12 Reacties

3 maanden geleden

Onze dochter vind het potje nog steeds niks. En ze geeft ook niet aan als ze gepoept heeft. Peuterbed heeft ze een aantal keer ingeslapen maar nu wil ze er absoluut niet in slapen. Spelen wel. Dus op dat gebied heeft zij daar weer last van.

3 maanden geleden

Oh joh maak je niet druk! Alles op eigen tempo. Hier praat onze zoon nog niet. Potje wil hij ook niks van weten. Groente is ook echt een no go fruit daarin tegen soms wel 4 bananen per dag. Verder snapt hij alles wel heel goed, en sommige dingen loopt hij voor volgens het cb. Ik maak me niet zo druk komt vast allemaal goed.

3 maanden geleden

Zoals ik het lees wil hij niet ipv niet kunnen. En dat is prima toch? Ze zijn maar kort klein. Waarom maak je, je zorgen? Heeft er iemand een nare opmerking gemaakt? Of vergelijk je met andere kinderen in je familie/vrienden kring? Hier slaapt ze wel in een groot bed, maar als ze dat niet had gewild was dat ook prima geweest. Ze blijven er echt niet in liggen tot ze 10 zijn. 😊 En jongens zijn vaak wat later met zindelijk worden, en ze zijn nog maar 2,5 vergeet dat niet. 😊

3 maanden geleden

Hier een knul die niet in een groot bed wil slapen(en niet zonder slaapzak), niet met zijn blote billen op het potje wil en bijna niet vooruit komt op een loopfiets 🤷‍♀️. Oowja en groentes zijn echt niet om te eten. Komt vanzelf wel.

3 maanden geleden

Reactie op Peppabig

Zoals ik het lees wil hij niet ipv niet kunnen. En dat is prima toch? Ze zi ...
Echt zorgen maken kan ik het niet noemen. Ik moet misschien wat minder op internet lezen. Het is meer dat ik dan lees dat ze vanaf 9 maanden uit een beker kunnen leren drinken en waarom dat dan zo belangrijk is, dan denk ik nou dan wordt het toch echt wel tijd kleine vriend 🙈 Hetzelfde geldt voor zindelijkheid. Dan denk ik joh hij is nog zo klein.. maar dan lees ik weer dat het belangrijk is om te beginnen als ze anderhalf zijn en dan voelt het voor mij alsof we dan een jaar te laat zijn begrijp je wat ik bedoel? Dan is het wel fijn om even deze reacties te lezen dat het ook oke is dat ze niet alles volgens het boekje doen

3 maanden geleden

Reactie op Happymom14

Echt zorgen maken kan ik het niet noemen. Ik moet misschien wat minder op i ...
1,5? Wow.. dat is zelfs ongezond hoor want dan mogen ze het echt nog niet ophouden. De meeste kinderen worden na 3 jaar pas zindelijk.. en voor jongetjes is dat helemaal het geval. Waar lees je dit? Hier op het forum of ergens anders?

3 maanden geleden

De mijne: - Weigert eten aan te raken. Ik voed haar anders verhongert ze zich nog liever dan dat ze zelf eet. - Kan nog niet praten. - Kan wel tot 10 tellen en de cijfers echt herkennen. - Slaapt in een peuterbed. Ik heb een bedrand ervoor gezet want anders naait ze m er om 03:00 uit. - hele sterke eigen wil. Flipt m als ze iets aan krijgt wat ze niet wilt aan doen. - kan uit een open beker drinken. Maar kiest 100x de avent rietjesbeker. - potje snapt ze nog niks van. Ze is zo eigenwijs dat ze zichzelf in de weg zit.

3 maanden geleden

Reactie op Peppabig

1,5? Wow.. dat is zelfs ongezond hoor want dan mogen ze het echt nog niet o ...
Nee niet hier op het forum maar algemeen op Google. Ik ben het echt regelmatig tegen gekomen...

3 maanden geleden

Reactie op Happymom14

Nee niet hier op het forum maar algemeen op Google. Ik ben het echt regelma ...
Hmm oké.. Nja wijze les, stop daarmee :p

3 maanden geleden

Reactie op Peppabig

Hmm oké.. Nja wijze les, stop daarmee :p
Haha ja inderdaad

3 maanden geleden

Hi Happyom14, wat doet je zoontje wel allemaal al? Zelf eten ontdekken, aangeven wat hij wel/niet fijn vindt? Ik denk dat zelfredzaamheid en interesse aan dingen het belangrijkste zijn. En dan niet aan dingen die wij als ouders belangrijk vinden maar wat hem triggert om meer te leren. Wellicht is het leuk om spelenderwijs met bekers te oefenen: hetzelfde glas dat jullie hebben, een plastic beker, een mok, een klein glas, een groot glas. Lekker ermee laten spelen en proberen eruit te drinken… je moet zeker niet tegen je principes in gaan! Hier vond ze het peuterbed aan het begin ook spannend en hebben we er een stevig kussen voor de opening gepropt. Die trekt ze s ochtends gewoon weg en kan dan uitstappen. En onder een deken slapen lukt nog lang niet. Ze draait en maait tijdens haar slaap enorm en worstelt zich in kortste tijd onder de deken uit… maar een slaapzak wil ze ook echt niet meer. Nu kleden we haar met een laagje extra onder de pyjama, soms sokken en dat werkt goed. Wij lopen er soms vooral tegen aan dat ze álles zelf wil doen en anders een kreisbui krijgt. Vaak helpt het om te praten en kijken wat haar precies dwars zit, maar ik vind het op moment bestwel pittig. Wel fijn dat ze haar emoties durft te tonen 😅 Ik snap wel wat je zegt. Als je overal hoort welk kind wat al kan… zakt je de moed in de schoenen - 2,5 en nog niet zindelijk, kan nog niet schrijven en zijn eigen diner koken? Tsjongejonge. 😉 lekker kind laten zijn en meeveren in wat hij wél leuk vindt. De rest komt wel. En als je je toch zorgen maakt, een vrijblijvend consult bij een logopedist (ivm drinken) kan sowieso geen kwaad. Hoeft ook niet meteen een label op geplakt te worden. Liefs.

3 maanden geleden

Kijk eens naar wat hij wél kan Mensen pochen graag met wat hun kind kan, en dat kan erg onzeker maken wanneer je kindje dat nog niet doet. Onzichtbare ontwikkeling is ook ontwikkeling! Bijv uitbreiden woordenschat wat hij begrijpt, zonder dat hij het wellicht ook zegt. Onze zoon kun je heel veel uitleggen, dat is ook heel fijn! Wat betreft drinken: vooral geen druk leggen. Weer een tijdje uit een rietjesbeker en misschien vindt hij een nieuwe poging over een paar maanden wel interessant