88 Reacties

één jaar geleden

Reactie op NNbaby

Wat fijn dat het zo positief is verlopen! Ik word zelf volgende week ingele ...
Ik ben gisteren, voor de 2e keer, bevallen middels inleiding ivm te hoge bloeddruk. De eerste keer was echt niet fijn verlopen, waardoor ik er enorm tegen op zag. Deze keer heb ik zelf de regie genomen en dit ook goed doorgesproken in het ziekenhuis. In overleg wee opwekkers verhogen, mogelijkheid tot douchen, wanneer de CTG er goed uitzag. Dit heeft er voor gezorgd dat ik echt enorm goed terug kijk op mijn bevalling. Ik heb het goed kunnen handelen, zonder ruggenprik is mijn dochter gezond en wel geboren en is het allemaal nog redelijk snel gegaan. Dus laat je aub niet afschrikken door de vervelende verhalen. Pak de regie, bespreek goed wat je wilt en focus op je ademhaling. Je lichaam is er voor gemaakt ! You can do it

één jaar geleden

vanmorgen bevallen van een prachtige zoon. ik had vanaf woensdag al krampen en hard buiken en bleek toen 2cm ontsluiting te hebben maar wilde verder nog niets zeggen met 35 weken.. eergisteren in het ziekenhuis geweest omdat de pijn maar bleef toenemen , gister ook weer naar het ziekenhuis geweest omdat de pijn alsmaar erger werd en ik de baby ook veel minder voelde, uiteindelijk een urine monster afgenomen en bleek dat ik blaasontsteking had en dus daarom de harde buiken kwamen en hoefde me geen zorgen te maken. uiteindelijk vannacht erg slecht geslapen , elke 10 min had ik zo'n enorme krampen en harde buiken dat ik het echt niet meer trok, en had ook een beetje bloedverlies. dus vanmorgen me partner wakker gemaakt en aangegeven dat het echt niet ging en heb toen het ziekenhuis gebeld , ze wilde me niet laten komen voor de harde buiken die ik had maar eerder om even het bloedverlies te checken , toen ik eenmaal in het ziekenhuis aankwam zagen ze wel duidelijk dat ik de harde buiken / weeën niet goed meer aankon. uiteindelijk werd besloten om toch maar even te toucheren en wat bleek... ik zat op 9cm ontsluiting !!! ze hebben snel alle spullen klaar gezet en toen mocht ik al beginnen met persen. 23 min geperst en toen was onze kleine er. dus de aanloop naar de bevalling toe duurde enorm lang maar het persen was voor een eerste kindje prima.

één jaar geleden

Reactie op jaim97

vanmorgen bevallen van een prachtige zoon. ik had vanaf woensdag al krampen ...
Jeetje , wel heftig hoor voor zelfde geld had je geen bloedverlies en beviel je thuis met 35 weken, Gelukkig wel goed gekomen zo.

één jaar geleden

Reactie op jaim97

vanmorgen bevallen van een prachtige zoon. ik had vanaf woensdag al krampen ...
Wauw wat een verhaal! Fijn dat alles goedgekomen is! Hoe voelde de krampen als ik vragen mag? 🫢☺️ ik heb momenteel steken onderin mijn buik? Houden niet echt aan. Maar steken af en toe pijnlijk alsof er een mes in staat. Benieuwd of het voortekenen zijn 😇😄

één jaar geleden

Reactie op Boontje R

Ik ben gisteren, voor de 2e keer, bevallen middels inleiding ivm te hoge bl ...
Gefeliciteerd! Wat fijn om een positieve ervaring te horen! Heb je alles op de dag van de inleiding doorgesproken? Werd je ingeleid middels een ballon of pillen? Ik word eind volgende week ingeleid. Vind het spannend, want hoopte op een zo natuurlijk mogelijke bevalling zonder pijnstilling (indien mogelijk)..

