8 Reacties

4 maanden geleden

Hey mama! Zelf 5 weken geleden bevallen van een tweeling met een keizersnede. Onze dochter was (tegen onze verwachting in) heel meegaand met het feit dat ik niet alles kan doen. Ze begrijpt ook dat ik vaker bij de baby’s moet zijn, vooral dan om heb eten te geven. We laten haar zoveel mogelijk meehelpen. Ik merk dat ze heel we deugd aan heeft. Zelf ben ik wel altijd consequent geweest dat ik haar niet mag dragen van de dokter. Soms protesteert ze hier op, maar dan zoeken we samen naar een oplossing. Komt wel goed mama! Alles valt uit eindelijk op zijn plooi. Succes met je bevalling

4 maanden geleden

Ik heb een baby van intussen 3 maand oud. Ik zei ook gewoon vrij streng soms dat mama het niet kon doen omdat mama al een zware buik moet dragen en het dus niet mag van de dokter. Nadat de baby kwam was het even heel lastig omdat ze jaloers was vooral doordat de baby borstvoeding krijgt en veel bij mij is daardoor, maar intussen is ze het gewoon en moet nu plots papa bijna alles doen 🤭

4 maanden geleden

Vooral herkenning hier. Mijn zoontje wordt in maart 3 en rond zijn verjaardag uitgerekend (ook van een meisje). Hij wil ook graag bij mama zijn en dat mama veel, dan niet alles doet. Helaas krijgt mama ook de driftbuien erbij en weet hij volgens mij gewoon dat ik hem moeilijker kan pakken e.d. Pittig vind ik het en hoop ook op zo min mogelijk drama. Al snap ik dat het er wel mag zijn door grote verandering natuurlijk. Dus ik lees vooral mee graag :-)

4 maanden geleden

Hier is het vooral s'avonds moeilijk. Hij doet sinds kort geen middagdutje meer en rond 18u moeten we echt aan het slaapritueel beginnen of het is hel. Dan wil hij dat ik hem op de trap pak, zijn pyjama mag niet aan, mama moet helpen bij alles, hij wil constant schermpje kijken,... Ik heb 3 afspraken eruit gekozen en op 3 kaarten getekend. Dit zijn 3 afspraken die we consequent toepassen en dus wanneer hij overdag goed meewerkt hier ook complimenten over krijgt: - op de trap wordt hij niet meer opgetild (niet door mij, maar ook niet door papa, zodat de baby niet de boeman is) Boven of beneden krijgt hij een high-five. Doen we de hele dag door dus s'avonds maakt hij hier geen punt meer van. - bij een hysterische huilbui gaat hij in z'n groen zeteltje zitten met 1 van ons ernaast. We wachten tot zijn verdriet over is en hij weer rustig wordt. (hebben we hem zo uitgelegd enkele dagen geleden maar tot nu toe nog niet moeten toepassen. Maar ik denk dat hij het wel een fijn idee vindt te weten dat er een veilige manier is om door z'n bui te geraken) - als mama moet rusten, mag papa helpen. Dus ik benoem het feit dat ik rust en dat hij het aan papa moet vragen. Als ik recht sta (en dus duidelijk niet rust) en hem wel kan helpen zeg ik ook 'mama is niet aan het rusten, dus ik kan je wel even helpen' zodat hij ziet wanneer het wel lukt en wanneer niet. Ik denk dat ons ventje gwn echt nood heeft aan duidelijke afspraken en rust. Zijn avond eten krijgt hij rond 17u, daarna meteen pyjama aan. Meestal slaapt hij al rond 18u-18u30. Het gaat dus sinds enkele dagen beter hier...

4 maanden geleden

Handje geven op de trap

4 maanden geleden

Bij een hysterische bui in de groene zetel (eerste verdieping een stoeltje op z'n kamer)

4 maanden geleden

Als mama rust mag papa hem helpen

4 maanden geleden

Veeeeeeeeel complimenten geven als hij deze afspraken gedurende de dag goed doet, s'avonds maakt hij er geen spel meer van 🤷‍♀️