38 Reacties

3 jaar geleden

Bijna 16 weken, 200 gram aangekomen. De een komy gewoon meer aan dan de ander... kun je soms weinig tot neits aan doen.

3 jaar geleden

Meid! Laat alles gaan! Als de kleine goed gaat en jij ‘gezond’ eet laat de kilo’s dan maar lekker vliegen en geniet van deze bijzondere tijd! Ik ben zelf jong (19 jaar) en hoor al jaren lang dit is niet goed en dat is goed!maar heb nu tegen iedereen gezegd! Wie ook maar 1opmerking heeft over minn uiterlijk kf gewicht! Slik m in! Want ik haal uit! Laat mij genieten🤭😉 (komt nu heel boos over, maar heb het wel wat netter gezegd hoor)

3 jaar geleden

Niet naar luisteren! Jij weet het beste hoe je het doet. Die cijfertjes zijn niet zo belangrijk, de één komt aan de ander niet. Het is belangrijker dat je genoeg en gevarieerd eet en in beweging blijft en dat je je daarbij goed voelt! En dat de baby goed groeit natuurlijk. Schoonmoeders hebben veel veel ongevraagd advies en opmerkingen, gewoon links laten liggen. Alle herinneringen worden altijd een beetje rooskleuriger en er is niemand die je schoonmoeder kan controleren op de waarheid..

3 jaar geleden

Wauw. Niet naar luisteren hoe moeilijk het ook is. Mij word dit ook verteld door mensen uit me omgeving terwijl ik van mezelf slank tot normaal gebouwd ben en ik ben exact dezelfde kilo’s aangekomen als jij... ik heb ook al een mooi buikje. Ik ben trouwens ook maar 1,58 dus lijkt wel of je sneller tekent dan...

3 jaar geleden

Zelfde hier! Krijg de opmerkingen als, goh word een flinke baby denk ik.. Week ervoor je hebt een beste buik weet je zeker dat het er geen 2 zijn? Is dit normaal? Toen we vertelde dat ik weer zwanger was heeft ze mij apart genomen en gezegd, je sport toch nog wel je was namelijk eindelijk weer net zo lekker bezig (sport al sinds 6 weken na mijn vorige bevalling) en je weet wat je nu moe doen he om niet te veel aan te komen tijdens je zwangerschap. Ik ben na de opmerking van flinke baby even heel boos geworden schrok ze van, ook gezegd dat ze moet kappen met die kut opmerkingen, mijn lichaam en ja misschien kom ik wel weer veel aan, maar ook de vorige keer alles aan gedaan om het niet te laten gebeuren, maar toch 40 kilo. 🤷‍♀️En het erge is ze doet het waar mijn vriend niet bij is.. Misschien toch een keertje zeggen? Ik snap je hoor want ik durf nu in haar bijzijn geen strakke kleding aan en durf bijna niet te eten.

3 jaar geleden

Wat je schoonmoeder ergens van vind, dat moet wel je laatste zorg op de wereld zijn. Vaak is het gewoon afgunst. Meid wees trots en negeer dat mens. Ik negeer de mijne, ik heb namelijk 0 zin in ongevraagd advies en geouwehoer.

3 jaar geleden

Heb ook zo'n schoonmoeder, die is zoooo gefixeerd op haar gewicht en vooral dat van een ander 😒 Dus ik snap je frustratie! Maar zeker niet onzeker voelen door zo'n iemand, elke zwangerschap is anders en je hebt nu eenmaal gezonde kilo's nodig voor je kindje. Je zegt zelf dat je sport enzo, dus het is zeker niet jouw fout. En ik zou over je gevoelens met je vriend proberen praten, of met je eigen familie en vrienden die je wel oprecht steunen 😘

3 jaar geleden

Het is maar net hoe je bouw is! Je bent in beweging en als jij je gezond voelt, lekker de rest laten met hun mening.. jouw leven, jouw kindje en jouw vriend/man vindt jou er echt niet minder mooi om! Elke zwangerschap is anders, elk vrouwenlichaam is anders.. En gelukkig ook! :) Geniet van je zwangerschap en als je kindje het goed doet, doe jij dat ook!

