35 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb precies hetzelfde. Bij mijn dochter lag die aan de achterkant en voelde we( ook dr vader) haar al met 16 weken en nu ben ik bijna 18 weken en voel alleen af en toe gekriebel vanbinnen en thats it. Merk dat ik heel teleurgesteld ben en gereserveerd of ik het verder in de zwangerschap net zo zal voelen als bij de eerste. Durf niet meer te hopen en wacht wel gewoon tot 25 weken en hopelijk voel ik dan wat..

3 jaar geleden

Reactie op lamyrahhh

Ik heb precies hetzelfde. Bij mijn dochter lag die aan de achterkant en voe ...
Ja heb ik dus ook. Mijn buik groeit wel maar toen zo vroeger voelde ik mij echt super zwanger en nu niet. Heb er al tranen voor gelaten maar helpt niet zeker.

3 jaar geleden

Ik had hem de vorige keer ook aan de voorkant, en nu weer. Dus ik kan niet echt zeggen of het veel meer voelt natuurlijk. Maar ik voelde en zag het wel heel goed bij mijn eerste zwangerschap. Deze foto was in de laatste weken toen.

3 jaar geleden

Heb nu bij 2e zwangerschap de placenta ook gedeeltelijk voor liggen. ik voel sinds 12+2 heel af en toe de baby iets bovem schaambot. Waar je placenta zich nesteld.... heb je geen invloed op. Waarom zou je teleurgesteld zijn in je lichaam. Wees blij dat je zwanger mag raken... ook tzt zal je de kleine wel voelen, duurt iets langer en op andere plekken dan je gewend bent.

3 jaar geleden

Bij mijn zoon (vorige zwangerschap) lag de placenta aan de voorkant. Als ik het me goed herinner voelde ik hem vanaf week 20-21 een beetje en gedurende de periode erna steeds beter. Het was niet zo als jij omschrijft bij je dochter maar heb ook wel eens lastig in slaap kunnen vallen omdat hij bezig was in mijn buik. Ook mijn man heeft regelmatig mee kunnen voelen. Ik had toen geen vergelijkingsmateriaal, dus was blij met alles wat ik voelde. Nu weet ik het nog niet waar de placenta zit. Ben nu 16 weken en voel nog niets. Kan me voorstellen dat het nu voelt als teleurstelling, maar hoop dat deze info je een beetje geruststelt. Het zal anders zijn, maar ook bij placenta voor kun je de kleine voelen.

3 jaar geleden

Oh ja ik voelde het dus vooral rechts aan de zijkant, zoals te zien op de foto. Ik ging dan ook vaak op mijn zij liggen en dan kreeg ik regelmatig voetjes etc zichtbaar te zien, zoals op de foto.

3 jaar geleden

18 weken zwanger ik voel mij baby nog niet

3 jaar geleden

Reactie op PeggyNanne

Bij mijn zoon (vorige zwangerschap) lag de placenta aan de voorkant. Als ik ...
Dit geeft al een beetje een beter gevoel. Ik hoop echt trots te kunnen zijn dat ik de baby veel voel enzo.

3 jaar geleden

Mijn eerste had ik de placenta voor. Met 25 weken voelde ik het echt goed ook uitwendig. Ze heeft me letterlijk bont en blauw getrapt. Het duurt wat langer maar je gaat het zeker voelen!

3 jaar geleden

Hier helaas ook bij de tweede zwangerschap placenta voor (was bij de eerste niet). Nu 15 en halve week en denk heel af en toe wat te voelen. Voor het duidelijk is zal idd wat langer duren, maar vanaf een bepaald aantal weken is het echt wel de bedoeling dat je het dagelijks voelt!!

3 jaar geleden

Dit is m'n eerste zwangerschap, placenta zit ook vooraan. Mij maakt het niet uit, ik kijk zeker uit naar wanneer ik de baby ga voelen maar dat komt wel. Gewoon even geduld hebben. Als de baby gezond is en alles goed verloopt, ben ik allesbehalve teleurgesteld 😃

3 jaar geleden

Ik heb geen iedee waar mijn placenta zit... Hoe weet je waar die zit dan? Ben vandaag 17 weken en is me eerste zwangerschap ik denk dat ik de baby nog niet gevoeld heb... Heb wel soms rugpijn / pijn bij scaambot en bekkenbanden maar ik denk niet dat dat de baby is of wel??

3 jaar geleden

Hoe weet iedereen waar zijn placenta zit? 🤷🏼‍♀️Ben bijna 16 weken...

3 jaar geleden

Reactie op mami_91

Ik heb geen iedee waar mijn placenta zit... Hoe weet je waar die zit dan? B ...
Gynaecoloog heeft dit gezegd bij mijn afspraak vorige week

3 jaar geleden

Hoe weet iedereen waar zijn placenta zit? 🤷🏼‍♀️Ben bijna 16 weken...
Dat kan je zien op de echo

3 jaar geleden

Reactie op Tap

Dat kan je zien op de echo
Ff een misschien domme vraag haha als de placenta onder ligt dan zou het voorkant zijn en als die boven ligt achterkant?

3 jaar geleden

Ik heb mijn zoontje prima gevoeld hoor, achteraf maar beter dat de placenta voor lag want hij trapte echt wel hard en was heel actief. Maar ook dat is nu terug te zien, want hij kan geen 2 seconden op zijn billen zitten 🤭 Nu ligt de placenta weer gedeeltelijk voor. Het zal idd wat langer duren voor je je baby voelt, maar ik heb daarentegen geen ervaring met placenta aan de achterkant

3 jaar geleden

Je gaat de baby gewoon voelen alleen wat later. Of je het even goed gaat voelen kan ik je niet zeggen, maar ook elke baby is anders dus dat hoeft niet per se te maken met de ligging van je placenta. Je hebt drukke kindjes en rustige. Wees alsjeblieft niet teleurgesteld, jouw lijf is een topprestatie aan het leveren. Uiteindelijk is een gezond kindje het doel, probeer van dat idee te genieten.

3 jaar geleden

Reactie op Anoniempje07

Ff een misschien domme vraag haha als de placenta onder ligt dan zou het vo ...
Bovenaan op je (uitwendige) echobeeld is je huid en onderhuidseweefsels. Dus ligt de placenta bovenaan op de echo dan is ligt hij vooraan in je buik

3 jaar geleden

Morgen 18 weken, en voel nog niks als in 'heel soms savonds een plopje.. maar of dat darmen of de baby is geen idee. Ik vind het ook heel erg jammer, omdat het mij snel onzeker maak. Vooral de ene dag wel wat voel en soms 3 dagen niks. Denk eerlijk gezegd dat ik na 20 weken pas wat echt ga voelen.. Hopelijk! Zie bij sommige forums dat ze pas bij 24 echt goed wat voelen.