101 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op cvanbuiten

Geldt dat voor elke branche? Kan er alleen iets over vinden in de zorg of k ...
Wanneer er absoluut niet aan 1,5meter voldaan kan worden geldt dat. In de meeste branches kun je nog vervangende werkzaamheden doen en kun je door blijven werken. In zorg, kinderopvang en onderwijs is dat er vaak niet en ga je eerder met verlof.

3 jaar geleden

Mijn zwangerschapsverlof zal ingaan op 25 februari (4 weken voor uitgerekende datum) en lopen tot 16 juni. Echt zal ik vanaf 21 februari al vakantiedagen opnemen en na 16 juni ook nog zo veel mogelijk, in iedereen geval nog 4 weken. Omdat mijn vakantiedagen daarna op zijn hoop ik dat ik vervolgens nog verspreid wat weken ouderschapsverlof als vakantie op kan nemen. Vanaf 2 augustus 2022 wordt dit namelijk 50% doorbetaald.

3 jaar geleden

Ik 9 december tm 9 juni. Door Corona mag ik niet meer voor de klas...

3 jaar geleden

Reactie op Mx3

Wanneer er absoluut niet aan 1,5meter voldaan kan worden geldt dat. In de m ...
Ik werk in een hotel, dus misschien toch maar eens in gesprek gaan..

3 jaar geleden

Officieel met 34 weken op 24 jan, maar ik neem de 2 weken ervoor nog vakantie. Dus lekker vanaf 32 weken thuis. Ik ben erachter gekomen dat ik zwanger zijn echt vreselijk vind en dat het me fysiek vrij zwaar valt, dus ik gun mezelf lekker die tijd!

3 jaar geleden

Reactie op Mx3

Wanneer er absoluut niet aan 1,5meter voldaan kan worden geldt dat. In de m ...
Ik werk in de zorg op een woongroep, hier kan je niet 1,5 meter aanhouden ivm verschonen e.d. toch moet ik gewoon doorwerken tot 34 of 36 weken.. Ligt er dus ook aan waar je werkt denk ik

3 jaar geleden

Ik werk in de zorg op een woongroep, hier kan je niet 1,5 meter aanhouden i ...
ik ben er zelf achteraan aan het gaan, sommige gooien het erop dat het alleen om covid gerelateerde zorg gaat.Maar in principe is het 1,5 meter afstand kunnen houden. Verder vind ik covid gerelateerd een beetje stom want mensen kunnen dit al hebben (vooral met prik) voor het merkbaar is bijvoorbeeld 🥴

3 jaar geleden

Niks moet. Het is puur hoe jij het zelf ervaart en nog wel wil. Je bent als zwangere medewerker beschermd. Kan altijd een preventief spreekuur bij de bedrijfsarts aanvragen. Heb je angsten dan moeten ze daaraan gehoor geven en je vervangende werkzaamheden aanbieden.

3 jaar geleden

Ik stop met 28 weken met werken op de groep (kinderopvang) en ga dan niet veel meer aan boventallige uren doen. En dan hopelijk nog wat vakantie achter mijn verlof aan.

3 jaar geleden

Reactie op An-1986

Niks moet. Het is puur hoe jij het zelf ervaart en nog wel wil. Je bent als ...
Oh oke! Ik ben er niet bang voor, ik verzorg nu ook positief geteste clienten. Wel fijn want het is niks voor mij om al vroeg bij huis te zitten..

3 jaar geleden

Oh oke! Ik ben er niet bang voor, ik verzorg nu ook positief geteste client ...
lekker blijven doen dan!! ik wil gewoon kijken wat de opties zijn :) heb namelijk ook een bewoner die steeds meer agressie laat zien. Dat vind ik stiekem spannender worden dan corona

3 jaar geleden

Je moet niks. Als je binnen 1,5m moet werken, dan moeten ze jou ander werk aanbieden. Het is dan aan jou of je dat wel of niet wil. Kunnen ze dat niet bieden, mag je met verlof. Dus van je werkgever uit moet het, van jou uit mag het.

3 jaar geleden

Van 30 januari tot begin september. Inclusief vakantie en een deel ouderschapsverlof

3 jaar geleden

Ik ben 25 maart uitgerekend en ben normaal met verlof van 18 maart tot 1 augustus.

3 jaar geleden

Reactie op Eva F

Ik ben 25 maart uitgerekend en ben normaal met verlof van 18 maart tot 1 au ...
Wow zo kort van tevoren en dan zo lang😱 Is niet normaal toch, of kom je uit België misschien?

3 jaar geleden

Reactie op CathyS

28 februari tot 27 juni hier. In blijf tot de week voor uitgerekende datum ...
Mag dat eigenlijk? Ik dacht dat je uiterlijk 4 weken van de voren MOEST stoppen namelijk.. Althans, als je in loondienst bent dan..

3 jaar geleden

Ik hoop op 31 januari tot en met 19 juni. En afhankelijk van de zomervakantie van de rest bij ons op de afdeling misschien nog vakantie er achteraan. Eigenlijk lijkt het me ook wel lekker om in september/oktober pas vakantie te hebben, dan zijn ze ongeveer een half jaar en kunnen we misschien alsnog een paar dagen weg met ons kersverse gezinnetje 🥰

3 jaar geleden

Ik ben 12maart uitgerekend en ga vanaf 31januari met verlof tm 04juli. Plak er nog heerlijk vakantie aan vast en neem vanaf dan iedere week betaald ouderschapsverlof op. Kan niet wachten !

3 jaar geleden

Ik ben 2 maart uitgerekend en ga vanaf 31 januari met verlof. Ik start 13 juni weer! Heb momenteel nog zoveel vakantie dagen staan dat ik vanaf december een dag minder ga werken, dat zal ik ook na mijn verlof blijven doen. Kijk daar al naar uit, nog maar 2 vrijdagen werken 😍

3 jaar geleden

Reactie op Mx3

Wow zo kort van tevoren en dan zo lang😱 Is niet normaal toch, of kom je ui ...
Kom uit België inderdaad 🙂. Hier moeten we maar 1 week voor de uitgerekende datum thuis blijven. Vroeger mag, maar dan heb je minder weken verlof ná de bevalling. Ik blijf dus zo lang mogelijk doorgaan! En heb na mijn bevallingsverlof aansluitend 3 weken bouwverlof aangezien ik in de bouwsector werk.