42 Reacties

één jaar geleden

40 minuten is toch gewoon een hele cyclus? Ik ben daar altijd tevreden mee. ...
40 minuten na 5 uur wakker lijkt me wel heel erg weinig. De nachten zijn nog slechter als ze niet slaapt. Ik snap dat ze geen aan/uit knop heeft maar het is niet vol te houden op deze manier voor mij. Nu krijg ik haar ook alweer niet in slaap en het is al veel te laat 😮‍💨 Ze deed de hele tijd moe, zeuren en wrijven maar blijft wakker. Ik snap gewoon echt niet wat ik fout doe, heel frustrerend.

één jaar geleden

Reactie op MPJ

Moet je niet verkeerd opvatten maar als je nou eens hulp zoekt voor jezelf ...
Ik begrijp dat je dat als advies geeft. Ik denk alleen dat het van beide kanten niet helpen. Mijn dochter moet beter gaan slapen en ja, ik moet er beter mee omgaan. Maar er is niet echt iemand die mij daarbij kan helpen helaas. Of ik weet iig niet waar ik moet zoeken.

één jaar geleden

Ik herken me zo in jouw bericht. Hier ook een slechte slaper, as we speak weer huilen. Zware dag gehad vandaag, veel in de tuin gewerkt. Beide doodmoe, denk je eindelijk even te kunnen zitten en nee hoor 😭 geen tips helaas, maar ik probeer ook heeeeel erg om zelf rustig te blijven want het frustreert zo ontzettend veel

één jaar geleden

Reactie op MamaEm

40 minuten na 5 uur wakker lijkt me wel heel erg weinig. De nachten zijn n ...
Heb je al eens dr oortjes laten checken? Heeft ze niet misschien last van dr oren?

één jaar geleden

En daarna wel? Geeft hoop 😂 Hier is langer eerder uitzondering dan regel. ...
Ja daarna wel. Rond haar eerste verjaardag ging ze overdag beter slapen (1 keer 3 uur aaneen) en rond 19 maanden ging ze s avonds en snachts beter slapen

één jaar geleden

Reactie op MamaEm

40 minuten na 5 uur wakker lijkt me wel heel erg weinig. De nachten zijn n ...
Dat valt mee. Hier hebben we ook zulke dagen. “Ze heeft in ieder geval weer even geslapen”. De kinderarts zei tegen mij, als jij maar denkt dit wordt vast niks dan wordt het ook echt niks… Ik heb ook heel veel frustratie gehad, maar wel hulp gezocht. Niet in slaap coaches of dat soort dingen, want daar geloof ik niet in. Een baby is niet te programmeren… Het is belangrijk om hulp te zoeken in de zin van “hoe er mee omgaan”. Je ziet al aan het begin van de nacht op wat er gaat komen, aan de begin van de dag ook wat er gaat komen. Ik heb destijds aan de bel getrokken bij het cb “alsjeblieft help me”. Hier waren ze heel hulpvol, maar dit kan ook bij de huisarts. We hebben uiteindelijk contact gehad met cb, huisarts, pedagogisch medewerker, 2 kinderartsen enz. Inhoudelijk hebben ze me geen van allen kunnen helpen, ze is zoals het is. Maar ze hebben me wel veel handvatten gegeven hoe er mee om te gaan…. Na 5 uur wakker maar 40 uur geslapen moet worden, gelukkig na 5 uur wakker heeft ze in ieder geval 40 minuten geslapen. Als je internet afspeurt moet een baby vanaf dag 1 in eigen bed uren slapen, elke dag om dezelfde tijd. Om dezelfde tijd eten en binnen no time doorslapen. Ik sta soms ook nachten uren bij/met dr. Ze haalt 6 uur s morgens niet eens… maar ik wil ook genieten van wie en hoe ze nu is, hoe ze ontwikkelt, wat ze wél doet en wél kan.

