11 Reacties

2 jaar geleden

Haihai, hierbij wil ik mijn ervaring delen. Vorige week hebben we met de kleine een vliegreis gehad van 4 uur. Op Schiphol zelf heb je een babylounge dat was wel ideaal. Tijdens de stijging en daling werd er alleen maar aangeraden een speen of een flesje te geven, mijne zat vol dus ik voor een speentje. Kleine wou op dat moment niet aan de speen en ik raakte zo in paniek en hij dat daar maar te huilen arm kind. Zet je zelf en je baby absoluut niet onder druk. Probeer alleen zijn voedingstijd zo te regelen dat hij of zij wel lekker een flesje kan doordrinken en zo niet komt het goed. Lekker spelen, frisse kleertjes omdat het boven ook warm kan worden en voor de rest komt het goed. Een draagzak is ook wel handig omdat de autostoel niet meekan in het vliegtuig. Fijne vakantie !

2 jaar geleden

Wij zijn na Egypte gevlogen 5 uurtjes vliegen en het is ons zo mee gevallen. Met opstijgen flesje gegeven en dat ging goed nergens last van. Hoop echt dat de terug weg zaterdag ook zo gaat maar ben er nu helemaal niet bang voor 馃崁

2 jaar geleden

Zaterdag terug gekomen van uit madeira. Eerst naar Lissabon toen naar madeira. Totaal dus 4 vluchten gehad. Ging allemaal prima. Had een draagzak mee zodat hij bij mij kon slapen. Alleen de laaste vlucht bij lande huilen en naar zijn oortje grijpen. Speen wilde die niet toen de borst gegeven. Probeer zo ontspannen mogelijk te zijn dan voelen die kleintjes zich ook op hun gemak. O 1 keer een ontploffing in luiwer. Neem genoeg mee kleding, eten en slabbetje. Grote hydrofiele is ook fijn om over hem heen te doen voor het slapen en tegen de kou van de airco. Op de heen vlucht waren de koffers niet mee gekomen馃槨. Zorg dus voor jezelf en kind voor wat kleding en genoeg voeding. Koffers op de terug weg op Schiphol duurde 1:45 min. Hou daar rekening mee. Ze hebben te weinig personeel zeggen ze. Drinken, hapjes mag je gewoon mee nemen met een baby. Dus ook thermoskan met gekookt water en flesje water ,een knijpfruitje /yoghurt voor broer of zus bv. Zelf pakje appelsap hebben we mogen houden.

2 jaar geleden

dank jullie wel allemaal voor jullie reacties. Ik heb nog een paar vraagjes: hebben jullie snachts of overdag gevlogen? hadden jullie een campingbedje meegenomen? Zo nee, waar sliep je kindje dan in? En moet een baby van 5 maanden ook getest worden? 馃ゴ Of is dit pas vanaf een bepaalde leeftijd?

2 jaar geleden

Onze vluchten was heen heeeeel vroeg. 4 uur naar Schiphol en 7 uur vliegen. Zoontje wakker gemaakt en gelijk eten gegeven en weer laten slapen ik draagzak. Rest van de vluchten was overdag. Zo 7/8 uur onder weg geweest. Wij hadden zo reistentje van deryan mee. Gebruiken we al jaren voor ander twee zoontjes. Veel verre reizen gemaakt met kinderen oudste 9 jaar. Thailand/ zuid Afrika bv. 12 uur vliegen. Maar dit keer niet gebruikt omdat huisjes campingbedjes had staan. En daar sliep hij goed in. Wel eigen beddengoed mee genomen. Buiten land laten ze kindjes toch ander slapen dan wij. Bv een klein kussentje en dik dekentje is mijn ervaring. Ons zoontje slaapt in puckebaby bv. Daarvan twee mee genomen. Voor zo ver ik weet hoeven kinderen tot 12 jaar niet getest te worden. Maar misschien kan dat per land verschillen. Van te voren dus even na kijken.

2 jaar geleden

Bij sommige vluchten ( vaak wat verdere vluchten.) is het mogelijk zo baby bedje aan te vragen. Hebben wij 1 keer gehad naar Thailand met klm. Was heel fijn. Wel moeten ze eruit bij opstijgen en landen en ook als er riemen vast lampje aan gaan. Dat gebeurt natuurlijk net al ze slapen馃槄馃槣.

2 jaar geleden

Bankbediende

2 jaar geleden

Wij hadden zelf ook een buggy mee die vrij klein is in te klappen. Super fijn. Mag mee tot aan vliegtuig. En krijg hem in buitenland vaak ook gelijk als je uit het vliegtuig stapt. Sinds 2 jaar niet meer op Schiphol馃槨( zo gezin onvriendelijk zijn ze hier op Schiphol geworden) dat betekent dus dat je je buggy afgeeft voor je in stapt en hij pas weer terug komt bij je koffers. Loop je dus met kind 5 maanden ok茅 maar 2 jaar kind (lees zwaar pffff) vaak een heel eind naar begane. En is vaak ook nog lang wachten omdat het bij speciale begane band moet komen. Dit keer duurde het dus 1;45 min voor dat we alles hadden. Zo sorry even klagen waarom het zo moeilijk gaat in nl.

2 jaar geleden

Buggy die fijn was is nu ook te koop bij action zien ik馃槄. Zit ook een tas bij die van ons. Maar toen gekocht bij ibood.

2 jaar geleden

Omdat ik 5 maandjes nog wat jong vond voor buggy had ik een stoel verkleumder gekocht. Fijn ding vind ik het. Had wat dikker gemogen maar ben er blij mee dat we hem hadden.

2 jaar geleden

Vooral zelf rustig blijven. Probeer een avond of nachtvlucht te boeken, wij hadden dat gedaan en ze heeft bijna heel de tijd geslapen. Speentje en flesje bij het opstijgen en landen. Ook een speeltje mee gedaan voor moest ze zich vervelen. Het viel echt enorm goed mee ze heeft in totaal max 5 min gehuild. En ook gewoon accepteren als ze huilt , dan huilt ze nu eenmaal. Het is niet dat wij het willen. Ik ben vooral met die mindsted vertrokken , je echt niet opjaagen.