één jaar geleden

Reactie op Suusama

Wauw wat een verhaal! Fijn dat alles goedgekomen is! Hoe voelde de krampen ...
het begon met menstruatie krampen maar het nam steeds meer toe, het begon als n harde buik en trok dan naar me schaamstreek toe

één jaar geleden

Reactie op Laura_Isabelle

Jeetje , wel heftig hoor voor zelfde geld had je geen bloedverlies en bevie ...
jaa dat zeggen wij dus achteraf nu ook.. de afspraak is weeën on de 5 min is bellen maar werd gister met weeën om de 5 min toch naar huis gestuurd. had geen 10 min later moeten zijn

één jaar geleden

24-02 bevallen van onze zoon Morris met 39+2. In de ochtend van 6 tot 9 had ik wat “menstruatiekramp”, de regelmaat (om de 10 min) viel wel op, maar zocht er niets achter. 2 paracetamol er in, want zoals al weken elke nacht slecht geslapen. Hierna voel ik niets meer, ga op controle bij de vk en zeg nog, ik voel me nog te goed en deze zit wel lekker. Ik loop zo wel door tot 41/42 wk 😅 18.30 komen de krampen terug, dacht, laat ik voor de grap eens gaan timen. Dat ging al snel van 7 minuten, naar 6, naar 4,5… maar geen intense pijn. Even douchen en het zakt wel weg dacht ik. Dit zullen die voorweëen wel zijn waar iedereen het over heeft. Om 00.00 denk ik: laat ik toch eens bellen. Beter een keer te veel dan te weinig. 00.15 de vk hier, 00.30 check: “je zit al op ruim 8cm”. 😧 ik wilde absoluut niet thuis bevallen, maar besluit dan toch dit thuis te doen. Geen seconde gedacht dat ik dit niet kon, het was zo prima op te vangen. Al die tijd op de wc gezeten, heerlijk. Vliezen braken niet vanzelf, dus door laten prikken, toen ging het snel. Om 1.55 op de baarkruk gaan zitten en om 2.13 is meneer geboren 💙 dit had niet beter en mooier kunnen gaan. Eigen muziek, in alle rust, alleen met vriend, vk en verloskundige die mij compleet m’n ding lieten doen. Wie had ooit gedacht dat ik tussen m’n bed en kledingkast zou bevallen 🤣 Voor degene die nog moeten: luister naar je lijf. Blijf praten en zeggen wat je voelt. Blijf ademen, het is voor een prachtig doel. Je lijf is hiervoor gemaakt, u can do it 💪🏻💕

één jaar geleden

Reactie op shann91

24-02 bevallen van onze zoon Morris met 39+2. In de ochtend van 6 tot 9 had ...
Wauw, wat een droombevalling!

één jaar geleden

Reactie op shann91

24-02 bevallen van onze zoon Morris met 39+2. In de ochtend van 6 tot 9 had ...
Wauw dit klinkt als een hele positieve, rustige bevalling! Wat fijn! & gefeliciteerd natuurlijk!

één jaar geleden

Reactie op shann91

24-02 bevallen van onze zoon Morris met 39+2. In de ochtend van 6 tot 9 had ...
wauw echt een mooi bevallingsverhaal, ik had gehoopt dat het bij mij zo ging.. ik raakte in totale paniek en kon bijna niet meer ademen. erg fijn om te lezen hoe het ook kan gaan.

één jaar geleden

Vannacht 02.15 uur braken de vliezen. Om 03.00 uur starten de weeën, die toch wel snel kwamen. Om 4 uur in het ziekenhuis, om 5.18 uur is de kleine in het bad geboren. Geloof dat het een turbo bevalling was😅 3de kindje, 1ste kindje was een geplande keizersnede