3 jaar geleden

Wat onaardig van je schoon moeder zeg... Ik ben juist blij dat ik wel een buikje heb daardoor heb ik het gevoel echt zwanger te zijn. Ben zelfs trots op me buik :) ben nu 17 weken en 7 kg aangekomen. Mijn moeder had van mijn jongste 2 broertjes ook mega grote mooie buiken. (ik ben de oudste thuis) en ik hoop eigenlijk dat ik ook zo'n mooie grote meloen buik krijg.

3 jaar geleden

Bij mijn eerste kind ben ik zeker 20 kg aangekomen. Inmiddels ben ik zwanger van ons tweede kind en ik ben 7 kg afgevallen. Tot op heden niets aangekomen.

3 jaar geleden

Dat bij zoiets moois je schoonmoeder zich druk maakt om zoiets onbelangrijks, zegt meer over haar dan over jou. Je lichaam levert een topprestatie, de een komt daarbij meer aan dan de ander. Meid maak je er niet te druk over en geniet van je kleine 😘 laat je schoonmoeder maar kletsen, doe ik ook bij de mijne 😉

3 jaar geleden

Wat vervelend dat je dat te horen krijgt. Iedereen groeit op haar eigen manier, geen lichaam en geen zwangerschap is hetzelfde. Hopelijk kan je toch een manier vinden om het gevoel dat zij je geeft opzij te zetten en te bedenken dat het meer zegt over haar (hoe ze is) dan over jou. Wellicht goed om het uit te spreken richting je schoonmoeder als je dat kan. Het belangrijkste is dat jij je goed voelt 💪🏼😊. Geniet van je zwangerschap!

3 jaar geleden

Ik zou dit bespreekbaar maken. Aangeven bij haar wat haar opmerkingen (die ze misschien niet eens slecht bedoelde) met jou doen emotioneel. Dan weet zij hoe ze rekening kan houden met jou. Het zou me ook niets verbazen als ze het juist heel mooi vind, die grote buik. Hier ook al een flinke buik, en net zo'n schoonmoeder.. die bedoelt er niets mee, en vind het juist mooi omdat ze haar kleinkind ziet groeien waar ze bij staat zogezegd :p

3 jaar geleden

Dat is niet leuk zeg. Misschien bedoelt ze het niet zo en vond ze het misschien zelf jammer dat ze geen duidelijk buikje had. Kun je niet een keer aangeven dat je het geen leuke opmerking vindt of dat het je onzeker maakt. Dan houdt ze er vast mee op

3 jaar geleden

Sympathiek. Not! Niks van aantrekken! Ik ben vandaag 15 weken en al 9kg bij.

3 jaar geleden

Belangrijkste is dat je zelf gezond bent en je kindje! Voor iedereen gaat de zwangerschap anders!

3 jaar geleden

Wat een k*t schoonmoeder! Tis dat je er aan vast zit 😑 Niets van aantrekken. Belachelijk dat zwangere zich druk moeten maken over hoeveel ze wel (of niet) aankomen! Sommige komen totaal 7 kilo aan, andere 40. Belangrijkste is dat je gezond eet voor jezelf en de kleine. Kop op 💪💪😘😘

3 jaar geleden

Het gaat er om dat jij en de baby beide gezond zijn. Iedere zwangerschap is anders, zelfs bij jezelf (als je meerdere kinderen krijgt). Je schoonmoeder moet het maar accepteren dat niet iedereen is zoals haar en iedere zwangerschap anders is. Ik zou dit aangeven bij haar en zeggen wat dit met je doet. Hopelijk snapt ze het dan beter. Ik hoop dat je ondanks alles kunt genieten van je zwangerschap samen met je vriend!