één jaar geleden

Dat valt mee. Hier hebben we ook zulke dagen. “Ze heeft in ieder geval weer ...
Goed gezegd

één jaar geleden

Een slaapcoach neem ik niet omdat ik haar wil programmeren. Het gaat erom dat ik enorme slaaptekort heb want ze wordt elke 1/2 uur wakker en is vervolgens van mij afhankelijk ook in slaap te komen. (Extra slecht want slecht geslapen overdag). Hiervoor bij het cb geweest en zij konden ook niet meer helpen dan de standaard tips, huisarts ook niet. Ik kan je zeggen dat je na 6 maanden van zulke nachten op je laatste tandvlees loopt. Dat positief denken klinkt in theorie mooi maar heb zoals je zegt geen handvatten om hiermee om te gaan. Ik kan niet omdenken "gelukkig slaapt ze een slaapcyclus, dan mag ik haar daarna weer helpen met in slaap vallen" want eigenlijk lieg ik mezelf dan voor, ben daar helemaal niet blij mee. Natuurlijk hoeft ze niet volgens het boekje te slapen maar ik kan niet genieten als we zo weinig slapen. Over haar ontwikkeling maak ik me ook zorgen want ja, ik vergelijk het bijvoorbeeld met wat ik hier lees en dat is niet denderend. Tuurlijk zie ik wat ze wel kan, maar toch. Ze is nu alweer een uur klaarwakker. Ik doe of iets heel erg fout, of toch een slaapregressie ofzo 😢 Ik baal zo van die coach, had hier graag wat hulp bij gewild. Van mijn vriend hoef ik geen hulp te verwachten. Kreeg het nog te horen dat ik dan morgen zelf aan het werk kan. Niet dat ik hulp krijg als ik wel moet werken 😐

één jaar geleden

Joh ik zal er nog 1 bericht aan wagen. Je hebt al heel veel topics hierover geopend, vraagt overal tips en advies maar vervolgens leg je ze allemaal naast je neer. Geloof me, je bent niet de enige die op het tandvlees loopt. Hier ook team nacht 👋 het is maar net hoe je er mee om gaat. Je bent niet zieliger, of hebt het zwaarder dan een ander we zitten hier merendeel in hetzelfde schuitje. Ik heb incl k.. zwangerschap al een jaar niet meer doorgeslapen, mijn vriend helpt ook niet en ik heb ook nog eens 2 bedrijven te runnen met 14 personeelsleden. Naja risico van een kind hè… als je pech hebt slapen ze als ze 2 jr zijn nog niet door. Volgens jou is er niemand die je begrijpt en niemand die je kan helpen. Alleen zelfmedelijden… Als het echt een probleem is, dan helpt de huisarts of het cb je wel en zijn er zelfs slaapklinieken… Een slaapcoach gaat geen wondermiddel zijn… (psychische) hulp denk ik wel!

één jaar geleden

Ik heb net 2 uur slaap gehad dus kan weer net wat helderder denken. Ik heb nooit gezegd dat ik het zwaarder heb dan een ander, zo wil ik ook niet overkomen. Ik kan er niet goed mee omgaan. Zeker met slaaptekort kom ik in een negatieve spiraal waar ik uit moet zien te komen. Sinds de zwangerschap ervaar ik alle negatieve emoties zoveel zwaarder, ik herken dat niet van mezelf. Schaam me dood want ik vind dit forum juist een fijne plek 😔

één jaar geleden

Reactie op MamaEm

Ik heb net 2 uur slaap gehad dus kan weer net wat helderder denken. Ik heb ...
En dat er gezegd wordt dat je hulp moet zoeken is niet om je te pesten. Je komt ook over dat je het psychisch heel zwaar hebt. Die slaapcoach gaat je geen wonder brengen… Ik ben gister avond ook weer 10x voor een speen geweest. 2x voor een fles en vanaf 4.15 wakker…. Net een huilend meisje en een vent dat alleen maar chagarijnig op dr doet dan… tis een fase, tis een fase…. Ook bij jou!

