42 Reacties

één jaar geleden

Haar hele leven is al een slaapregressie maar in de ochtend en middag kon ik haar nog wel in slaap krijgen. Nu dat dus ook al niet meer 😭

één jaar geleden

Slaapt ze op de opvang wel goed?

één jaar geleden

Heel wisselend. Ze leggen haar maar in het buitenbedje omdat ze op de groep of slaapkamer niet slaapt. Verder weten ze ook niet hoe ze het kunnen oplossen daar.

één jaar geleden

Slaap is belangrijker dan de manier waarop denk ik altijd maar. Slaapt ze wel in je armen? Ik heb zo oook uuuuuuren doorgebracht op de kamer van onze zoon. In een stoel, hij slapend op mij. Zat er soms gerust 1,5 a 2 uur aan een stuk.

één jaar geleden

Ps. Een slaap coach die afzegt en pas over 2 weken weer tijd voor je heeft terwijl je probleem duidelijk is, zou ik klaar mee zijn. Slaaptipsvoorbabies heeft altijd ook nog last minute calls beschikbaar. Of snuggles & dreams.

één jaar geleden

Reactie op LemonTree

Slaap is belangrijker dan de manier waarop denk ik altijd maar. Slaapt ze w ...
Ik heb haar een halfuur gewiegd maar ook geen succes :( We zitten maar weer op de bank. Ze doet niet eens heel vermoeid, snap er niets meer van. Ik ga idd maar op zoek naar een ander. Jammer want verder had ik er wel een goed gevoel bij. Ik ga eens bij die twee naar mogelijkheden informeren

één jaar geleden

Reactie op LemonTree

Ps. Een slaap coach die afzegt en pas over 2 weken weer tijd voor je heeft ...
Het is trouwens niet zo dat ze geen tijd heeft maar met onze schema's komen de afspraken niet goed uit. Inmiddels is ze al 4,5 uur wakker 🙃

één jaar geleden

Wat voor afspraak heb je zo? Ga je met de auto of lopen? Als ze dan heel moe is slaapt ze vast in de auto wel of in de wagen… Ik heb al zoveel voorbij zien komen van jou hierover. Ik denk dat je toch moet proberen je te berusten in de situatie. Niet alle babies slapen de halve dag en hele nacht (de meesten niet zelfs). Probeer eens zo te denken: het is gezellig als ze wakker is dan kunnen jullie tijd met elkaar doorbrengen. Probeer huishoudelijke klusjes/eten/douchen te doen als ze wakker is. Dan heeft ze iets om naar te kijken en mocht ze dan een keer slapen dan kan je gewoon een kop thee drinken. En als je tijd voor jezelf nodig hebt: stuur dan je vriend op pad met haar of ga zelf de deur uit een paar uurtjes. Maak je geen zorgen over dat ze dan niet slaapt, want dat doet ze ook niet als jij er wel bent toch? Dan kun je beter jezelf wat rust gunnen. Ik hoop echt heel erg voor je dat de slaapcoach jullie gaat helpen, maar probeer je verwachtingen te temperen. Onze baby slaapt ook (bijna) nooit voor 21.00 uur s avonds. We nemen haar er gewoon gezellig bij als we tv kijken. En snachts wordt ze wel 10x wakker dus ze slaapt altijd op mij/naast mij. Bij mijn oudste had ik hier ook heel erg moeite mee en dat was zoveel zwaarder. Probeer het te accepteren en koester de momenten dat ze bij je wil zijn. Als je zometeen gaat werken en ze slaapt nog s ochtends dat is dan pech, dan moet je haar wakker maken. En als ze daar erg moe van is dan slaapt ze op de opvang een uurtje extra, prima toch. Leven en laten doen, probeer te ontspannen en laat schema’s los. Sorry voor het lange verhaal maar heb het echt met je te doen. En dan niet zozeer omdat je baby niet slaapt (want heel veel baby’s slapen niet) maar meer omdat het je zo zwaar valt

één jaar geleden

Hoi! Heel erg balen voor je. Ik neem me altijd maar voor: uiteindelijk vallen ze een keer in slaap.. hier lukt een schema of ritme ook nog niet en zitten we denk ik volop in de slaapregressie, al slaapt ze sowieso sinds 4 maanden al heel slecht. Lijkt me goed dat je er over kan praten om het een beetje leuk te houden dus goed dat je het hier deelt als je omgeving het niet snapt, want ik snap dat het opbreekt. Dingen plannen heb ik hier losgelaten en volg vooral nog haar. Je doet wat je kan en meer kan je niet doen. En even huilen van frustratie lucht op, zou ik juist echt even doen!! Goodluck

één jaar geleden

Hier eentje die overdag totaal geen ritme heeft, maar wel van 19.00 tot 06.00 slaapt. Overdag soms maar twee keer 45 minuten dutje. Maar volgens CB is dat genoeg als hij verder vrolijk is en goed eet en in de nacht lang slaapt etc. Prima. Als hij aangeeft dat hij moe is, mag hij lekker gaan slapen. En zijn we onderweg, dan valt hij vanzelf in slaap. Gewoon erop uit gaan overdag. Als ze echt moe zijn vallen ze vanzelf wel in slaap. Probeer het hele "ik moet mn kindje in slaap krijgen" los te laten. Ze voelt jouw energie als geen ander en daar wordt ze niet slaperig van. Schema's zullen in veel gevallen goed werken, maar soms zijn er baby's die misschien niet zo goed gaan op een strak schema en zodra je het loslaat komt het wie weet vanzelf wel.

