17 Reacties
7 maanden geleden
Och lieve meid, wat super vervelend voor je. Het hoeft niet groot te zijn maar het zou gewoon fijn zijn als er aan is gedacht! Je doet zoveel, je bent de hele jaar moeder en dan zou het gewoon heel fijn zijn als je een dag in het zonnetje wordt gezet en zou worden ontzien!
Ook jij hebt het verdiend, elke moeder verdiend het 💪🏻
Gewoon een klein gebaar of lieve woorden is voldoende! Dat je gezien wordt en ze weten hoeveel je doet!
Je bent een topper, een geweldige moeder en je doet het super! Vanuit hier een dikke knuffel en veel liefs voor moederdag! 💝😘
7 maanden geleden
Ik voel je en ik zie je. Sommigen mannen snappen het écht niet. Je bent het wel waard, echt! Kan je jezelf trakteren op nog een leuk kado? Of een grote bos bloemen?
Ik kreeg van mijn zoontje een leuk kadootje die bij de opvang was gemaakt. Mijn man deed ook niks, bleef liggen vanochtend en heeft er ook geen woord over gerept. Hij kan met vaderdag ook de rambam krijgen en ik koop voor mijzelf wat leuks!
7 maanden geleden
Ah lieve mama ik snap je helemaal! 🥺 ook na jullie langs traject en dergelijke is deze dag toch extra speciaal. Ik hecht zelf ook veel waarde aan Moederdag & word heel vrolijk van een simpel knutselwerkje of een cadeau wat mijn man gekocht heeft samen met mijn dochter. Ik zou er zelf ook kapot van zijn als ik niks zou krijgen. Deze dag is niet voor iedereen zo “speciaal”, maar zeker wel voor een heleboel mensen! Je mag deze dag dan ook zeker heel speciaal vinden, dat is je goed recht. We hebben onze kindje immers 9 maanden lang gedragen, gebaard & zorgen elke dag met liefde voor onze kids. Het is dan meer dan logisch als het fijn is als er toch even stil gestaan wordt op deze dag. Ik zou het hem wel aangeven dat je ermee zit & dat je al blij was geweest met alleen al de woorden “fijne moederdag” of een simpel knutselwerkje. En dan kijken wat zijn reactie is. Weet dat je gevoelens valid zijn 🩷🩷🩷 en ik ken je niet, maar je bent vast een fantastische mama! Fijne moederdag😘💐
7 maanden geleden
Hier helaas ook niks er kon nog geen kopje koffie vanaf wat gezet kon worden voor me, en toen hij vroeg waarom ik verdrietig ben kreeg ik nog ruzie ook🙁
7 maanden geleden
Ik herken je gevoel,
Trakteer jezelf een dagje bij een welness of iets dergelijks..
Ik kreeg als excuus, je bent 2 weken geleden jarig geweest en heb een kobo e-reader gekregen.. euh denk ik bij mezelf🤷🏼♀️ ik vraag niet om zn dure cadeau.
Ik heb de laatste 2 jaar extra moeilijk met deze dagen... me lieve oma me 2e moeder is 2 jaar geleden 4 mei overleden.. en miss toch om even na oma en opa te gaan op deze dag. Na opa gaan alleen kan ook hellaas niet meer 😔 die is een maandje geleden bijna al een mooie ster geworden.
Ook al was t een bosje bloemen of een uitgebreid ontbijtje... nope.. kreeg opvang cadeautje dat wel maar zijn energie is er niet ingestoken... kopje koffie met een cracker 🤔
Dus ik heb besloten, ik boek een dagje welness vooor mij alleen, op zijn kosten 😁
7 maanden geleden
Ook al is het inderdaad een commerciële dag geworden neemt nog niet weg dat het voor iedere moeder gewoon fijn is om even een dagje in het zonnetje gezet te worden ook al is het met een klein gebaar als een lekker ontbijtje of lieve woorden en een knutselwerkje is gauw gemaakt...
