920 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Beer2704

Weet iemand of het kan dat je qua hoeveelheid nog wel voldoende productie h ...
Ik denk eerder dat je dochter steeds sneller kan drinken misschien? Bij mijn zoontje helpt het om meteen na het wakker worden te voeden, dus niet eerst en ook niet tussendoor verschonen, anders is hij al te wakker en teveel afgeleid door alle interessante dingen om hem heen om nog rustig te kunnen drinken

één jaar geleden

Reactie op RmeK

Kan hij ook spruw hebben zonder die witte plekjes in zijn mond? Die zie ik ...
Het kan inderdaad een hele beginnende vorm van spruw zijn. Je kindje hoeft dat niet perse plekjes in de mond te hebben, dit kan ook later pas. Ons dochtertje had helemaal achter op haar tong een witte tong, maar ik dacht dat dat melk was van de bv. Verder had mijn dochtertje nergens plekjes in haar mond, alleen witte aanslag op haar tong en ze deed constant smakken met haar mondje en dan met haar tong “klakken”. Lactatiedeskundige laten komen, omdat ze super gefrustreerd en wild was aan de borst en die zei ook dat het 1 van de eerste vroege tekenen van spruw zijn

één jaar geleden

Reactie op ElisabethChh

Ik denk eerder dat je dochter steeds sneller kan drinken misschien? Bij mij ...
Ja dat zou kunnen. We gaan het even aankijken de komende dagen. Hopelijk gaat het beter 😊

één jaar geleden

Als jullie een flesje afgekolfde melk meenemen om onderweg te geven, waarin nemen jullie de melk dan mee zodat die niet bederft?

één jaar geleden

Reactie op ElisabethChh

Als jullie een flesje afgekolfde melk meenemen om onderweg te geven, waarin ...
Je hebt van die mini koelboxen voor borstvoeding 😉

één jaar geleden

Heeft iemand ervaring met de mini pil en borstvoeding? Ik ben woensdag gestart met de pil, maar sindsdien voelen mijn borsten minder vol aan. Ook drinkt mijn zoontje vaak onrustiger. ☹️ en het ging net zo goed..

één jaar geleden

Reactie op Beer2704

Iemand ervaring met het geven van borstvoeding en werken? Ik werk als verpl ...
Je hebt recht op voed/kolf tijd, 2 uur van een 8 urige werkdag (dus even ook een half uur later beginnen oid) Bdenk dat deze BV periode ooit voorbij is en zet werk voor nu even op de 2de plaats. Kies voor je recht en neem ook echt de rust en tijd om te kolven.. in het begin even intentief maar na een aantal maanden zal je het maar 2 keer per dienst ongeveer maar moeten doen..

één jaar geleden

Hoi! Ik heb een vraagje over borstvoeding/alcohol. Heel af en toe vind ik het wel fijn een wijntje te drinken maar ik weet niet goed hoe ik de puzzel moet maken met tijd. Situatie: in de periode tussen 16.00 en 20.00u heb ik 3 wijntjes gehad. Om 15.30u heb ik haar nog nuchter gevoed en om 19.00 uur heeft ze een fles gehad en heb ik gekolfd en dit weggegooid. Hoe lang mag ik daarna niet voeden? Ik weet dat 1 wijntje staat aan 2-3 uur, maar reken je dan vanaf het eerste of laatste wijntje?

één jaar geleden

Reactie op LotteH93

Hoi! Ik heb een vraagje over borstvoeding/alcohol. Heel af en toe vind ik h ...
Ik denk vanaf de laatste.

één jaar geleden

Reactie op LotteH93

Is het niet zo dat het optelt. Dus 3 wijntjes is 9 uur ?

één jaar geleden

Reactie op LotteH93

“Een wachttijd van ‘ongeveer’ twee uur per alcoholconsumptie is nodig voor het compleet afbreken van alcohol bij een vrouw van 81,6 kg.” Dus 3 wijntjes is 6 (3x2) uur in totaal. Maar je bedoelt wanneer die 6 uur dan ingaan, vanaf je eerste of laatste wijntje? https://www.borstvoeding.com/aanverwant/alcohol/

één jaar geleden

Heeft iemand ervaring met de mini pil en borstvoeding? Ik ben woensdag gest ...
Ik heb geen productie verlies. Dit zou bij een andere pil meer aan de hand zijn, daarom raden ze deze aan (met 1 hormoon). Wil je helemaal geen hormoon, dan kun je het best een koperspiraal laten zetten. Verder wel bloedingen tussendoor.

één jaar geleden

Wij zijn een beetje aan het ploeteren met onze baby laten wennen aan een flesje. Hij heeft het pas twee keer een beetje gesnapt. Hoe hebben jullie dat aangepakt? We zijn al best even bezig... Het lijkt me zo fijn als papa hem af en toe ook kan voeden.

één jaar geleden

Werken er toevallig dames in de thuiszorg? En werken jullie alweer? Waar laten jullie de afgekolfde melk als het heel warm wordt in de auto? Dan werkt een koeltasje dan toch niet meer?😬

één jaar geleden

iemand ervaring met domperidon om de productie op te schroeven?

één jaar geleden

Heeft iemand ervaring met domperidon om de productie te verbeteren?

één jaar geleden

Reactie op MiekeBV

Heeft iemand ervaring met domperidon om de productie te verbeteren?
Ja ik heb dit gebruikt! Bij mij had het een beetje effect maar niet extreem veel.... schijnt per persoon te verschillen dus het proberen waard?

één jaar geleden

Reactie op RachelFlorinde

Wij zijn een beetje aan het ploeteren met onze baby laten wennen aan een fl ...
https://www.borstvoeding.com/artikelen/kindjeaandeborst/al-even-bezig/flesvoeden/#:~:text=Therapeutisch%20flesvoeden%20gebruik%20je%20als,wanneer%20hij%20stopt%20met%20drinken.

één jaar geleden

Ik heb net zittend gevoed op de inpaktafel van de AH 😆 Moest wel een beetje lachen om mezelf maar ik was met de bakfiets dus in de auto voeden was geen optie.

één jaar geleden

Reactie op Tory_Rose

Ik heb net zittend gevoed op de inpaktafel van de AH 😆 Moest wel een beetj ...
Ik heb altijd gezegd ik ga het nooit in het openbaar de borst geven🤣 . laatst zaten wij bij de mac te eten en had geen flesje bij. Nou ik kan je vertellen er werd zeker gevoed hahahaha