In een ander topic deelde ik zojuist ons eet- en slaapschema. Ik merkte dat ik er (weer, nog steeds, ...) erg onzeker van word, want het komt niet in de buurt van de 'voorgeschreven' schema's en van schema's die sommige andere ouders delen.
Zo zou ik bijvoorbeeld heel graag zien dat ons meisje haar 1e fles om 07:00u krijgt, dus dat ze de nacht helemaal doortrekt. Nu is ze vaak rond 04:00u wakker en met speen en veel moeite in slaap te krijgen en houden tot 05:30u. Ook de laatste fles zouden we, volgens de boekjes, moeten kunnen afbouwen, maar daar lijken wij nog ver weg van te zijn. Tot slot zou het zo fijn zijn als ze slaapjes zou gaan koppelen, waardoor de middagdut langer wordt en we naar drie dutjes kunnen gaan. Deze korte slaapjes breken me op en ook mijn dochter blijft vaak moe. Maarja. Kan ik allemaal mooi willen, maar ze doet het toch op haar eigen tempo. En ze is een vrolijke meisje dat goed groeit, dus echt zorgen maak ik me niet. Alleen die onzekerheid..
Ik ben benieuwd of er meer kindjes zijn die een schema hebben zoals de onze. Mijn dochter is exact 6 maanden.