101 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op MMvS

Mag dat eigenlijk? Ik dacht dat je uiterlijk 4 weken van de voren MOEST sto ...
In België gaat het verlof wat anders. Daar krijg je 15 weken en mag je tot max 1 week vooraf doorwerken. Als je eerder stopt, heb je dus korter na je bevalling. En volgens mij is het ook niet zo geregeld zoals hier in Nederland dat je sowieso 10 weken na je bevalling hebt. Ik ga lekker 6 weken vooraf. Bij de eerste ook gedaan en vond het fijn om die weken rust te kunnen pakken voordat alles ging veranderen 😊

3 jaar geleden

In België gaat het verlof wat anders. Daar krijg je 15 weken en mag je tot ...
O echt?! 😱 Maar dan heb je toch dat iemand niet op komt dagen op werk of halverwege de bevalling haar leidinggevende moet bellen "O ja, ik kom niet want de baby komt vandaag"?

3 jaar geleden

Reactie op Mommii

Ik ben 12maart uitgerekend en ga vanaf 31januari met verlof tm 04juli. Plak ...
Betaald ouderschapsverlof? Bij de meesten is dat pas vanaf augustus en dan max 9 weken, maar enkele branches waar dat eerder en het volle verlof kan

3 jaar geleden

Ik ben twee maart uitgerekend en ga vanaf 19 januari met verlof. 6 weken van te voren. En dan start ik 20 juni weer. Plak er vakantie/ouderschapsverlof aan vast. Werk voor de Rijksoverheid en daar kun je gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof opnemen.

3 jaar geleden

Ik krijg 18 februari verlof. Neem vier weken van te voren maar plak er nog een week vakantie voor. Ik begin 20 juni weer. 27 maart uitgerekend.

3 jaar geleden

Reactie op An-1986

Ook door zwaar werk?
Sta in een winkel, maar heb mijn bekkenbodem overbelast dus zit nu alleen nog maar achter de kassa. Normaal sta ik op een andere afdeling waar het staan is en met gordijnen werken. Maar door die bekkenbodem klacht ben ik gedwongen eerder te stoppen. Werk nu 50 % en mocht van mijn gynaecoloog tot 25 weken aan het werk.

3 jaar geleden

Reactie op MMvS

O echt?! 😱 Maar dan heb je toch dat iemand niet op komt dagen op werk of h ...
Dat is ook een beetje mijn bezorgdheid, vooral omdat ik met klanten werk (begeleiding van mensen die een huis laten bouwen) en er heel wat geregel aan vooraf gaat om dossiers aan collega's over te geven. Moest ik vroeger dan gepland (enkele weken) vroeger bevallen, zou dat praktisch niet fijn zijn. Maar als ik moet kiezen tussen mijn werk deftig kunnen afronden en goed op voorhand alles doorgeven en stoppen met werken, of meer tijd met onze baby hebben na de bevalling.. dan weet ik het wel 😉

3 jaar geleden

3/3 uitgerekend, zou willen doorwerken tot 26/2 maar heel februari dan maar 5u per dag ofzo en 6 weken na de bevalling terug beginnen en ook beginnen met 5u per dag en zo terug opbouwen

3 jaar geleden

Reactie op Eva F

Dat is ook een beetje mijn bezorgdheid, vooral omdat ik met klanten werk (b ...
O, ik snap je keuze helemaal hoor. Maar de regelgeving in België dus niet zo goed 😉

3 jaar geleden

Ik vanaf half februari, ben dan 34 weken. Vind tot 36 gaan echt te ver.

3 jaar geleden

Hier met 33.3. 21 januari de laatste dienst en dan pas weer ergens 27 juni beginnen.

3 jaar geleden

ik mocht trouwens kiezen 34,35 of 36 weken. heb 35 gedaan

3 jaar geleden

Reactie op Mommy08

Hier met 33.3. 21 januari de laatste dienst en dan pas weer ergens 27 juni ...
Dat is ook exact mijn verlof. Ik ga met 34 weken met verlof 20 januari laatste dag. En begin 27 juni weer met werken 😊

3 jaar geleden

Nemen jullie allemaal langer verlof na de bevalling?

3 jaar geleden

Reactie op Hannelore13

Nemen jullie allemaal langer verlof na de bevalling?
Ik neem de kortste periode vooraf, zodat ik naderhand 2 weken 'extra' heb. En afhankelijk van hoe de overige vakanties op het werk vallen eventueel nog vakantie.

3 jaar geleden

Reactie op Ellen_1993

Dat is ook exact mijn verlof. Ik ga met 34 weken met verlof 20 januari laat ...
hoe kun je zo lang verlof hebben? dat is ruim 24 weken

3 jaar geleden

Reactie op PlaneeTJE

In het onderwijs krijg je de schoolvakanties ook extra.

3 jaar geleden

Reactie op PlaneeTJE

Ik heb mijn 6 weken van te voren + 10 erna en nog 5 weken extra verlof ingezet wat ik gespaard had.

3 jaar geleden

In mijn werk is het qua zwaarte helaas niet te doen tot 34 weken te werken. Vrijwel iedereen wordt met 30 weken deels ziek gemeld. Dus is 34 weken standaard de verlofdatum...

3 jaar geleden

Hier met 36 weken met verlof, maar ik neem 2 weken van tevoren vakantieverlof op. Dan ben ik van 3 februari tot 13 juni sowieso weg. Daarna neem ik ouderschapsverlof op en werk ik tot eind oktober maar 1 dag per week :)