17 Reacties

6 maanden geleden

Hoi! Hier ook en mijn dochter had dit vroeger ook..

6 maanden geleden

Hier ook sinds 2 weken! Moet elke keer een paar keer terug.

6 maanden geleden

Hier was dat het teken dat ze toe was aan een peuterbedje. Sinds ze een groter bedje heeft waar ze zelf in en uit kan is alle strijd voorbij! Slaapt je kindje nog in de ledikant?

6 maanden geleden

Hier was dat het teken dat ze toe was aan een peuterbedje. Sinds ze een gro ...
Ja hij slaapt nog in een ledikant. Grappig dat je dat zegt want vorige week klom hij er ineens zelf uit. Toen hebben we de lattenbodem op de grond gelegd en nu lukt het hem niet meer. We hebben wel al een peuterbedje in huis… maar ik ben nog niet toe aan die stap 😂😭 ben zo bang dat hij 10 keer uit zn bed komt.

6 maanden geleden

Reactie op Mommy2Be0322

Ja hij slaapt nog in een ledikant. Grappig dat je dat zegt want vorige week ...
Ik heb het ook continu uitgesteld tot op het punt dat ze zichzelf head-first naar beneden gooide uit de ledikant. Vanaf dat punt geen ledikant meer hier. Ik heb de open stuk van het peuterbed “dicht” gemaakt met een bedomrander zodat ze er snachts niet uit kan rollen. Nu klimt ze er zelf ook niet uit maar roept ze als ze eruit wilt. Hier was het echt de ideale oplossing. Ze klimt wel in haar bedje over de bedomrander heen. Misschien kun je morgenmiddag als hij nog een dutje doet proberen om hem zelf te laten klimmen in het peuterbedje? Als je last minute uitvalbescherming nodig hebt werkt een zwangerschapskussen goed (heb ik tijdelijk toen gebruikt🤣)

6 maanden geleden

Oei ja dan snap ik het zeker. Het nieuwe bedje staat alleen nog in de doos dus ik kan hem nog nergens kwijt.

6 maanden geleden

Mijn dochter ging altijd vlot slapen, tot ze 2 jaar werd. Dan was het ook huilen toen ik haar in bed legde. Meestal was het na 10 minuten wel stil. Sinds een week is dit opeens over. Ik heb nog altijd dezelfde slaaproutine maar nu zegt ze opeens slaapwel tegen mij, legt zich neer, en ze slaapt. Het kan dus opeens over gaan

6 maanden geleden

Als mijn zoontje protesteert met naar bed gaan heeft hij soms echt nog een knuffel nodig. Dan ligt hij al even wakker en gaat een van ons toch maar heen nog een knuffel en dan zeggen we slaap lekker en slaapt hij binnen een minuut. Mijn zoontje is echter ook een meester in rekken geworden door te vragen om dikke knuffels (die weigeren we niet zo snel) wat ik dan doe om hem niet te weigeren maar wel af te ronden is zeggen dat ik hem in zijn bedje ga 'koikoien' (zo zegt hij het als ik met de label van zijn knuffel doekje over zijn neus moet aaien). Misschien helpt het bij jou ook als je hem even in bed gaat aaien of nog liedje zingen? Dan kun je het afronden en weg lopen ipv. Nog beginnen met neergelegd?

6 maanden geleden

Jaaa hier ook! Al een week of 2 bezig helaas... het enige wat helpt is dat we dan naar beneden gaan en ze nog even gaat spelen. Vaak valt ze pas tegen 22.00 in slaap... Ik denk dan maar het is een fase 😜😬

6 maanden geleden

Hoelang is het slaapritueel? Mijn dochter wilt heel graag aandacht en knuffels voor het slapengaan. Ik ben dan wel strikt als ik zeg nog 1 laatste boekje of liedje oid. Ons slaapritueel duurt in totaal 3 kwartier waarin ze volledige aandacht heeft. Dus omkleden, pyjama kieze, verschonen, zelf tanden poetsen en dan mama poetsen, slaapzak aantrekken, lampjes aan doen, kwartiertje boekjes lezen, kwartiertje knuffelen en liedjes zingen. Dan leg ik haar in bed en praten we nog wat over de dag en wat ze gaat dromen. Ja het duurt lang maar ze heeft echt behoefte aan even ontprikkelen en 1-op-1 aandacht van mama.

