920 Reacties

één jaar geleden

Reactie op ElisabethChh

Ik had het probleem van lang voeden ook. Lactatiekundige gebeld en zij raad ...
Kleine disclaimer: let op dat je met het wisselvoeden je borsten niet overstimuleert. Is zeker niet bij iedereen een issue, maar door overproductie kan het voeden ook lang duren (omdat de baby steeds loslaat bijv) en als je dan gaat wisselvoeden versterk je het probleem. Helaas ervaring mee. Goede nieuws: kleintje is tussen 2 en 4 weken echt al beter gaan drinken, van 45 min naar 15 min per voeding. Ik bied nu ook nog maar 1 borst 1x aan en dat werkt voor hem.

één jaar geleden

Ik ben weer begonnen met de borst aanbieden, met kolven en het aanbieden in een flesje dronk mijn baby zo ongeduldig en snel dat hij daardoor ‘denken we’ krampjes kreeg. Want gisteren een blije baby en geen huil baby meer . Alleen in de nacht geven we 1x kunst zodat ik ook even wat slaap kan pakken. Vanmorgen wil ik dan de borst geven maar hij is zo ongeduldig en om zich heen aan het slaan dat het bijna onmogelijk is om de borst te geven. Of hij valt in slaap.. Ik vind het echt lastig en maakt me mega onzeker dat ik dus gewoon maar weer wat gekolfde melk heb gegeven in een flesje .. En ik snap dat het niet werkt want dan krijg ik meer een luie baby maar soms weet ik het echt niet . Vooral na het wisselen van 1 borst , maar ik lees ook hier dat sommige per keer 1 borst aanbieden. Misschien ga ik dat ook maar doen. Want soms drinkt hij zo goed uit 1 en na het wisselen is het drama 😕

één jaar geleden

Reactie op maaike1991*

Ik ben weer begonnen met de borst aanbieden, met kolven en het aanbieden in ...
Hier bied ik ook 1 borst aan per keer. Laat hem net zolang drinken tot hij loslaat. Heel soms wil hij de andere borst ook nog maar hier kan ook een halfuur tussen zitten. Ik volg hem daarin

één jaar geleden

Wanneer weet je of je baby genoeg heeft? Omdat onze baby dysmatuur was hebben wij moeten bijvoeden naast de borstvoeding . Net 30 minuten borstvoeding gegeven waarna hij in slaap viel. Nu 45 minuten later is hij weer op zoek 🤷🏼‍♀️ moet ik dan langer voeden of nu weer borst aanbieden? Vrijdag komt de lactatie deskundigen dus vraag haar advies ook wel nog maar vrijdag is nog zo ver weg 😁

één jaar geleden

Reactie op maaike1991*

Wanneer weet je of je baby genoeg heeft? Omdat onze baby dysmatuur was hebb ...
Gewoon altijd geven als ie wil!

één jaar geleden

Reactie op maaike1991*

Wanneer weet je of je baby genoeg heeft? Omdat onze baby dysmatuur was hebb ...
Als hij zo snel weer wil, geef ik hem de borst die hij kort daarvoor ook heeft gehad. Dan krijgt hij niet meteen weer die enorme stroom van de toeschietreflex wanneer hij maar een paar slokjes wil. En als hij toch door wil drinken heb ik die volle borst altijd nog voor daarna.

één jaar geleden

Reactie op maaike1991*

Wanneer weet je of je baby genoeg heeft? Omdat onze baby dysmatuur was hebb ...
Wij zitten met dezelfde vraag. Ook omdat ze eerder nog niet de energie had om zo lang aan de borst te drinken. Daardoor kan zw ook in slaap vallen...

één jaar geleden

Reactie op Irene24

Wij zitten met dezelfde vraag. Ook omdat ze eerder nog niet de energie had ...
Ja hier ook! Maar ik probeer als hij zo snel komt eerst een speen te geven aan en als hij dan nog vraagt/zoekt dan heeft hij honger en anders was het gewoon zuigbehoefte 😊. Je kan ook je vinger geven als je anti speen bent 😉

één jaar geleden

Ja ik vind het lastig , ik heb net 60 minuten borst gegeven , en ik heb een aardige productie . Na 20 minuten weer 10 minuten de borst en na 10 minuten weer 15 minuten en hij lijkt nog steeds honger te hebben… hoe dan

één jaar geleden

Reactie op maaike1991*

Ja ik vind het lastig , ik heb net 60 minuten borst gegeven , en ik heb een ...
Soms zijn het ook krampjes/reflux wat hij probeert 'op te lossen' met drinken. Het CB zei tegen mij dat, zeker bij sterk toeschietreflex/goede productie dat je er na 30 minuten drinken echt wel vanuit mag gaan dat hij genoeg heeft en het vooral zuigbehoefte is. Vooral bij krampjes bestaat bij teveel voeden weer het risico op verergeren