één jaar geleden

Vorige week maandag om 0.30u zijn mijn vliezen gebroken bij een zwangerschapsduur van 35.4. Tijdens het wachten op de verloskundige begonnen al lichte krampen. Onderweg naar het ziekenhuis en op de afdeling zetten die wat meer door. Aanvankelijk werd er nog verteld dat dat ook kon passen bij het breken van de vliezen, dat het niet hoefde te betekenen dat de bevalling was begonnen. Uiteindelijk heb ik rond 3:00u pijnstilling gevraagd omdat de weeën elkaar opvolgden en er geen rust meer tussen zat. Half uur later zat de ruggenprik erin. Daarna nog even kunnen rusten, rustig over de naam kunnen nadenken (die was nog niet gekozen) en ontbijten. De weeën gingen wel door, maar het was op die manier prima te houden. Halverwege de ochtend voelde ik druk en had ik volledige ontsluiting, alleen was de baby nog niet voldoende gezakt om te mogen persen. Ruggenprik werd toen uit gezet. Toen 2,5u weeën opgevangen zodat de baby verder in zou dalen. Maar de weeën kwamen niet regelmatig genoeg, dus toen weeënopwekkers gekregen in die 2,5 uur. Toen kreeg ik na een klein uurtje persen, na knip en 3x trekken aan de kiwi, eindelijk onze dochter in mijn armen. (12u nadat mijn vliezen braken.) Ondanks dat iedereen in het ziekenhuis het een heftige bevalling vond, heb ik het niet zo ervaren. Ik werd stap voor stap meegenomen in alle beslissingen.

één jaar geleden

Ik ben op 23-02-2023 thuis bevallen in een bevalbad (gehuurd) met 38.5 weken van onze tweede dochter Kaia van 4010 gram. Op woensdag 22 februari voelde ik mij grieperig, dunne ontlasting wat misselijk en menstruatie krampen. Bij mijn eerste volgde dit meteen op met weeën maar dat was nu niet het geval waardoor ik twijfelde of dit een voorbode was. Toch mijn man gebeld dat hij beter naar huis kon komen omdat ik het niet zeker wist. Ik had ook om 11.15 een afspraak bij de verloskundige staan en wilde liever niet alleen auto rijden. Verloskundige voelde 2 a 3 cm. Wat normaal kan zijn bij een tweede. Dus het kon nog even duren.. Tegen 23.00 dachten we te gaan slapen, na een hele dag rommelen dacht ik dat een elektrisch dekentje verlichting zou geven. Maar toen kwam opeens het weeën gevoel opzetten. Tegen 23.30 gaan timen. Zat regelmaat in, maar nog makkelijk te doen, kon nog gewoon praten en afleiding zoeken. Tegen 00.00 al de verloskundige gebeld(afspraak omdat de eerste bevalling snel was gegaan). Om 00.30 was de verloskundige bij ons thuis. Had ik 4 cm ontsluiting. Hebben we nog getimed en dingetjes doorgesproken. Daarna heeft ze mij gestript om de weeën heftiger en regelmatiger te laten worden, dit had resultaat. Ondertussen had ik 5a6 cm ontsluiting. Mijn man, mama en verloskundige hebben alles klaargezet en het bevalbad laten vollopen. Ik voelde de weeën heftiger worden en wilde toen graag in bad. Met 5 a 6 cm in bad gegaan. Ik voelde rust, goed geconcentreerd op de ademhaling en bewust proberen te ontspannen na iedere wee. Mijn verloskundige benoemde dat ik naar m'n lichaam kon luisteren en als ik mee moest duwen, ik rustig een beetje druk kon geven. Toen hoorde en voelde ik de vliezen breken. Hierna vrij snel persdrang. Bleek inderdaad 10 cm ontsluiting te hebben en kon gewoon in bad blijven liggen. Na 9 min persen was Kaia geboren om 04.04 uur in bad waar ik haar heb kunnen aannemen. Placenta ook in bad geboren en nog even mijn moment huid op huid gehad in bad. Het was een hele mooie bevalling. Tuurlijk pittig, maar zo wens ik 'm iedereen. Vertrouw op jullie lichaam, focus op de ademhaling.

