920 Reacties

één jaar geleden

Hoihoi even een vraagje. Ik geef nu volledig borstvoeding op verzoek en vraag me af hoe snel je gemiddeld weer zwanger kan raken. Ik ben benieuwd of jullie daar ervaring mee hebben.

één jaar geleden

Even een vraagje. Baby krijgt volledig borstvoeding, Kwam vanacht rond 6uur, daarna rond 9uur, half 11 na het douche nog even aangelegd(kort gedronken) toen tussen 1 en 2 weer gedronken en voor het laatst tussen 4 en half 5, moet ik haar nu wakker maken voor een voeding? Ze slaapt al sinds half 7 vanavond, neem aan dat ze sws nog wel een keertje komt vanavond voordat ze de nacht in gaat, wou haar anders om 10uur wakker maken voor voeding en een schone luier

één jaar geleden

Reactie op Alishav

Even een vraagje. Baby krijgt volledig borstvoeding, Kwam vanacht rond 6uur ...
bij zo'n tijdstip leg ik m altijd nog even aan voor ik ook ga slapen, heb liever dat hij de lange ruk maakt als ik ook slaap

één jaar geleden

Reactie op Jane97

bij zo'n tijdstip leg ik m altijd nog even aan voor ik ook ga slapen, heb l ...
Ja en zeker met deze warmte. Ik zou ook rond een uur of tien een schone luier geven en nog even aanleggen. Als ze zo moe zijn vallen ze vaak ook wel weer makkelijk in slaap.

één jaar geleden

Hoihoi even een vraagje. Ik geef nu volledig borstvoeding op verzoek en vr ...
Bij mijn eerste werd ik na 6 maanden voor het eerst ongesteld. Maar het verschilt enorm per persoon. Bij de tweede was ik na 4 maanden nog niet ongesteld, wel spiraaltje laten plaatsen.

één jaar geleden

Ik zit even in een onzekere periode. Ik merk dat mijn zoon wat ongeduldig is aan de borst, vooral rechts. Mijn TSR duurt gewoon even, als ik ontspannen ben 20 sec. Maar ben nu de laatste tijd wat gespannen en kom dan in zo'n vicieuze cirkel dat ik mij zorgen ga maken over m'n TSR.. en dan komt ie niet. Zoontje kei boos, Krijsen en huilen. Daardoor ik nog meer stress en nog langer wachten op TSR. Laatst zelfs kunstvoeding moeten geven. Herkennen mama's dit? Ik weet dat ik het uit m'n hoofd moet zetten maar is zo lastig haha

één jaar geleden

Reactie op Nonnieee

Ik zit even in een onzekere periode. Ik merk dat mijn zoon wat ongeduldig i ...
Misschien proberen voordat je gaat voeden eerst wat af te kolven met de hand? Als in net genoeg dat er melk uitkomt en dan pas aanleggen. Dan hoeft hij er ook minder lang moeite voor te doen🥰

één jaar geleden

Reactie op Meisjeuitamsterdam

Misschien proberen voordat je gaat voeden eerst wat af te kolven met de han ...
Wel een goeie inderdaad!!! Thanks. Niet aan gedacht haha

één jaar geleden

Hi dames, ik ben sindskort aan het kolven met de medela swing maxi maar heb een vraag over de borstkolven. Ik vond mn opbrengst vandaag gek dus heb echt even met zo een meter afbeelding (te downloaden) mn tepels gemeten en kom erachter dat ik waarschijnlijk verkeerde maat borstschilden gebruik. Ik heb 15 mm gemeten en de kleinste medela borstschild is 21mm wat eigenlijk dus te groot is. Iemand soortgelijke ervaring of een oplossing? Ik zag dat de borstkolfwinkel soort van universele schilden heeft 19mm maar die is uitverkocht.

één jaar geleden

Reactie op Rooszz

Hi dames, ik ben sindskort aan het kolven met de medela swing maxi maar heb ...
oh ik heb ook 15 mm en gebruik 21mm, dacht dat dat goed was🤨

één jaar geleden

Reactie op Rooszz

Hi dames, ik ben sindskort aan het kolven met de medela swing maxi maar heb ...
Je zou ook eens kunnen kijken naar borstschildverkleiners. Doet het kolven ook pijn? Zaten je borsten daarna nog “vol”?

één jaar geleden

Mijn zoontje is van de week ziek geworden ik het kinderdagverblijf. Hij heeft mij nu aangestoken. Wat kan ik het best doen om mijn productie op gang te houden? 🙈

één jaar geleden

Reactie op RmeK

Mijn zoontje is van de week ziek geworden ik het kinderdagverblijf. Hij hee ...
Blijven drinken Blijven aanleggen Wilt je zoontje nog drinken? Dan hem laten drinken en anders kolven of nakolven

één jaar geleden

Reactie op MiekeBV

Blijven drinken Blijven aanleggen Wilt je zoontje nog drinken? Dan hem lat ...
Ik heb het idee dat hij echt nog honger heeft na het drinken. Komt ineens om de 2 uur. Normaal om de 4. En nu een kwartier geleden gedronken maar nog aan het piepen. Is het slim om hem iets uit de voorraad aan te bieden dat ik kolf?

één jaar geleden

Reactie op HD2992

Je zou ook eens kunnen kijken naar borstschildverkleiners. Doet het kolven ...
Nee niet vol vol of pijnlijk. Maar mijn tepel schuurt wel eens langs de zijkant. En de opbrengst is vaak 60/70ml en maar paar keer 100ml gehad. Vind het ook raar dat het niet meer is. Baby drinkt toch effectiever dan de kolk pompt. Ik ben bang dat als ik straks op werk moet kolven, de opbrengst niet genoeg gaat zijn. Zijn er meer mensen die kolven? Hoe varieert de opbrengst bij jullie?

één jaar geleden

Reactie op RmeK

Ik heb het idee dat hij echt nog honger heeft na het drinken. Komt ineens o ...
Zoveel mogelijk liven of direct afgekolfde melk geven zou ik zeggen. Het kan ook een zuigbehoefte / geborgenheid zijn. Mijn zoon van 4 maanden heeft dat hij zich niet lekker voelt en nu ook ineens alleen maar aan de borst wil.

één jaar geleden

Reactie op Rooszz

Zoveel mogelijk liven of direct afgekolfde melk geven zou ik zeggen. Het ka ...
Mijn zoontje zelf is gelukkig weer beter! Bedankt voor de tips 😊

één jaar geleden

Reactie op Rooszz

Nee niet vol vol of pijnlijk. Maar mijn tepel schuurt wel eens langs de zij ...
Ik kolf op werk altijd een stuk minder dan thuis. Ik zet standaard elke ochtend na de voeding de kolf er nog op. En zo vul ik de kolfopbrengst van werk aan.

één jaar geleden

Nog meer mensen bij wie er ineens regelmatig nog maar aan 1 kant gedronken wordt? Dochter is 15 weken en dronk eigenlijk altijd aan 2 kanten maar nu regelmatig maar 1 kant. Groeit wel gewoon als kool en is na de voeding tevreden dus volgens mij is het geen probleem. Alleen mijn andere borst vindt het niet zo fijn 😅

één jaar geleden

Reactie op RM1990

Nog meer mensen bij wie er ineens regelmatig nog maar aan 1 kant gedronken ...
Bij mij is het in de voormiddag 1 kant en in de late namiddag avond altijd 2 kant. Je borsten zullen er wel aan wennen. Het duurt een paar dagen.