70 Reacties

2 jaar geleden

Hier ook! Wij zitten nog midden in verbouwingswerken omdat we een kamer te kort kwamen in huis. Door corona zijn de verbouwingen heel erg uitgelopen, ze liggen op dit moment zelfs helemaal stil door een tekort aan raamprofielen 😐. Zijn nu aan het overwegen mijn partner zijn werkkamer (werkt fulltime van thuis uit) leeg te maken zodat we hier de babykamer kunnen maken.. maar dan zou partner dus waarschijnlijk nog maanden in een andere ruimte moeten werken (in onze slaapkamer of leefruimte) wat me ook niet praktisch lijkt.. voornamelijk wanneer de baby er is en vriend weer aan het werk moet na 3 weken. Hij zit de hele dag door te telefoneren en heeft online meetings. Wat zouden jullie doen? Geen werkkamer en wel babykamer? Of geen babykamer zodat partner ongestoord kan werken? Ik kan moeilijk inschatten hoe belangrijk die babykamer in het begin is.. het is ons eerste kindje.

2 jaar geleden

Hier bijna 35 en er staat een commode en de muren zijn geschilderd, maar that’s it… Na volgende week verlof, dan maar even flink aan de slag. Hopelijk meldt de kleine zich pas rustig bij 40 weken!

2 jaar geleden

Reactie op Eva F

Hier ook! Wij zitten nog midden in verbouwingswerken omdat we een kamer te ...
Absoluut de werkkamer behouden, geen twijfel over mogelijk! Een baby heeft echt zó weinig nodig, zolang die maar een wiegje heeft om in te slapen is het prima. Je vriend daarentegen moet zich kunnen afsluiten van al het babygebeuren in huis als hij werkt want anders wordt hij gegarandeerd gek. Bovendien zal jij je constant bezwaard en gestresst voelen bij elk huiltje van je baby omdat je weet dat papa moet werken in dezelfde ruimte etc. Gun jullie beide de rust!

2 jaar geleden

Ik ben nu 33 weken. De babykamer word 1 feb pas geleverd. De muren moeten nog geschilderd worden. Ik moet nog gordijnen halen. Alles moet nog gewassen worden. Ik moet nog heel veel dingen doen. Maar ik maak me niet zo druk. Over 3 weken heb ik verlof en dan heb ik nog wel tijd genoeg om alles klaar te maken. Dit is mijn 3de en die andere 2 kwamen ook pas na de 40 weken.

2 jaar geleden

Absoluut de werkkamer behouden, geen twijfel over mogelijk! Een baby heef ...
Hi wij komen ook een kamer te kort in huis maar hebben wel een werkkamer (zolder hiervoor laten verbouwen) we hebben nu de slaapkamer met kleine aanpassingen zo gemaakt dat het van alle gemakken voorzien is. Co sleeper en de deel van de laden kast leeg gemaakt en de muur leuk gemaakt. Nu nog een schommelstoel en dat word het voor de komende maanden. Daarna is het de bedoeling dat de twee meiden samen een kamer delen totdat de huizenmarkt een beetje bedaard en we een ander huis tegen komen 😊. Ik moet wel zeggen dat ik het heel jammer vond want voor de twee oudste heb ik hier heel veel tijd aan besteedt, maar als resultaat moet ik wel zeggen dat onze slaapkamer nu wel ook minimaal deze aandacht heeft gehad (we hebben zelf ook maar een nieuwe bed gekocht 😋)

2 jaar geleden

Hier ook wel wat stress… de meubeltjes zitten in elkaar maar de kamer moet nog deels behangen, nog een keer geschilderd en verdere schilder-afwerking zoals deur en kozijn. Etc. Volgende week begint mijn verlof en ik ga dan gewoon alles klaar maken in de commode etc. Als t kamertje op tijd klaar is kan alles daarheen en anders moet het zo lang maar op de plek blijven waar het nu staat. Ledikantje komt eerst bij ons op de kamer, kijken hoe rooming-in ons bevalt. Als dat goed bevalt mar we toch ook de slaapjes overdag in eigen kamertje willen doen, dan huren we nog tijdelijk een co-sleeper of wiegje. Mijn nesteldrang wil gewoon graag dat het kamertje straks gezellig en klaar is, ook al zal er misschien niet gelijk volop gebruik van gemaakt worden. Lijkt me ook niks dat nog te moeten doen terwijl de kleine er al is…

2 jaar geleden

Hier ruim 31 van een tweeling (dus ook al wat korten op de geboorte) en we moeten ook nog alles verven, ik moet alles nog wassen, nog gordijnen kopen en beddengoed 🙈

2 jaar geleden

Een baby heeft niet veel nodig, juist de mama (en papa)in de buurt😀. Een wiegje of bedje en verzorgingstafel is genoeg.

