18 Reacties
5 maanden geleden
Yep hier hetzelfde. 20:00 in bed betekend 22:00 slapen. Soms zelfs later..
5 maanden geleden
Reactie op P8
Pff vermoeiend he? Zijn jullie ook al over naar een peuterbedje? Omdat ze a ...
Ja maar ik maak me er niet meer druk om. Leg haar soms zelfs om 21:00 in bed omdat ze dan echt niet moe is..tis nu toch zomervakantie 😆
Ja we hebben al een paar maanden een peuterbed en dat gaat hartstikke goed. Als ze écht niet wilt slapen gaat ze er zelf uit maar verder blijft ze wel rustig liggen. Ze heeft een paar boekjes op een kast naast haar bed waar ze bij kan dus dan gaat ze maar in het donker boekje kijken🤣.
Wij hebben een paar keer geprobeerd het dutje over te slaan maar dat houdt ze echt niet vol. Ze eet dan amper haar avondeten en ze crasht letterlijk in mijn armen en is dan ko aan het slapen op mijn schouder..
Of ze houdt wel vol en dan slaapt ze om 19:00 om vervolgens krijsend/ huilend wakker te worden om 20:00.. dan even moeilijk troosten en eenmaal weer in bed houdt ze het vol tot 21:30..
Vandaar dat ik het even zo laat want ik kan niet anders😅
5 maanden geleden
Ja maar ik maak me er niet meer druk om. Leg haar soms zelfs om 21:00 in be ...
Ja precies! Hier heeft ze ook echt haar middag dutje nodig, bij ons komt ze wel uit bed en blijft ze niet rustig liggen deed ze dat maar 😂😅 lastig deze periodes maar fijn voor mij om te lezen dat andere kindjes precies hetzelfde doormaken
5 maanden geleden
Reactie op Shylala
Wij hebben haar dutje eruit gegooid. Echt beste keuze die we veel eerder ha ...
Ja bij ons heeft ze haar middag dutje echt nodig, soms doet ze geen dutje als we bijv weg gaan maar daar wordt ze niet vrolijker van. Ik moet haar ook vaak wakker maken na 1,5 uur
5 maanden geleden
Reactie op P8
Ja precies! Hier heeft ze ook echt haar middag dutje nodig, bij ons komt ze ...
Jaa het komt vast wel weer goed! Ik ben alleen benieuwd hoe lang dit door gaat want wij zijn al 2 maanden zo bezig..😅
4 maanden geleden
Wij proberen langszaam het middagslaapje er uit te krijgen.. onze kleine man sliep gerust 3 uur in de middag en als we hem na 1.5 a 2 uur wakker maakte hadden we een mega chagereinig kind de rest van de dag. Het was dus dat of inderdaad heel laat naar bed s'avonds.. dus nu doen we 2 dagen overslaan en dan middagje wel slaapje tussendoor. Proberen het langszaam af te bouwen wat wel lastig is want je moet hem wel echt bezig houden eind van de dag zodat die niet even laatste uur in slaap keuteld op de bank of als die in z'n kamer wilt spelen en je na 10 minuten komt kijken en hij op z'n bed gestort is. Blijft lastig uitvogelen rond deze leeftijd. Vandaag stortte die om 5 uur inslaap omdat ik z'n kamer ging stofzuigen. Hij wilde graag in z'n kamer blijven, geen probleem dan maak ik de andere kamers nog even schoon. Na 10 minuten lag die op z'n bed te slapen. Werd alleen half 7 weer wakker omdat ik de ventilator uitdeed. Nou tot half 9 nog een hieper kind door de kamer gehad die nog lekker met z'n water tafel wilde spelen enzov. en nu echt om 11 uur in slaap gevallen is. Ben benieuwd morgenochtend.😆
4 maanden geleden
Reactie op Roed
Wij proberen langszaam het middagslaapje er uit te krijgen.. onze kleine ma ...
Ja lastig is deze periode hè? Nu een aantal dagen geen middag slaapje en ze slaapt heerlijk in wordt de nachten niet wakker van de week was ze wel moe dus een klein middag slaapje laten doen wat denk je in de avond weer slechter in slaap komen en in de nacht vanaf 4 tot half 6 weer wakker 😵💫😵💫 zo zo zoo lastig
4 maanden geleden
onze zoon kan ook nog heel lang wakker zijn. We leggen dan wel uit dat de dag klaar is, en hij dus in bed blijft.
Van ons mag hij best wakker zijn, maar geen herrie maken ivm andere slaper(s) boven.
Vaak zit hij uitgebreid een boekje te lezen hardop of rollenspellen met zijn 2 knuffels te doen.
Prima
Uiteindelijk gaat hij lekker liggen en slapen.