Ik vind dit echt super sneu voor jou, en alle andere moeders die niks hebben gehad deze dag...wat ik zo lees ben je een super lieve mama en roei je met alle riemen die je hebt
Dus vanuit hier...... een bloemetje voor moederdag⚘️ helaas kan ik niet meer voor je doen.
7 maanden geleden
Ach wat sneu, ik snap je helemaal. Je wil er eigenlijk niet om zeuren, maar het voelt zo onrechtvaardig. Je hebt heel veel moeite gedaan om een kindje te krijgen, hebt een kindje gedragen met alle complicaties van dien en bent nu een toegewijde moeder. Je doet het fantastisch en hoeveel mensen dat ook zeggen, het gebaar van je partner is het allerbelangrijkste. Voor jou. En dan is hij gewoon even een l*l dat hij er zo makkelijk aan voorbij gaat. En dat maakt je verdrietig. Logisch.
Ik voel het ook, niet alleen met Moederdag, maar ook met mijn verjaardag. Het is niet leuk. Het doet verdriet. En erover praten is lastig.
Soms relativeer ik het en denk aan de fijne momenten van waardering die er wel zijn, maar als die ook schaars zijn, is het extra vervelend op zo’n dag.
Hoe dan ook, fijne Moederdag en je bent een topper!
7 maanden geleden
Ten eerste iedereen bedank voor jullie lieve meelevende reacties♡
Ik heb het gisteren vrij snel naar hem benoemd nadat ik dus echt tot de conclusie kwam dat ik helemaal niks kreeg.
Het maakte me ook vrij snel emotioneel, waarop hij gelijk in de verdediging ging dat hij weinig tijd had en dat hij niet verwachte dat ik er zoveel waarde aan zou hechten. Wat ik vreemd vind omdat hij weet dat ik er vaak aan twijfel of ik wel een goeie moeder ben omdat veel.mensen in mijn omgeving alleen maar kunnen benoemen wat je niet goed doet en wat je fout doet en wat ne dan anders moet doen. Dus vind het echt een vreemde opmerking en dan denk ik jeejte kerel wat ken je mij slecht. Maar dat is helaas met meerdere dingen
Ik word erg vaak voor lief genomen.
Ik heb hem proberen uit te leggen (op een rustige toon) dat ik juist hier waarde aan hecht en toch echt wel een zelf gekrabbeld kaartje had verwacht of een leuke tekening. We hebben ook tig kleurboeken had haar daar iets leuks uit laten kleuren uitscheuren en opplakken.
Maar in plaats daarvan werd hij heel boos en liet alles om zichzelf draaien.
Word maar weer boos op kij, ik doe altijd alles fout, ik kan werkelijk niks goed doen.
Echt af en toe en af en toe heel vaak heb ik het iedee dat ik moeder van 2 ben.
En ik lees ook echt wel terug in de comments van jullie dat dit gewoon mannen zijn.
Maar dan denk ik jeetje stelletje hersenloze wezens dat ze zijn, wij voeden elke dag met veel liefde zorg en toewijding ook jullie kindjes op.
Is het dan echt zo verschrikkelijk moeilijk om 1 a 2 keer in het jaar blijk van waardering te geven en ons ook eens heel eventjes in het zonnentje te zetten. (Want mijn verjaardag vergeet hij dus ook met regelmaat)
En nadat hij echt heel goed zag dat ik er ecbt mee zat bleef hij om mij heen hangen en zuchten heen en weer lopen, in de hoop dat ik zou zeggen joh is al goed doe maar rustig is niet erg.
Maar ik kon het deze keer niet. Dus hij bleef me echt de hele dag opzoeken met schatje knuffel schatje doe nu alsjeblieft normaal.
En weer maar schat ik.wist gewoon niks voor je te halen en jij zegt altijd ik hoef niks.
Nee tuurlijk hoef ik niks als ik altijd teleurgesteld moet worden dat laat maar dan ga alsjeblieft maar niet naar de winkel nee.