VRIEND

2 jaar geleden

Yes 🙋🏻‍♀️ Ben wel zwanger van nummer 2 dus maak me niet echt druk.. hebben alles in huis.. al ben ik natuurlijk blij als het straks wel af is 🤪🙈🙈

2 jaar geleden

Hier 34 weken en ga over 3 weken verhuizen. 😅 Kindje heeft gelukkig niet veel nodig. Babykamer gebruikte ik bij de eerste twee ook niet. Eerst ligt de baby toch lekker op jouw kamer. Geen stress is belangrijker dan een kamer.

2 jaar geleden

Wij gaan pas een paar maanden na de geboorte de babykamer inrichten…

2 jaar geleden

Hier morgen 35 weken, de meubels zijn al maanden klaar maar de gordijnen, stickers en wandplank moeten nog. Alles is wel besteld of binnen ;)

2 jaar geleden

Hier staan de meubels in elkaar, maar nog geen matras bijvoorbeeld in het ledikant. Kleren moeten nog gewassen worden, wandbord opgehangen etc. Nog veel te doen! Maar de wieg is compleet, maxi cosi in huis. Als de baby nu zou komen kan het veilig vervoerd worden, veilig slapen en warm gekleed. Los van dat het dan nog een tijdje in zkh moet blijven en we in dat geval beroep moeten doen op bekenden voor wassen, flesjes kopen etc. Maar ik ga er vanuit dat het nog een paar weken duurt Er zijn zoveel kinderen die op de wereld komen en het met minder moeten doen. Al begrijp ik je nesteldrang heel goed!

2 jaar geleden

Ben over 2 dagen 35 weken en krijgen die dag de sleutel van ons nieuwe huis 😁 M’n man moet even aanpoten dus 😂

2 jaar geleden

Maak je geen zorgen hoor, hier is hij ook nog lang niet af! Meubels zijn wel in elkaar gezet, maar moeten nog schilderen en hebben bijvoorbeeld ook nog geen matrasje, gordijnen en verkleedkussen, laat staan dat er al iets is gedaan qua decoratie.. Ik ga ervan uit dat ik daar straks in m'n verlof alle tijd voor heb! 😊

2 jaar geleden

Hier 34 weken zwanger en nog niet eens begonnen 😆

2 jaar geleden

Ik ben vandaag 33 weken en we hebben eergisteren alle meubels binnen gekregen! Vanavond zet mijn man de kledingkast in elkaar en dan staat alles! Alleen de lamp moet nog aan het plafond, spiegel opgehangen, naam aan de muur en de schommelstoel moet nog komen! Dus mocht ze eerder komen hebben we wel alles in ieder geval..maar klaar ben ik nog lang niet🥲🥲

2 jaar geleden

Hier maandag 34 weken, en babykamer ook nog niet af. Momenteel (weer) als opslag in gebruik, omdat we waterlekkage hebben gehad en er vandaag nieuwe vloer moet worden gelegd in woonkamer. Ik begrijp je onrustige gevoel. Het komt vanzelf wel goed! Als je maar heel veel liefde hebt, dan komt het sowieso wel goed. Ook als de kamer straks nog niet helemaal klaar is bij geboorte!

2 jaar geleden

Reactie op YMLK

Hier 32 en ook nog niet helemaal af!! Moet je nog veel??
Nou gelukkig staat sinds vanmorgen ook de commode kast in elkaar ( en het ledikantje stond al ). Dus ik kan nu beginnen met de aankleding zoals een plank boven commode maken en leuk aankleden , spiegeltjes kopen voor op wanden en vloerkleedje .. de mandjes voor in de commode moet ik nog… ik vind 1 muur nog heel kaal… dus die nog behangen of verven … voornamelijk de aankleding nu 😬 jij?

2 jaar geleden

Hier ook nog niet, maandag sleutel van ons nieuwe huis dus moeten eerst nog verhuizen 😑 Als alles goed gaat net vóór 35 weken verhuisd en dan hoop ik met alles te kunnen rommelen