6 maanden geleden

Hier ook al ruim een half jaar gaande, eig al zo'n 9 maanden. Maar hij blijft zo lang door huilen tot hij tegelijk met mij in mijn bed eindigt. Hij houd het makkelijk 2 uren vol om te blijven huilen. Gewoonweg omdat hij niet in z'n eigen bedje wil. Nu hebben we sinds gisteren een peuterbedje, hij vertikt het om erin te moeten liggen. Echt zo lastig....

6 maanden geleden

Ik kan alleen maar respect hebben voor hoe iedereen het probeert. Hier ook elke dag maar proberen. Heb vandaag met kaartjes (uit het Nijntje verstoppertje spel) in beeld gebracht wat het ritueel is (tip van collega die bij opvoedcoach was geweest na de zoveelste woede aanval van haar dochter). Dus eerst eten, dan even spelen, in bad en tandenpoetsen, boekje lezen en dan in bed. Dit ging dus zonder woede en gedoe vandaag. Wel 4 liedjes zingen in bed terwijl ik zei 1, maar ik vind het al zo fijn zonder boos te hoeven zijn.. 🙃 en gisteren heeft hij wel 3 kwartier liggen klieren nog in bed, nu hoorde ik hem 1 minuut. Misschien toeval, misschien reageert hij gewoon heel goed op dat ik ook ontspannen kon blijven en niet boos hoefde te worden. Hij wordt ergens in de nacht wel nog steeds wakker en wil dan strak tegen me aan verder slapen. Als iemand daar nog een tip voor heeft 😇

6 maanden geleden

Reactie op nmkanoniem

Hier ook al ruim een half jaar gaande, eig al zo'n 9 maanden. Maar hij blij ...
Oei ja dat peuterbed moeten wij ook binnenkort aan geloven maar kijk er zotegen op omdat ik denk dat hij er elke keer uit gaat.. 🥹

6 maanden geleden

Hier ook zo'n drama. Hij wil niet slapen. Laten huilen (en dan elke 10 minuten om het hoekje kijken) resulteert in een nacht niet slapen voor het hele huis. Zodra we beginnen met het bed ritueel stribbelt hij enorm tegen en begint hij te huilen. Nu valt hij enkel tegen mij aan in slaap, maar alleen op ons bed in het donker. Wat lastig voor mij is, is dat ik 26 weken zwanger ben, met een hernia en bekkenpijn. Hierdoor kan ik hem niet meer zonder pijn optillen. Ik dacht het een fase was, maar inmiddels zijn we al 2 maanden verder 🫡

6 maanden geleden

Hier was het ook elke avond huilen geblazen als we er niet bij bleven liggen. We dachten ook dat dit een fase was, maar na 3 maanden en ook af en toe 's nachts 1-2 uur naast haar moeten blijven liggen met een newborn brak ons op. We zijn daarom begonnen met een beloningskaart waarbij ze een cadeautje mag uitkiezen als hij vol is. Het gaat nu al 5 avonden goed. Misschien werkt dit ook voor jullie?

6 maanden geleden

Reactie op saffiee

Hier was het ook elke avond huilen geblazen als we er niet bij bleven ligge ...
Gelukkig gaat het nu 2 dagen wat beter. Wat bij hem helpt is echt het bed ritueel aanhouden en niks haasten. Gerustellende woorden als ‘morgen gaan we weer fijn spelen en mama gaat straks ook lekker slapen’, helpen vaak wel goed. 🤞🏼🤞🏼🤞🏼 hopelijk houdt dit even aan 😅😴

6 maanden geleden

Reactie op saffiee

Hier was het ook elke avond huilen geblazen als we er niet bij bleven ligge ...
Eeen beloningskaart snapt hij nog niet. Hij heeft daar nog geen besef van helaas.