één jaar geleden

Ik werd na een standaard controle met 39+4 doorverwezen naar het ziekenhuis met hoge bloeddruk. Daar bleek weer dat ik zwangerschapsvergiftiging had en werd besloten de volgende dag in te leiden. Ik had al ontsluiting dus een ballon was niet nodig. De volgende dag om 7 uur werden de vliezen gebroken en de weeënopwekkers rustig aan gestart. Vanaf 8 uur werd deze elk half uur opgeschroefd tot mijn weeën effectief genoeg waren. Dat duurde wel even, wat heel fijn was. Alles kwam rustig op gang. Nog een spelletje gedaan met mijn man en serie gekeken. Rond 10 uur begon het echte werk en kreeg ik weeën die ik echt weg moest puffen. Rond 11 uur had ik 5 a 6 cm ontsluiting en ben ik onder de douche gegaan. Vanaf toen werd het echt heel erg pittig. Onder de douche kon ik het nog wat aan tot dat te vermoeiend was. Ik ving alle weeën staand op omdat zittend me teveel pijn deed. Toen besloten op bed te gaan liggen rond 11.30 uur, ook nog even op handen en knieën geprobeerd de weeën op te vangen tot dit overging in persweeën, dit lukte mij echt niet in deze houding dus snel weer op de rug. 4 persweeën verder en onze kleine werd geboren om 12.02. Na maar 2 uurtjes "actief bevallen"! Hij had zijn handje naast zijn hoofd en was verwikkeld in de navelstreng dus hij moest even "uit de knoop" gehaald worden voor hij op de borst gelegd werd, maar hij deed het direct super 😍 Daarna nog wel een uur bezig geweest om mijn baarmoeder te masseren om het bloedverlies te beperken en hechten van onder.

één jaar geleden

Nu 37 + 5 dagen zwanger van ons 2 zoontje, mijn eerste zoontje is geboren met 37 + 5 dagen dus nu zitten we vol spanning te wachten tot het begint. Ben heel benieuwd hoe het nu gaat zijn .. Bij mijn eerste zoontje verloor ik bij 37 + 1 mijn slijmprop, vk op de hoogte gebracht maar dit wou volgens hun nog niks zeggen. De 2 dagen daarna had ik flink last van mijn darmen, bij 37 + 4 's nachts wakker geworden om te plassen en daarna voelde ik wat krampen die gelukkig goed op te vangen waren, ze waren gelijk heel regelmatig (om de 5 a 10 minuten) maar ik kon gelukkig gewoon verder slapen. 'S morgens vk gebeld en zei dat het waarschijnlijk oefenweeën waren maar mocht 's middags even terugbellen. Vanaf die middag verloor ik wat vocht dus met de vk besproken maar die twijfelde of het vruchtwater was, ik mocht naar het ziekenhuis komen maar door de lockdown was het niet zeker of ik dan nog terug naar huis mocht. Ik keek het daarom liever thuis nog even aan, de weeën werden gelukkig ook niet erger, met de vk afgesproken dat ik de volgende morgen weer even zou bellen. Die nacht prima geslapen maar de weeën en het vochtverlies was er nog steeds dus toch voor de zekerheid even naar het ziekenhuis. Onderweg naar het ziekenhuis brak mijn water (15.45 uur) en toen ik in het ziekenhuis aankwam had ik al 5 cm ontsluiting. Bij 7 cm ontsluiting om een ruggenprik gevraagd en om 21.45 uur is ons zoontje geboren.

één jaar geleden

Jazzmaé Eloïs 💗 Geboren op 26 februari met precies 39 weken om 23:45 uur. Haar geboorte gewicht 3780g en lengte 50cm . Zondag kreeg ik een ballon om half 8 ongeveer.. deed geen pijn alleen kreeg ik wel menstruatie krampen er van .. Om 21 uur braken mijn vliezen terwijl ik de uitgang van de ziekenhuis uitliep.. dus gelijk gebeld en moest terug komen .. om 21:30 werd ik gecontroleerd zat al op 5 cm ( ballon werd geplaatst toen ik al 2 cm had ) dus moest blijven . 45 min later zat ik op 7 cm . Toen snel ik bad gegaan . Bad stopte de weeën even .. dus moest in bad op mijn knieën gaan zo dat de kleine wat dieper kwam . Vanaf dat moment ging het heel snel want ik hoefde maar 4 x te persen ( 3 x in een wee en 1 x tot volledige geboorte) En daar was onze dochter ☺️ . Maar pff die ring of Fire heb ik heel goed gevoel 😳 maar gelukkig goed geluisterd want deze keer helemaal geen hechtingen 😅 Maar ik kijk heel positief op terug en ben dankbaar dat deze 3e bevalling ook goed verlopen is 🙏 Ik zou worden ingeleid omdat ik het lichamelijk en mentaal best zwaar had maar ik ben heel blij dat mijn lichaam zo goed heeft gereageerd op de ballon en als nog alles zelf heeft opgepakt en geen weeenopwekers hoefde . Voor de mama's die nog moeten bevallen veel succes jullie kunnen dit ! Geloof en vertrouw in je lichaam !! En mama's die al van hun kleine wonder of wondertjes aan het genieten zijn gefeliciteerd! ❤️ Ps. Op de foto zat ik al op 7 cm 😅 verbaasd me nog steeds dat ik nog normaal kom praten tussen de weeën door tot de laaste centimeter 😅🙈

