20 Reacties

6 maanden geleden

Hier een peuterbed. Vorige maand, 2j1m. Ze was er zelf aan toe, ze probeerde uit de ledikant te klimmen. Stootte 1000x per nacht haar hoofd / ledematen (we hebben een lange meid) de overstap ging in een keer goed. 2-3 dagen erbij moeten zitten tijdens het wennen en sindsdien gaat het perfect. Heb wel een bedbumper van aerosleep vastgemaakt voor het gedeelte waar ze in kan klimmen en moet haar regelmatig terug in bed duwen in haar slaap omdat ze dan met haar kont uit het bed hangt. De bedbumper houdt haar letterlijk vast op dat moment😂.

6 maanden geleden

Hier vlak na zijn 2e verjaardag. Het was even wennen, maar ging vrijwel direct goed. Hij kan er zelf uit, dus we hebben wel traphekjes geïnstalleerd. Maar hij gaat er niet vaak uit gelukkig

6 maanden geleden

Reactie op Pp07

Hier vlak na zijn 2e verjaardag. Het was even wennen, maar ging vrijwel d ...
Oké dat is fijn! Peuterbed of 1 persoonsbed?

6 maanden geleden

Wij zijn ook over op een peuterbedje sinds afgelopen dinsdag 😃 hij vindt het helemaal geweldig. Ging direct boekjes lezen in bed. Elke avond wilt hij ook naar bed toe als het boekje uit is. Slaapt de nachten goed door. Nog niet uit bed gekomen uit zichzelf. Blijft netjes wachten tot we naar hem toekomen in de ochtend en middag. En als ik er bij 1 wel m’n bedenkingen bij had was het dit ventje wel 😂🤪

6 maanden geleden

Wij zijn overgegaan toen ze 20 maanden was, omdat we 't ledikant nodig hadden voor haar broertje. We hadden ons voorbereid op een overgangsperiode met wennen, uit bed komen, het spannend vinden maar deze meid ging gewoon slapen alsof er niks veranderd was haha. Ging dus perfect!

6 maanden geleden

Wij zijn 2 weken geleden op een grondbed overgegaan. 'T is niet dat die uit zijn ledikant klom of het aangaf. Maar hij maakt 0 geluid als die wakker is dus zo zielig als die al een uur om zich heen aan t kijken is en wij nog slapen.. nu kan die heerlijk spelen of boekjes lezen ij alle stilte!! In het begon ging die alles uit z'n bed gooien en dacht heey ik kan het nu zelf oppakken en dan ploffen die gauw weer op z'n bed!! Of hy ging stiekem naar de boekenkist en nam al z'n boeken het bed in om te lezen terwijl die slapen moest.. We lieten hem gewoon even en daarna liepen we ze kamer weer in en laat ik hem alle boekjes weer in de kist doen, de deksel dicht en daarna gaat die heerlijk slapen😆 en heel af en toe is die nog eens naar de kist gelopen en dan riep ik door de babyfoon, JAYDI MOERMAN.. ga jij is gauw je bedje weer in en lekker slapen. En dan trok die een sprint z'n bed in en kwam er niet meer uit haha. Heerlijk toch. Op de foto was het z'n eerste middagje in z'n grote bed. Hij is alleen eind van die week toen die 1 dagje opvang had nog in z'n vertrouwde ledikantje gegaan. Omdat die dat graag zelf wou en wij hem elke avond lieten kiezen waar die wou slapen en nu vragen we het niet meer maar hij doet het echt top. En m'n zusje was er van overtuigt dat hij echt nog niet in een groot bed kon slapen.. ze was ook erg verbaast !😆

6 maanden geleden

Hey! Hier ging de overgang naar een peuterbed heel soepel. Hij blijft in zijn nieuwe bed liggen tot wij in de kamer zijn zelfs, dan klimt hij er pas zelf uit 🤣 Hij is er helemaal blij mee.

6 maanden geleden

Hier nu ongeveer een maand in haar nieuwe bed en het gaat over het algemeen best goed. Ze heeft een eenpersoons vloerbed, we vonden een peuterbed een beetje zonde. Onze dochter is nu 2 jaar en 3 maanden oud. We hebben een slaaptrainer gekocht en ze mocht zelf mooi nieuw beddengoed uitkiezen. Wel heeft ze een traphekje voor haar kamer, ze is nogal ondernemend en zo kunnen we beperken dat ze tot ze iets groter is niet haar kamer uit kan.