één jaar geleden

Hoi! Hier ook een moeilijke slaper, wij hebben afgelopen week een videoconsult gehad met Ewelina van eindelijkslapen.nl. Deze had ik één dag van te voren ingepland :) misschien kan zij iets voor je doen.. succes!

één jaar geleden

Reactie op kich

Wat voor afspraak heb je zo? Ga je met de auto of lopen? Als ze dan heel mo ...
Ik ga met de auto en dan zal ze vast in slaap vallen maar het is denk maar 10 minuten rijden. Ik probeer het echt te laten gaan maar dat wilt maar niet lukken. Het eindigt altijd in tranen, frustratie en ruzie 😔 Ik vind het daarna eerlijk gezegd ook niet meer zo gezellig met haar. Ik ben sowieso al de hele tijd op zoek naar dingen om haar bezig te houden omdat ze snel op speelgoed uitgekeken raakt. Kijken hoe ik stofzuig vindt ze niet zo spannend van uit de stoel 😑 op de grond is het alleen maar zeuren omdat ze niet vooruit komt. Hoe heb je dan tijd voor jezelf? Ik ga om 9/half 10 naar bed omdat ik anders echt te weinig slaap. Waar laat je de baby dan als tv kijkt? Ik kan haar hier maximaal een halfuur op de grond leggen en alsnog moet ik erbij zitten. Ik heb haar net eindelijk in slaap gekregen. Helaas na 40 minuten alweer wakker 😮‍💨

één jaar geleden

Reactie op Ploen

Hoi! Heel erg balen voor je. Ik neem me altijd maar voor: uiteindelijk vall ...
Hier werkt het niet zo helaas. Als ik kijk naar slaapsignalen en haar in bed leg blijft ze wakker. Ik kan beter met een schema werken want ze geeft dus valse signalen. Maar heb nog geen schema gevonden dat lijkt te werken 😅 Ja mijn moeder snapt het niet, verder heb ik geen vrienden met kleintjes 😔 mijn zus hoorde laatst dat ze niet natuurlijk zwanger kan worden dus owee als ik daar tegen zeur over dit soort dingen. Dit is een andere uitlaatklep die ik tenminste nog heb.

één jaar geleden

Moet je niet verkeerd opvatten maar als je nou eens hulp zoekt voor jezelf in plaats van voor die kleine? Misschien kan iemand jou helpen er op een andere manier mee om te gaan waardoor die frustraties weggaan en je op een meer harmonieuze manier met haar kan zijn?

één jaar geleden

Ons dochter slaapt ook alleen maar als ze wilt in de vm om 10u tot 11u30 en in de nm wilt ze niet meer slapen , oke dan blijft ze maar wakker tot 18u30 of 19u. Voor de rest fock ik me echt daar niet in op ieder kind is anders , als ze moe is zal ze wel slapen en anders is het zo. Mr zoals @mpj zegt ; zou ik eerder hulp vr jou zoeken zodat je u emoties kunt uiten. Hoe minder stress jij hebt hoe minder stress de klein heeft.

één jaar geleden

Reactie op MamaEm

Ik ga met de auto en dan zal ze vast in slaap vallen maar het is denk maar ...
Ik ga smiddags ff boodschappen doen. Of ook wel eens gewoon slapen zonder de baby. Tv kijken is inderdaad maar een half uurtje ofzo. Maar dat is toch al iets? Meer heb ik niet nodig. Ik heb ook geprobeerd het concept “tijd voor mezelf” wat los te laten. Ik heb nu kinderen, dus vrije tijd is tijd met de kinderen. Dan frustreert het ook wat minder. Slaapt ze niet door in de maxicosi na zo een autorit je? Al is het maar een half uurtje, dan heeft ze toch 45 minuten geslapen en dat is prima.

één jaar geleden

Oh trouwens la je haar bij slaapsignalen in bed legt en ze wil niet slapen betekent niet per se dat ze valse slaapsignalen geeft. Maar eerder dat het haar niet lukt om in slaap te vallen. Heb je op zo een moment al eens de draagzak geprobeerd? Of wiegen? Of samen gaan liggen?

één jaar geleden

40 minuten is toch gewoon een hele cyclus? Ik ben daar altijd tevreden mee. Het is nou eenmaal een baby en geen robotje!

één jaar geleden

40 minuten is toch gewoon een hele cyclus? Ik ben daar altijd tevreden mee. ...
Ja mijn oudste heeft in haar eerste jaar nooit langer dan 40 minuten aaneen geslapen overdag. Maar groeide goed en was vrolijk…

één jaar geleden

Reactie op kich

Ja mijn oudste heeft in haar eerste jaar nooit langer dan 40 minuten aaneen ...
En daarna wel? Geeft hoop 😂 Hier is langer eerder uitzondering dan regel. Maar het is nou eenmaal zo en ze is vrolijk en tevreden 😁