Maar kom op is een blaadje met potlood te veel?
Maar ik ga mijn kleinte lekker mee nemen naar een grote speeltuin of binnenspeeltuin en als ik haar zie genieten dan is dat ook een dagje wellnes voor me
Maar iedereen echt nogmaals bedankt voor de lieve reacties en woorden
Sta er niet alleen voor als ik het zo lees
7 maanden geleden
Hey wat vervelend!
Ik zou zelf ook heel erg balen bij ons was het ook een struggel om ouders te worden.
Mijn man weet dat ik het een commerciële dag vind maar er mega veel waarde aanhecht. Dit jaar heb ik een macaroni tekening gehad. Prachtig helemaal gelukkig mee.
Hoeft inderdaad niet veel te zijn als het maar een teken van waardering is.
Ik zou als hij het was vergeten ook heel verdrietig zijn
7 maanden geleden
Ik vind dat er geen excuses zijn om moederdag compleet te negeren. Sorry.
En natuurlijk, mannen zijn anders dan vrouwen, dat is hier ook niet anders..
Ik verwachtte ook echt geen tekening of schilderwerkje want ik weet echt dat mijn man dat gewoon niet wil doen (die word helemaal overspannen bij dat idee) plus ik ben altijd thuis bij de kinderen. Maar een bloemetje kopen of een cadeautje online bestellen moet toch wel lukken? Ik was ook flink pissig geweest als ik niets had gekregen. Hoe zouden hun het vinden als we vaderdag zouden negeren?
Moederdag is dan wel een beetje een commerciële dag maar het is wel een dag waarop we ons een klein beetje gewaardeerd willen voelen ❤️
7 maanden geleden
Mijn nu ex partner was 2jr geleden mn verjaardag vergeten. En dit jaar, feliciteerde hij mij pas rond 1 uur, via een apje. En niet smorgens vroeg, terwijl we samen opstonden die dag om te gaan werken. Maargoed, ik moest mij er niet zo zwaar aan tillen volgens hem, en ik stelde mij aan 😅
7 maanden geleden
Hey, vervelend dat je dit moet ervaren zo! Heb je van te voren wel aangegeven dat je wat wilde doen die dag? Sommige mensen geven niks om dit soort commerciële feestdagen. Ik ook niet echt en mijn vriend al helemaal niet.
Ik heb een mooie tekening van mijn dochter gekregen en thats it 😅 ik had graag dat hij haar mee had genomen zodat ik wat rust in huis had (helemaal nu ik zwanger ben van een tweeling) maar dat bood hij niet aan. Voor vaderdag krijgt hij een mooie tekening van onze dochter en dan vind ik het ook goed 🤷♀️
6 maanden geleden
Hier is mijn eerste Moederdag ook voorbijgegaan zonder iets… met dikke ruzie erbovenop want ik stelde mij aan en we doen normaal nooit aan dat soort dagen. Ik had ingeschat dat hij het belang hier wel zou van ingezien hebben, hij wist zelfs niet dat het Moederdag was. Enkele jaren verder en ondertussen heb ik het gerelativeerd en kunnen we er samen om lachen, maar de dag zelf was ik een wrak… dus ik snap je zeker hoe je je voelt, maar het slijt ook :-)
6 maanden geleden
Jammer dat je je er zo oo hebt gehoopt en niets hebt gekregen. Het is idd gewoon het gebaar die telt natuurlijk. Ik zou dat gwn eens goed duidelijk maken aan je partner, die zal daar volgende keer dan wel rekening mee houden!
Ik dit jaar ook niets hoor. Ik krijg normaal een bloemetje met moederdag, maar zei dat ik niets hoefde omdat we letterlijk de dag nadien naar Ibiza vertrokken dusja haha 😅 Op reis heeft hij me wel op een restooke getrakteerd.
6 maanden geleden
Ik heb ook niks voor Moederdag gehad maar mij boeit het niet zo veel. Ik hoef geen cadeautje op Moederdag, het is elke dag Moederdag