12 Reacties

2 jaar geleden

Ja! Ik was dan wel met de camper, mn ouders en mn dochtertje (haar vader is niet in beeld.) Ik raad je aan om echt veel kleding mee te nemen, had ik in de eerste week niet zo. Het weer veranderd natuurlijk continue in Nederland en zeker nu ook met de fruit-en groenten hapjes gaat het er sneller doorheen dan dat ik gedacht had, thuis valt het me minder op. ☺️ Oh en ook een extra setje beddengoed, zul je altijd zien thuis gaat het altijd goed en daar kakt ze ALLES onder 🤣

2 jaar geleden

Wij zijn op vakantie geweest naa frankrijk met de auto met ons meisje van 5 maanden! Wij hadden zelf alle spullen mee genomen maar je kon ook een babyset huren(bed, bad en stoel).. Lakens enz wel zelf. Wij lieten haar sochtends wel nog in haar bedje slapen en dr rest van de dag keken we een beetje.. stel we gingen iets doen in de wandelwagen en anders ook in bed.

2 jaar geleden

Reactie op xoeline

Ja! Ik was dan wel met de camper, mn ouders en mn dochtertje (haar vader is ...
Om antwoord op de rest van je vraag te geven, ik heb een meisje dat zich snel aanpast. Dus het is mij erg goed bevallen, nu zou ik voor jezelf niet grote verwachtingen hebben, zoals dat je echt vakantie hebt. De zorg gaat natuurlijk door en je bent meer beperkt in wat je zou kunnen, dat is soms jammer, ik heb daarom met haar gezwommen zodat je samen dingen kunt doen. ☺️

2 jaar geleden

Wij zijn vorige week op vakantie geweest met een baby van net 4 maandjes. Het was leuk om even in een andere omgeving te zijn, anderzijds ben je inderdaad erg beperkt in wat je kan doen. Wij zijn 4 keer gaan zwemmen; dit vond ze echt fantastisch. Verder een paar keer uit eten geweest, niet altijd handig want dan kwam ze net voor de fles terwijl wij zaten te eten. Wij hadden een campjngbedje mee, wandelwagen en de stokke kinderstoel met newborn set. Nu hebben wij ook het geluk dat manlief een bus heeft waardoor we makkelijk veel spullen mee kunnen nemen. En inderdaad voldoende kleren want tussendoor wassen is lastig. Soms moest ik wel 3 keer per dag ander shirt aan doen i.v.m. spugen en kwijlen 🤭 Maar al met al wel een leuke week gehad, mede doordat het weer goed was en we veel buiten konden zijn. Heerlijk gewandeld en toch ook wel bijzonder zo, de eerste vakantie als gezinnetje 🥰

2 jaar geleden

Reactie op Prullie89

Wij zijn vorige week op vakantie geweest met een baby van net 4 maandjes. H ...
Het was overigens op een landal park in Drenthe 😉

2 jaar geleden

Ik volg even mee. Wij vertrekken aanstaande zaterdag met onze dochter van 5 maanden naar Kroatië (auto).

2 jaar geleden

Wij zijn nu met ons 4 maanden oude zoontje in Egypte. En je krijgt gewoon een baby bedje lakens en alles wordt hier geregeld. Wij vonden het ook spannend maar we zijn er nu 5 dagen en het gaat zo super goed. De vlucht is goed gegaan. En hier met de warmte gaat het ook heel goed. Ik zou van AeroMoov dat ding voor in de kinderwagen aanraden dat is echt super fijn voor als het warm is voor het zweten. Ons kindje zweet ik Nederland best snel hier eigenlijk helemaal niet. Verder heb ik alles bij zijn speeltjes kinderwagen voeding. Een uv pakje is erg aant te raden voor te zwemmen en een petje.

2 jaar geleden

Net terug van 3 weken Oostenrijk! Ons eerste appartement had een ledikant staan. Het tweede appartement niet en toen hebben wij de aeromoov gebruikt. Hadden eigen lakens mee en dekentjes. Onze zoon heeft veel last van reflux en dat was wel echt zwaar #*^*#. Had veel kleren en doeken mee, maar ook redelijk veel handwasjes gedaan. Ik vond het lastig qua kleding keus ivm temperatuur verschillen in dal en op de berg, maar goed te doen. Wat echt een verademing was; de Jané matrix light reiswieg!!! Wat een top ding 🥰 hierdoor gewoon tijdens het slapen door kunnen rijden (ruim 6 uur) en je kunt hem ook gebruiken als zitje. Je bent wat beperkt in de dingen die je kan doen overdag, maar al met al is het ons echt heel erg mee gevallen om met een baby op vakantie te gaan!!!

