9 Reacties

2 jaar geleden

Ja sinds een jaar denk? Wij geven een mespuntje 100% pindakaas door de groente. Dit doen we 1 a 2 keer per week. Gisteren heeft onze dame brocili met ei en rijst op. Volledig gepureerd.

2 jaar geleden

Ja denk ik wel. Was bij mijn oudste niet zo en die wordt in november 4. Ik begin er pas mee als mijn jongste brood krijgt, wij zijn pas net met hapjes begonnen.

2 jaar geleden

Ik kreeg wel het advies om het toe te voegen. Wat voor schema heb je gehad? Het schijnt dat als je vroeg hiermee begint dat je de kans op allergieën verkleint. Vroeger dachten ze het juist andersom.

2 jaar geleden

Ja dit is nieuw. In Israël blijken kindjes veel minder allergieën te ontwikkelen. Daar is onderzoek naar gedaan en nu blijkt dat kindjes daar een soort gedroogde pinda koekjes krijgen als ze nog klein zijn. Dus het schijnt idd beter te zijn om vroeg te beginnen. Ik ben toevallig naar het cb geweest en toen hebben ze me dat verteld.😊

2 jaar geleden

Reactie op Erka

Ik kreeg wel het advies om het toe te voegen. Wat voor schema heb je gehad? ...
Ik kreeg het 6 stappen schema. Een bepaalde hoeveelheid pindakaas aan een voeding toe voegen en dan eest een 1/2 theelepel geven. Een uur later 2 theelepels, dan een uur later 1 eetlepel en weer een uur later 2 eetlepels. Dan dag 2 drie en 4 eetlepels geven

2 jaar geleden

Reactie op Flejorlie

Ik kreeg het 6 stappen schema. Een bepaalde hoeveelheid pindakaas aan een ...
Klopt, ik heb die ook via allergoloog. Omdat ik zelf erg allergisch ben, wilde ik het eigenlijk in het ziekenhuis introduceren, maar mevrouw is te gezond, dus we moesten het toch thuis doen. Allergoloog gaf aan dat vooral de verhouding belangrijk is, mocht ze de 4 eetlepels niet opkrijgen is het niet erg, mits de verhouding pindakaas in voeding maar goed is. Overigens houdt t niet op bij pinda en ei... Ook andere noten dienen vroeg geïntroduceerd te worden om met grote kans allergie te voorkomen.

2 jaar geleden

Reactie op Flejorlie

Ik kreeg het 6 stappen schema. Een bepaalde hoeveelheid pindakaas aan een ...
Hoe doe je dat praktisch dan? Dan geef je dus ongeveer om het uur vaste voedsel? En dat 2 dagen en dan niet meer? Hier krijgt ze ‘s ochtends fruit en ‘s avonds groente met rijst, meer eigenlijk nog niet..

2 jaar geleden

Reactie op bbgrlkl

Hoe doe je dat praktisch dan? Dan geef je dus ongeveer om het uur vaste voe ...
Na die 2 dagen minimaal 1x per week een bepaalde hoeveelheid

2 jaar geleden

Reactie op Flejorlie

Ik kreeg het 6 stappen schema. Een bepaalde hoeveelheid pindakaas aan een ...
Zoveel op een dag bij jou😱 Ik kreeg dit schema