één jaar geleden

Reactie op MamaEm

Ik heb net 2 uur slaap gehad dus kan weer net wat helderder denken. Ik heb ...
Je hoeft je niet dood te schamen! Dit forum is er voor om te ventileren. Dus ga daar vooral mee door. We proberen je alleen te helpen of tips te geven. Het kan gewoon slopend zijn om steeds met die slaap bezig te zijn. En als er geen verbetering in zit kan het in ieder geval voor jou helpen om er af en toe wat afstand van te nemen en hey aan een ander over te laten

één jaar geleden

Onze zoon is ook een moeilijke slaper. Overdag vind hij het veel te gezellig om te slapen, en snachts wil hij alleen maar bij ons zijn. Ik heb me er ook druk om gemaakt, want je hoort altijd verhalen over de perfecte kinderen die op vaste tijden in bed worden gelegd en heerlijk gaan slapen. Nou, bij ons niet hoor. Hij slaapt wanneer hij daar zij in heeft (vaak gewoon bij ons beneden of op de arm). Savonds valt hij in z'n eigen bed in slaap en wordt na anderhalf uur al wakker omdat hij gewoon bij ons wil zijn. Laten huilen werkt voor ons niet dus we accepteren nu gewoon dat het zo is. Juist van het idee dat hij in z'n eigen bed MOET, dat hij op vaste tijden MOET slapen, raakten wij alleen maar gestresst. We gaan nu gewoon mee in het ritme van de kleine smurf en zijn een stuk relaxter! Ooit komt er wel weer een tijd dat ook wij savonds gewoon weer een avondje met z'n tweeën op de bank kunnen hangen. Ennuh, om 9 uur slapen en pas om 8 uur weer wakker? Dat is geen probleem, dat is luxe!

één jaar geleden

Ik las vanmorgen je topic en ik moet er gedurende de hele dag al aan denken. Wat betreft het slapen, hoop ik oprecht dat de slaapcoach veel voor je kan betekenen waardoor er in ieder geval rust rondom de slaapjes komt. Ook denk ik dat het je veel stress zou besparen om de kleine teveel te vergelijken met andere kindjes. Het ene kind is het andere niet. In je reacties lees ik veel over dat je nergens aan toe komt en 0 me-time hebt. Mag ik je vragen wat je graag op een dag zou willen doen / aan me-time willen hebben? Uiteraard weet ik niet hoe je dit aanpakt, maar hierin zou ik je graag willen meegeven om het jezelf zo makkelijk mogelijk te maken. Heb je niet nog ergens een oude afstandsbediening? Die van ons is hier rustig 15 min zoet mee, kan je toch even je kop koffie drinken. Of wil je graag even een serie kunnen kijken? Lukt het ook niet om deze te kijken terwijl ze bij je op schoot zit? Als ze TV kijken uberhaupt leuk vindt, kan je misschien bumba voor haar opzetten en haar in de stoel zetten? Geeft jou ook weer even de tijd om te douchen / eten / schoon te maken. Hier wordt de was ook vaak genoeg opgevouwen terwijl ze erbij zit. Dan geef ik haar een sok of een rompertje, want dat zijn dingen die ze niet altijd heeft - dus weer reuze interessant wat 'nieuw'. Ongestoord een boek lezen zit er zeker niet in, maar die verwachting heb ik ook niet. Er zijn genoeg andere manieren om toch een beetje me-time te krijgen.