één jaar geleden

Reactie op maaike1991*

Wanneer weet je of je baby genoeg heeft? Omdat onze baby dysmatuur was hebb ...
Ik had ook het idee dat hij onverzadigbaar was omdat hij steeds bleef drinken, onrustig bleef of snel weer kwam. Maar de kraamhulp gaf aan dat het zuigbehoefte is, ik een speen kon geven nu de bv goed loopt. En als hij dan blijft huilen is het wel honger. Dat gaf een hoop rust! Hij drinkt nu 30 min ipv 60. Soms 45. Als hij niet meer actief drinkt haal ik hem van de borst en krijgt hij eventueel speen als hij onrustig blijft. Hij drinkt krachtig en moet dat makkelijk kunnen in die tijd gaf ze aan. Hij groeit goed (13 dagen oud, 4 kg). Let ook op met krampjes. Dat lijkt op hongersignalen (zuigbehoefte, handjes happen). Maar is een andere huil (zielig, fel), buikje hard en wapperende armpjes en benen. Speen geeft dan ook troost. Ik voed nu overdag om de 3/3,5 uur. En snachts zit er soms 5 uur tussen

één jaar geleden

Reactie op Annemiek M

Ja hier ook! Maar ik probeer als hij zo snel komt eerst een speen te geven ...
Hier is het nog ingewikkelder geworden, omdat mijn beste birst inmiddels een goeie kapotte tepel heeft. Dit betekent drinken uit de andere borst en het lijkt dat daar amper iets uitkomt als ze drinkt (met kolven komt er wel "genoeg" uit). Dus nu bijvoeden met de fles, waarbij ik bang ben dat ze de fles makkelijker vind dan mijn borst en ik het momentje met de kleine ga verliezen 😢

één jaar geleden

Reactie op Irene24

Hier is het nog ingewikkelder geworden, omdat mijn beste birst inmiddels ee ...
Hier hoef je niet super bang voor te zijn meeste kinderen verkiezen de borst boven de fles. Afhankelijk van welke je spenen je hebt moeten ze ook bijna net zoveel moeite doen. Mijn zoontje is begonnen met de fles ivm vroeg geboorte, daarna 3 dagen borst gegeven maar omdat hij te veel af bleef vallen weer naar de fles na een week weer borst en na 2 dagen weer over naar de fles. Nu weer borst proberen. Hij hapt wel goed aan en drinkt de ene keer goed de andere keer laat hij snel los.

één jaar geleden

Ik heb een medela elektrische Borstkolf gehaald, helaas moest ik stoppen na twee dagen. Nu ligt hier een ( dus bijna ) nieuwe kolf die niet gebruikt word. Iemand interesse?

één jaar geleden

Reactie op Bartenijntje

Hier hoef je niet super bang voor te zijn meeste kinderen verkiezen de bors ...
Fijn om te horen. Zijn dit o.a. de 0 spenen van philips avent?

één jaar geleden

Reactie op Irene24

Fijn om te horen. Zijn dit o.a. de 0 spenen van philips avent?
Dat weet ik niet ik heb Dr brown prematuur spenen op de brede flessen. Die zouden de borst simuleren zeiden ze in de winkel

één jaar geleden

Reactie op Irene24

Fijn om te horen. Zijn dit o.a. de 0 spenen van philips avent?
In ieder geval 0 spenen gebruiken en therapeutisch voeden (gekke naam ervoor, maar als je daarop zoekt vind je de juiste info). Zo lijkt voeden met de fles nog het meest op live borstvoeding. Zelf heb ik de avent, medela calma, difrax, dr Brown en standaard medela fles met gewone ronde speen geprobeerd. Werd allemaal afgewezen, alleen de MAM speen accepteerde hij. Die past helaas niet op andere merk flessen, dus moesten er ook allemaal MAM flessen komen. Hou er dus rekening mee dat je er soms een aantal merken en typen moet proberen.

één jaar geleden

Reactie op Mom of Madelief❤️

Ik heb een medela elektrische Borstkolf gehaald, helaas moest ik stoppen na ...
Hoeveel vraag je er voor? Dan kan ik het in mn achterhoofd houden voor als mn productie wel omhoog gaat.

één jaar geleden

Iemand tips om productie omhoog te halen? Na 5 dagen besloten om toch borstvoeding te geven. Omdat ze wel goed aanhapte maar ik toch last van m'n tepels kreeg en ze rechts niet wilde ben ik gaan kolven. Nu is het na powerkolven 20ml. Ik zou zo graag willen doorzetten, en dat het lukt! Iemand tips? Ze is nu 7 dagen oud.

één jaar geleden

Iemand tips om productie omhoog te halen? Na 5 dagen besloten om toch bors ...
Ik heb een lactatiekundige ingeschakeld om mee te kijken en ook mee te denken rondom productie verhogen. Voor productie verhogen gaf ze aan om minimaal 8 keer de borst te stimuleren door borstvoeding of kolven (1 a 2 extra keer daarboven was ook heel wenselijk als haalbaar; ik voed per keer 10 minuten aan beide borsten en kolf 15 minuten en dat was voor ons nu voldoende gaf ze aan), idd zo nu en dan te powerkolven, kruiden te gebruiken die productieverhogend werken (fenegriek EN gezegende distel of Mariadistel; je moet dan even goed kijken naar de dosering want die is wat hoger als je je productie wilt verhogen dan op de verpakkingen staat) en ook zelf te letten op eigen dieet en dingen te eten die productieverhogend werken (zoals bijv. dadels, vette vis, avocado; op internet staan meer etenssoorten die productieverhogend werken). Er is geen quick fix helaas maar dit is de combi die ik in zet en ik zie mijn productie per dag toenemen. Succes! 💪