één jaar geleden

Ik ben 03/03/2023 bevallen van onze prachtigr dochter Aylina. Maandag werd ik opgenomen met gebroken vliezen en weeën die regelmatig kwamen was toen 35+6. Ik de nacht zwakte de weeën af en had ik er geen een meer. Werd ook niet ingeleid ivm vroeggeboorte. De komen de dagen moest ik in het ziekenhuis blijven ivm infectie gevaar en zou 07-03 ingeleid worden. Donderdag voelde ik me in de avond niet goed en ben toen lekker vroeg gaan slapen tot ik om 04:45 wakker werd met krampen in me buik die steeds erger werden had toen om 05:15 5 cm ontsluiting en om 05:46 is onze prachtige dochter geboren met 36+3. ❤️

één jaar geleden

Ik ben gisterenavond voor de tweede keer bevallen. Deze keer van een prachtige dochter. Het was mij de belevenis wel. Ik ben van België dus het plan was om in het ziekenhuis te bevallen. Ik had al enkele dagen voorweeen en al meer dan een maand harde buiken. Om 17:30 nog op de materniteit geweest voor een standaard controle aan de monitor. Alles was in orde dus ik mocht gewoon naar huis. Om 19 uur thuis en even later toch in bed want ik was moe. Om 21 uur wakker want ik voelde dat mijn water was gebroken. Meteen heftige weeen. Zo vlug mogelijk alles in de auto gestoken, peuter gaan afzetten bij de grootouders en naar ziekenhuis vertrokken. Onderweg kon ik het niet meer houden. Ondanks we nog maar op 5 minuten van het ziekenhuis waren gestopt en ambulance gebeld. Mijn kleine meid is geboren om 22:05. Papa was net aan de telefoon en heeft haar opgevangen. Gelukkig stellen we het allebei zeer goed. Wonderlijk om te ervaren dat je instinct het op dat moment overneemt. Ik wist plots perfect wat te doen net als mijn man. We waren er nochtans niet op voorbereid.

één jaar geleden

Op 02-03-2023 is mijn zoontje James geboren 💙. Ik was op dat moment 36+5 zwanger. Hij lag al heel erg lang in stuit, en we hadden die ochtend een afspraak in het ziekenhuis voor een versie. Eenmaal aangekomen in het ziekenhuis zagen ze tijdens de echo dat zijn hartslag veel en veel te laag was, toen ben ik aangesloten aan de ctg, en zagen ze dat hij een hartritmestoornis had. En toen was de keuze snel gemaakt hij moest gehaald worden. Binnen 30 minuten lag ik op de ok en werd James via een spoedkeizersnede geboren. Na veel onderzoeken die dag bleken de hartritmestoornissen te komen door onrijpheid van het hartje wat gelukkig onschuldig is. De kleine man doet het waanzinnig goed en moet wel nog in het ziekenhuis blijven tot hij zelfstandig kan drinken. Dus wat een afspraak voor een versie werd, werd ineens een spoedkeizersnede. Ik heb het helemaal niet als vervelend ervaren en was er gek genoeg op voorbereid dat hij zou komen.