6 maanden geleden

Meteen een 1 persoonsbed met een bedhekje. Het hekje is korter dan het bed zelf. Dus ze kan er wel zelf uit en in. Ging meteen goed, geen problemen ervaren.

6 maanden geleden

Reactie op Ladysoul

Oké dat is fijn! Peuterbed of 1 persoonsbed?
Een peuterbed. Petit amelie

6 maanden geleden

Bij ons ook goed gegaan! Overgestapt sinds afgelopen zaterdag. Hij voelt zich helemaal tof! Wij hebben een bedje met bedhekje.

6 maanden geleden

Ik zit nog te twijfelen of we hem al naar een groter bed gaan doen of niet. . Maar hebben jullie eerst een dekbed en kussen geïntroduceerd in het ledikant? Of tegelijkertijd met het grotere bed? Mason draait nog heel veel, dus ben bang dat ie dan nooit onder z'n dekens ligt 😂

6 maanden geleden

Reactie op Suus93

Ik zit nog te twijfelen of we hem al naar een groter bed gaan doen of niet. ...
Wij hebben dat tegelijkertijd geïntroduceerd. Gelukkig is het met dit weer geen probleem als ze in de nacht niet onder de dekens slapen. Dus dat scheelt 😁

5 maanden geleden

Reactie op Suus93

Ik zit nog te twijfelen of we hem al naar een groter bed gaan doen of niet. ...
Wij hebben een heel plat dun Kussentje en klein dekbed al in z'n ledikant gegeven.. waar eigelijk niet echt juist gebruik van werd gemaakt.. z'n kussen werd boven op z'n dubbelgevouwen dekbed gelegt en daar plofte die dan op.. hy wou dus heel graag een hogere kussen ofso.. en nu die in z'n grondbed slaapt maakt die nog amper gebruik van z'n deken.. hy ligt vaak overdwars bij t hoofdeinde van z'n grondbed.. met z'n voeten en hoofd ergens tegen aan.. maar als t kouder is zal die vanzelf wel z'n dekens gaan gebruiken denk ik.. en zo niet leg ik die gwn over hem heen voordat ik ga slapen.

5 maanden geleden

Wij wachten tot na onze zomervakantie, dan is hij 2,5 jaar. Mede omdat op vakantie er nog een campingbedje voor hem klaar staat en hij zijn ledikant nog prima vindt!

5 maanden geleden

Sinds vorige week een eenpersoonsbed. Op advies wel met een hekje van zo'n 30 cm eromheen, zodat hij niet kan vallen. Het heeft een trapje, waarmee hij erin gaat en dat vindt hij enorm interessant. Eerste nacht wilde hij er niet in. 2e nacht wel, 3e nacht niet en vanaf daarna gewoon wel. Via next een kinderdekbed en kussen, maar wel eenpersoons maat. Het kussen is net wat dunner dan gewone kussens, maar dus wel groot. En een 4 tog dekbed. Leuke hoes met graafmachines. Hij mocht helpen in elkaar zetten. Ik had vooraf bedacht dat hij zolang mogelijk ik het ledikant bleef, maar hij klom eruit en begon echt te krijsen dat hij er niet meer in wilde. Dat was hier echt de reden om hem naar een grote jongens bed te doen.

5 maanden geleden

Dit is het bed. 2 grote bakken op wieltjes eronder

5 maanden geleden

Reactie op Vera33

Dit is het bed. 2 grote bakken op wieltjes eronder
Linkje?

5 maanden geleden

Linkje?
https://www.kinderbeddenstore.nl/Mick-compactbed-met-laden-90x200-wit-hout-look?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw-ai0BhDPARIsAB6hmP4nSyYxE_I-UISiiyBgizSUoCT_cIS8R_QzxE3UQWjCAgTXB3OqivgaAvOzEALw_wcB

5 maanden geleden

Reactie op GroteHaas

Hey! Hier ging de overgang naar een peuterbed heel soepel. Hij blijft in zi ...
Hiii iets heel anders hoor maar is dat de behang van pimpelmees in de kleur terracotta? Zo ja met welke kleur verf heb je dat gecombineerd of heb je het wit gelaten? 🤩