2 jaar geleden

Wij zijn met onze dochter op reis gegaan naar Kos, ze was toen 3 maanden oud. Ik gaf/geef borstvoeding dus bij het opstijgen en landen heb ik haar gevoed om pijnlijke oren te verminderen. Op het vliegtuig zelf heeft ze geen krimp gegeven.. Het hotel had een babypakket met babybedje, bad, babyfoon,... Dat kan je eventueel op voorhand vragen aan het hotel waar je naartoe zou gaan. Wij hadden zo'n babyfloat mee, heel handig en leuk! Voor de rest veel rompers voorzien, niet te veel kledij, als het te warm is, doe je dat toch niet aan.. (zwem)luiers had ik voorzien maar was niet nodig, konden we aankopen in een winkeltje. Een doek om over je buggy te leggen tegen de zon (of parasol) en grote knijpers om het vast te hangen. Zonnehoedje, zonnecrème, eventueel medicatie, zwempakje, slaapzak. Oh ja de white noise, dat had ik niet mee, maar gelukkig bestaan er genoeg apps 😊 Ik raad het echt aan, het was een hele fijne ervaring 😊

2 jaar geleden

Terug van 5 weken Turkije! De vlieger was spannend maar was helemaal chill. Ik heb haar melk en haar tutje gegeven om haar oortjes te sparen bij het opstijgen en landen. Ze was op het moment van vliegen 3,5 maand. Bij de terugkomst was ze 4,5 maand. Ze heeft 5 min gehuild denk ik alles samen. Op voorhand aan ons hotel doorgegeven dat we een baby hadden dus zij hadden een volledig babybedje voorzien met alles erop en eraan. Ik heb wel een eigen dekentje meegenomen van thuis voor de geur. Ga je naar een warm land? Neem dan veel rompertjes mee. Het was standaard 35-38 graden waar wij waren dus ze heeft vaak gewoon in een rompertje rondgelopen. Wat wel lastig was rondlopen met de buggy. Wij hebben een quinny waarin we de maxi cosi inklikken maar ze was vaak helemaal bezweet in de maxi cosi , dat was niet fijn voor haar. Voor de rest zonnecreme meegenomen, uv zwempakje en hoedjes voor aan de zee. Indien je flesvoeding geeft even kijken welk merk water ze hebben en of het geschikt is. Ja kan dan ook een thermosfles meenemen voor de hele dag. Eventueel kan je ook zelf water meenemen indien je niet heel lang weg gaat. Een dooky zonnescherm vond ik ook heel erg handig bij het wandelen, zo scheen de zon niet op haar. Voor de rest genieten!! Zo leuk om samen te zwemmen! Oja haar slaapritme is volledig weg nu we terug zijn dus daar werken we nog aan🙈

2 jaar geleden

Wij zijn nu met onze dochter van 5 maanden op vakantie in Frankrijk, kamperen met een tent op de camping. Het gaat prima, je moet je verwachtingen iets bijstellen. Ze doet haar slaapjes in de kinderwagen overdag, in de nacht slaapt ze in een deryan naast ons. Soms is ze vroeg wakker, en heel soms huilt ze dan (is 2x voor gekomen). Dan loop ik een stukje met haar om niet iedereen wakker te maken. Maar goed, op een camping zijn nu eenmaal andere mensen, ook baby's. We zijn vol bepakt in een normale auto, alles paste net. We hebben wel consessies moeten doen, dus de wipstoel is niet mee, want ze kan ook even in de maxi cosi. De draagzak is mee, dan kunnen we fietsen en wandelen. Verder doen we niet alles samen, mijn vriend gaat soms hardlopen of fietsen en ik blijf dan bij haar omdat ze slaapt. Of andersom. Het is heerlijk om weg te zijn en mooie herinneringen te maken met ons drieën, ik zou het aanraden om gewoon te gaan. Zo goed mogelijk voorbereiden als je kunt. Bel bijvoorbeeld met de locatie waar je naar toe gaat om te kijken wat er wel en niet is aan mogelijkheden. Hier kun je een campingbedje en kinderstoel huren.ik had gevraagd om een plek met schaduw, gezien het warme weer, en dit was mogelijk. Elk kindje is anders, dus je kan het zelf het beste inschatten of het mogelijk is of niet. Mijn gedachte was; als we nu niet gaan, wanneer dan wel en waar hangt het dan vanaf? We houden zo veel mogelijk rekening met haar, maar we gaan wel op vakantie, zoals we voor haar ook op vakantie zouden gaan. Succes in elk geval! En alvast veel plezier!

2 jaar geleden

Wij zijn nu aan het kamperen. We hebben deryan pop up bedjes. Extra slaapzakjes, dekentjes en truitjes mee. En we hebben speelkleed mee. Het was even wennen om ergens anders te slapen met nieuwe geluiden maar het is goed te doen.