38 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Hannelore13

Ik snap je ergens wel. Het voelt gewoonweg goed als je kindje het extra goe ...
Ja ik moet uit mijn hoofd halen dat snel beter is. Maar dat is nogal lastig omdat het zo wordt geïnterpreteerd door iedereen. Het van Wiechen schema had ik ook doorgekregen van het cb. En dat lijkt me weer zo laat eigenlijk 😅 ik weet niet of ze dat voor uiterste gevallen aanhouden Maar fijn dat hij het schema wel volgt en zelfs voorloopt. Het zal allemaal ook wel goed komen maar toch, ik vind het stiekem toch jammer dat het geen 'wonder'kind is 🙈

één jaar geleden

Reactie op Rvermol

Hier 9,5 maand en ligt ook nog te spartelen als een vis op het droge. Wat ...
Haha hij begint alvast met een mooie fietsenstalling 😂 Als ik haar neerzet kan ze goed zitten en brabbelen met allerlei klanken, mamama is een favoriet. Paar weken geleden begon ze met handjes klappen, erg schattig 🥰 Ik denk dat ik dat als grotere mijlpalen moet gaan zien dan de bekende tijgeren, kruipen, staan etc

één jaar geleden

Mijn oudste ging ergens tussen 10 en 11 maanden binnen 1 week kruipen, toen zitten en toen staan. De jongste ging met 7maanden tijgeren, met bijna 9 maanden zitten. Van staan of kruipen nog geen enkel teken

één jaar geleden

Die van mij van 25 maart heeft haar tanden en is mega bijdehand maar ook gewoon wat lui 😂🫣 heeft die van mij hahaha ik maak me niet druk en beter leert hij t na de feestdagen.. ivm de kerstboom 😋

één jaar geleden

Die van mijn kan dan wel zitten maar voor de rest is ze op de buik nog vis op het droge 😂. Maar ze kan zich op de buik/rug ook prima alleen vermaken met een knisperknuffel of haar stapelbakjes tegen elkaar aan slaan.

één jaar geleden

Onze zoon (nu 2 jaar en 4 maanden) ging ook pas tijgeren en zitten met 11 maanden. At ook geen prood of stukjes tot een jaar, alles moest gladgepureerd. Doorslapen kwam pas met 10 maanden en lopen pas met 21 maanden. Echter, fijne motoriek gaat prima, at met 9 maanden al zelf met lepel, zonder al te veel knoeien. Onze jongste is van eind februari en gaat al staan sinds ze 7 maanden is, maar eet nog geen brood, zit nog steeds aan 5 flessen, slaapt niet door. Maak je geen zorgen. Elk kindje is anders.

één jaar geleden

Onze zoon geboren op 23 maart doet dat ook allemaal nog niet, verplaatst zich rollend 😋 heel herkenbaar van ons oudste zoon, komt allemaal wel goed , geen zorgen.

één jaar geleden

Nou ik geloof het bijna niet maar sinds gisteren kan ze zichzelf verplaatsen. Ik noem het nog geen tijgeren, het is een soort van vooruit trekken met haar armen 😁 Ook heb ik een paar dagen geoefend met zelf gaan zitten en gisteren heeft ze dit op de opvang zelf gedaan! En tot staan optrekken kan ze ineens ook zelf, eerst met mijn hulp. Ze zagen ineens een hoofdje boven de bank uitsteken en daar schrokken ze van 😂

één jaar geleden

Reactie op MamaEm

Nou ik geloof het bijna niet maar sinds gisteren kan ze zichzelf verplaatse ...
Woehoe! Dat is leuk. Nu moet je ogen in je achterhoofd hebben 😂 Gaat snel ineens! Onze dochter kan al een tijdje tijgeren, maar is nog maar net begonnen met optrekken. Zo zie je maar dat ieder kindje het idd anders doet :)

één jaar geleden

Onze dochter is 8 maanden en kon tot afgelopen maandag helemaal niets wat betreft vooruit komen. Ze kon al wel een beetje op haar buik rollen, en sinds kort wel van buik naar rug rollen. Voor 5 december (5 dagen geleden (hebben we een kruipmatpuzzel gekocht met veel wrijving en binnen een half uur begon ze een poging te doen tot tijgeren en kwam ineens wat naar voren haha 😶 het kan dus toch! Ze vond die mat zo leuk dat ze veel heeft geoefend afgelopen dagen. Hij ligt in de keuken- gister was ze er ineens afgetijgerd 😅 Wat ik wil zeggen, bij ons ging het van praktisch niets kunnen tot meer dan 8 maandsn naar ineens met die mat kunnen tijgeren. Kan dus heel snel gaan. Ding wat we hebben gekocht voor Sinterklaas:

één jaar geleden

Reactie op MamaEm

Nou ik geloof het bijna niet maar sinds gisteren kan ze zichzelf verplaatse ...
Ik ben wel nieuwsgierig hoe je dit hebt geoefend?

één jaar geleden

Onze dochter begon met 8 maanden en 1 week te kruipen, 1 week later ging ze staan en nog een week later stapt ze (met vasthouden aan tafel/box/ons). No worries!

één jaar geleden

Hier inmiddels 9 maanden en ze schuift nogsteeds alleen maar achteruit

één jaar geleden

Reactie op 1991r

Ik ben wel nieuwsgierig hoe je dit hebt geoefend?
Ik heb ook een grote speelmat hier liggen, daarop heeft ze wat meer grip. Inderdaad foam tegels zoals hieronder eerder genoemd! Tijgeren oefende ik met haar door haar voetjes tegen te houden zodat ze zich kon afzetten. Of zelf voordoen 😆 Laten zitten door haar op de buik op haar knieën te zetten. Dan laten lopen met de handjes achteruit tot ze op haar billen zit. Optrekken doet ze al vanaf 6 maanden, dat had ze zelf snel door eigenlijk. Vandaag kan ze echt snel gaan zitten en tijgeren, het is zo snel verbeterd! Overal aan optrekken dus heb het huis meteen babyproof gemaakt ☺️

één jaar geleden

Hier 9,5 maand bijna en de kruipt niet, tijgert niet, rolt wel door de hele kamer. Ze kan niet zitten ook nog en ik maak me er echt geen zorgen om, het komt vanzelf allemaal wel Alleen dat weinige haar, dat vind ik toch een partij jammer 😂

één jaar geleden

Hier 8,5 maand en net vorige week de vooruitknop gevonden. De truc was de kat die net buiten bereik ging zitten. Dat gaf ineens genoeg motivatie om het toch te proberen. Zitten doet onze man ook nog niet en omrollen zie ik sporadisch. Hij heeft de motivatie gewoon niet. Ik maak me niet druk, uiteindelijk komt het wel.

één jaar geleden

Hier 8,5 maand en net vorige week de vooruitknop gevonden. De truc was de k ...
Ahhh dat ga ik proberen met de hond 😂 al speelt ze vaak al op de grond vlak bij de hond, alsnog het proberen waard