35 Reacties

3 jaar geleden

Ik had beiden zwangerschappen mijn placenta aan de voorkant en ik voelde de baby dagelijks vanaf een week of 17. Heerlijk toch, je baby voelen en geen gekneusde ribben of ander ongemak. Daarnaast extra beschermkussentje tussen de wereld en je baby!

3 jaar geleden

Sorry dat ik het zeg. Maar wees blij dat je kindje gezond is. Het is weer een nieuwe ervaring. Hoe kan je teleurgesteld in je lijf zijn als er zoveel vrouwen zijn die hier alles voor opgeven dit mee te maken. Sorry vind dit een dramatisch berichtje. Het is geen haat of kritiek.

3 jaar geleden

Het spijt me maar ik denk dat je je moet realiseren dat dit minor problems zijn. Er zitten ook genoeg vrouwen op dit forum die heel blij zijn dat ze überhaupt zwanger zijn en dan ook nog van een gezond kind. Wees dankbaar en blij dat je zwanger bent en alles goed gaat.

3 jaar geleden

Ik dacht dat iedereen hier even zijn gevoelens mocht schrijven. Er word hier soms zo vaak hard gereageerd. Dit is echt niet wat ik wilde. 😢😢

3 jaar geleden

Reactie op Evy 1

Ik dacht dat iedereen hier even zijn gevoelens mocht schrijven. Er word hie ...
Ik snap dat je ervan schrikt, ik denk dat iedereen geprikkeld raakt doordat je zegt 'teleurgesteld in me lichaam' snappen niet helemaal waarom het zal uitmaken of je placenta voor of achter ligt.. en waarom het dan je lichaams schuld is? je voelt je kindje misschien later inderdaad en misschien wel minder dan je zou willen, maar je lichaam kan daar toch niks aan doen? Het komt een beetje apart over vooral voor alle mama's die zoveel moeite moesten doen tot ze eindelijk zwanger mochten worden en dit wel het minste probleem is🤭 moeten uiteindelijk heel dankbaar zijn dat ons kindje gezond geboren mogen worden en de zwangerschap goed mag verlopen🙏🏼

3 jaar geleden

Jammer dat vrouwen elkaar hier gaan zitten afvallen en er dan achter aan zetten dat het geen kritiek is.. hou je mening dan voor je en reageer niet! Aan steun heeft iedereen veel meer♡

3 jaar geleden

Reactie op Evy 1

Ik dacht dat iedereen hier even zijn gevoelens mocht schrijven. Er word hie ...
Geduld is een schone zaak. Het komt vanzelf 💖 Anders misschien verloskundige bellen voor een extra echo om de stress wat af te laten nemen? Succes!

3 jaar geleden

Hoe weet iedereen waar zijn placenta zit? 🤷🏼‍♀️Ben bijna 16 weken...
Echoscopist vertelde me dat

3 jaar geleden

Bij mijn eerste zwangerschap lag de placenta ook vooraan, maar heb ze toch gevoeld vanaf vier maand hoor, ook heel duidelijk, vaak opzij en ook heel hoog tegen mijn ribben, ook dat het zo pijn deed, dus dat kan gerust nog komen, maak je daarover geen zorgen😅

3 jaar geleden

Ik had bij de eerste de placenta aan de voorkant. Kon alles voelen vanaf 16 weken en had ook gekneusde ribben. Het enige verschil dat ik merk met dat hij nu achter zit, is dat ik wat meer van de “zachte” bewegingen voel.

3 jaar geleden

Reactie op Evy 1

Ik dacht dat iedereen hier even zijn gevoelens mocht schrijven. Er word hie ...
Evy dat zijn vast de hormonen laten we dan maar denken 😉 maar je mag zeggen wat je wil en vooral je gevoel uiten, het is niet niks en een beetje onzeker zijn mag toch gewoon, dan zou het juist fijn moeten zijn als je je gevoelens kan delen. Dus laat je vooral niet afschrikken door de harde reactie’s

3 jaar geleden

🤣🤣

3 jaar geleden

Ik voelde 3 dagen geleden voor het eerst duidelijk bewegingen (soort van kriebels aan de binnenkant van mijn buik). Heel bijzonder en mooi gevoel. En afgelopen dagen helemaal niks. Vandaag pretecho gehad (16w1d), vk vertelde dat de placenta aan de voorkant ligt. Dus snap nu waarom ik het allemaal minder goed voel. Was wel heel geruststellend om te zien dat het kindje het goed maakt en wel degelijk lekker aan het bewegen is, ook al voel ik het niet...

3 jaar geleden

Ik snap enigzins wel wat je bedoelt maar ik zou het geen teleurstelling in je lijf noemen. Ik heb dit keer op de placenta voor liggen ipv achter zoals bij mijn 1e. Ik voelde mijn zoontje toen met 19 weken en dacht het nu miss wel eerder te voelen maar toen ik hoorde van de voorliggende placenta dacht ik ook even oh jammer dan zal ik hem deze keer vast niet eerder voelen. Ik ben nu bijna 18 weken en heel soms denk ik een soort bubbels te voelen, maar meer ook niet. Het komt vanzelf even geduld hebben nog =)

3 jaar geleden

Huh... hoe kun je nu teleurgesteld zijn in je lichaam hierdoor?! Je lichaam zet een kindje op de wereld! So be it dat je placenta aan de voorkant ligt, ben blij dat je zwanger bent en dat je lichaam een kindje op de wereld kán zetten. Kan dit echt totaaaaal niet begrijpen! Wat kunnen mensen toch zeuren om kleine dingen..