sluiten en met een a4tje op de deur lopen er soms nog collega's naar binnen. Ik zet altijd nog een stoel tegen de deur maar dan nog.. Als de scholen weer beginnen is die ruimte om van de overblijf... Ik kolf nu op momenten dat het rustig is een anders springt iemand van kantoor even bij. Ik ben bezig met afbouwen en dan wil ik naar 1x kolven op het werk maar dan zit het tijdens de pauze zijn.. laat de beschikbare ruimte nu ook de pauze ruimte zijn 🙈 niet fijn.