6 Reacties

6 maanden geleden

Hier krijgt ze vaak een halve tomaat of paar plakjes komkommer na het dutje. Yoghurt zou je gewoon magere normale yoghurt kunnen doen met desnoods wat fruit erdoorheen.

6 maanden geleden

Wij hebben ook een dochter die altijd in haar eigen curve boven aan het groene lijntje heeft gezeten. Dus voor haar nog prima. Maar is ook pas gaan lopen bij 18mnd, dus het CB rekent dat mee en vond het prima. We letten wel echt op eten, want anders eet ze alles 🤣 bij ons is t ook gewoon elke dag t zelfde rijtje zodat ze geen extra snacks o.i.d. vraagt: 1 boterham margarine met vega pate of magere smeerkaas(cottage cheese bv) met halfvolle melk, halve beker, wil ze meer dan is t water. 1 stuk fruit in de ochtend met water 2 boterhammen margarine met de lunch, 1 weer met hartige keuze uit de bovenste en 1 met appelstroop of pindakaas, weer halve beker halfvolle melk Na t middagslaapje 1 tussendoortje: rijstewafel, soepstengel of cracotte Avondeten vooral groente, beetje aardappel/rijst/pasta en soms een stukje vlees/vis Mocht ze heel veel gelopen heeft krijgt ze nog een paar hapjes appelmoes als toetje. Verder alleen water tussendoor. En met een uitje af en toe wel iets anders, krentenbol, eierkoek of zo'n knijpfruit. Misschien heb je er wat aan, maar ik zou mij er niet te druk om maken, hoe ouder zij worden hoe meer zij bewegen en hoe sneller ze afvallen. Zolang je inderdaad maar niet continue suikers geeft (en melk/yoghurt)

6 maanden geleden

Reactie op An0niem

Wij hebben ook een dochter die altijd in haar eigen curve boven aan het gro ...
Thanks! Hier liep ze ook met 19mnd...

6 maanden geleden

Ah ze is nog klein, dus draait vast wel bij. Kleintjes bewegen ook veel, dus ze loopt er vast weer veel af. En anders komt het meestal ook wel goed. Hier eten we bijna alleen maar relatief gezonde tussendoortjes. Drinken: hele dag door water, flesje halfvolle melk en soms als afwisseling een beetje thee of een smoothie. Yoghurt: halfvolle yoghurt, meestal niets erin. Soms wat fruit of alleen een beetje kaneel. Tussendoortjes: volkorencracker, snoeptomaatjes, wortel, fruit, nootjes, dadels, rijstwafel of gewoon een sneetje brood met bijv notenpasta af roomboter. Verder lekker veel naar buiten en binnen lekker dansen.

6 maanden geleden

Hier ook! Zelfs kinderarts en dietist geweest. Tip dietist: juist veel eiwitten geven voor verzadigd gevoel dus wel yoghurt (magere kwark of griekse yoghurt 2 procent vet) Advies is nog 300ml zuivel, wij geven dit nu enkel in de vorm van eten(dus geen melk) zodat ze zich voller voelt en merken dat dit goed werkt. Verder gekookt ei groentes of groentesoeppen vis kip en peulvruchten. En: loslaten want ze groeit goed op haar eigen lijn dus trekt bij! Tussendoortjes als soepstengels zei de diëtist juist niet goed te snappen omdat je daar niet verzadigd van raakt, en je kind ook wat meer eten nodig heeft omdat ze nou eenmaal op die lijn zit. Maar: Voor iedereen geldt vast weer wat anders dit was specifiek bij ons het advies.. Wij gaven al geen suikers of knijpfruit maar juist fruit laten eten voor meer vol gevoel. Goodluck en.. ik zat er zelf uiteindelijk te veel op te letten wat volgens mij mijn dochter toch ook begon te merken dus hoop dat je het lekker los kan laten, ik herken het dus zeker ja!

6 maanden geleden

Hier ook hoor, kind 87 cm en 15 kilo.. mn ex en ik zijn beiden wat steviger. Dus het zal ook wel beetje bouw zijn. Ik vind haar niet dik of iets. Hier willen ze haar ook over 6m zien. Maar ik weet niet of ik daar aan ga beginnen. Ik zal mn kind echt niet dik maken met eten. Zal vanzelf loslopen allemaal