één jaar geleden

Wat anderen ook al aangeven, vooral niet te streng zijn voor jezelf en je kindje en mee te bewegen met je kindje. Mijn zoontje heeft ook maanden lang overdag nooit langer dan 30 minuten geslapen en nu soms 1 keer op een dag 1,5 uur maar vaak niet langer dan 3 kwartier. Zoals vandaag heeft mijn zoontje die om 5 uur wakker was pas om half 10 letterlijk een kwartier geslapen en daarna lukte het pas weer om 1 uur voor een uur. Gisteren was hij om 5 uur wakker, heeft vervolgens van kwart over 8 tot kwart voor 9 geslapen, half 12 in de auto in slaap gevallen en 5 minuten later bij aankomst wakker geworden en pas om 1 uur 3 kwartier geslapen en daarna pas weer om half 8 in de avond. Maar mijn zoontje is over het algemeen vrolijk (na aantal uren slaap gaat hij wel jammeren, maar is dan toch nog ook wel af te leiden) wat hier helpt is als het uitkomt met een voeding dat ik zijn slaapzak aandoe en vervolgens een fles, dan lukt het vaak om hem in slaap te krijgen. Maar ook vaak als ik bij hem blijf zitten dat hij continu gaat protesteren, rollen en staan. Als het dus echt niet lukt accepteer ik het en probeer een half uur of uur later opnieuw. Eigen tijd hebben wij ook pas vanaf ongeveer 8 uur/half 9 en idd ook weer rond half 10 op bed omdat mijn zoontje snachts ook gewoon 2 keer of vaker om voedingen komt en nog een paar keer om speen. Eigen tijd hebben we inderdaad beperkt, ik probeer vooral te genieten van onze tijd samen. Wat betreft het advies om hulp voor jezelf te zoeken, dat lijkt mij een zeer goed idee! Ga naar de huisarts en vraag om een verwijzing voor psychische hulp. Geef vooral ook aan dat je veel negatieve emoties ervaart. Voor jezelf en je kindje gun ik je hier hulp bij want daar is het voor en hopelijk helpt dit om van de negatieve emoties af te komen en overal op een fijnere manier mee om te gaan. Verder kunnen je ouders of zus of vrienden misschien een keer oppassen zodat je of iets leuks kunt doen/huishouden /of gewoon letterlijk een paar uur slapen. En wat betreft het vermaken van je kindje, als een kind zich een kwartier ergens mee kan vermaken is dit echt heel erg lang! Probeer vooral af te wisselen: even op de grond, even in de box, even op schoot, in een loop wagentje, een wandeling maken in de wagen of met je kindje ergens op visite, samen boekje lezen, samen op de grond toren bouwen/omgooien of iets met geluidjes noem het maar op. En als je kindje zou moeten slapen terwijl je op pad wilt gaan, neem haar mee en leg haar vervolgens in de wagen of op schoot of in maxi cosi. Laat vooral de ander haar vasthouden zodat jij even je handen vrij hebt. En verwacht ook letterlijk dat je nergens aan toe komt.

één jaar geleden

Reactie op saffiee

Ik las vanmorgen je topic en ik moet er gedurende de hele dag al aan denken ...
Die afstandbedieningen zijn idd een uitkomst 🤣

één jaar geleden

Hoe gaat het inmiddels?

één jaar geleden

Hoe gaat het inmiddels?
Hi! Het gaat inmiddels alweer wat beter gelukkig. Ze slaapt iig het ochtend en middagslaapje weer de afgelopen 2 dagen dus scheelt weer wat druk. Ze zit denk ik ook in een sprong, niet helemaal in haar hum en hangerig. Denk dat het daar wellicht aan ligt. Ze wordt snachts nog wel huilend wakker. Gelukkig heb ik de afspraak met de coach kunnen verplaatsen naar deze week. Het is geen magische oplossing maar ik verwacht wel handvatten voor dit soort situaties te krijgen 🙂

één jaar geleden

Samvy, ik vroeg me af of je inmiddels al bij de slaapcoach bent geweest en hoe het nu gaat? 😊

één jaar geleden

Reactie op saffiee

Samvy, ik vroeg me af of je inmiddels al bij de slaapcoach bent geweest en ...
Het gaat weer zoals ik gewend ben, in positieve en negatieve zin 🙈 Ik merk wel dat ze naar 2 dutjes gaat maar dit is nog lastig te overbruggen tot de avond. Ze slaapt nog steeds kort overdag, in de ochtend 35 minuten en smiddags met gelukkig 1:20, anders ook 35. Dan is het echt uitzitten tot bedtijd. We hebben nieuws gehad dat we kunnen verhuizen in december! Waarschijnlijk begin ik met de coaching na de verhuizing. Dat brengt al genoeg stress het zich mee namelijk. Ze gaat dan ook over naar het ledikant, had hiervoor een grote cosleeper overdag en snachts in bed. Ik hoop dat met de verhuizing de verandering van omgeving ook goed doet, geen idee associaties meer.