Hoi,
Ik vroeg me af of jullie misschien andere alternatieven hebben voor water, thee etc. Dit drinkt mijn dochter gewoon echt niet.
Gevolg is dat ze de hele dag door alleen maar suikervrije aanmaaklimonade of halfvolle melk drinkt. Hebben jullie nog andere ideetjes, wat geven jullie je kindjes?
Water met een komkommertje erin. Geeft een hele zachte smaak en geen suikers of slecht voor de tanden. Verder geen idee, hier wordt alleen maar water, thee en melk gedronken.
Hier dixxap en karnemelk (bij brood). Andere dingen worden hier ook niet echt gedronken. Onderweg krijgt ie wel eens appelsap, waar mogelijk aangelengd met water.
Water met fruit erin laten staan zou best een alternatief kunnen zijn. Persoonlijk vind ik t altijd wel zonde van t fruit (niet bepaald goedkoop). Je gebruikt t op een liter water en gooit het daarna weg.
Water. Maar dat kun je je kindje gewoon aanleren hoor. Als je je kindje nu al laat wennen aan alleen zoete smaken, gaat ze nooit water leren drinken. Hier krijgt ze 1 x per dag diksap, voor de rest water.
Hier hetzelfde. Ik herken t ook wel, want heb dat zelf ook nooit lekker gevonden. Ben bij mn dochter wel begonnen met gewone melk, water, slappe thee etc. In de hoop dat zij t wel lekker zou vinden. Maar helaas. Vorig jaar met de hittegolf heb ik t opgegeven en ben ik op zoek gegaan naar wat ze dan wel voldoende wil drinken. Ze drinkt nu appelsap aangemengt met water en dat gaat super. Ik vindt trouwens ook dat ze echt niet helemaal suikerloos door t leven hoeft te gaan. Doe ik zelf immers ook niet..