881 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Mommyoftwoundertwo

Meer mama’s die dit herkennen?: Onze dochter had een tekort tongriempje e ...
Birstvoeding mixen met kunstvoeding en dan de verhouding steeds meer aanpassen?

één jaar geleden

Reactie op Mommyoftwoundertwo

Meer mama’s die dit herkennen?: Onze dochter had een tekort tongriempje e ...
Wow dat is wel speciaal. Ik hoor het altijd andersom. Wel heel jammer maar zelf geen tips.

één jaar geleden

Reactie op Mu99ie

Birstvoeding mixen met kunstvoeding en dan de verhouding steeds meer aanpas ...
Dat kan ik nog proberen! Dankjewel!

één jaar geleden

Reactie op Mommyoftwoundertwo

Meer mama’s die dit herkennen?: Onze dochter had een tekort tongriempje e ...
Direct een lactatiekundige erbij halen! Hartstikke goed dat ze geholpen is aan haar tongriempje. Gaat ze je later dankbaar voor zijn. Echt zo zonde om nu te moeten starten met kunstvoeding. Je eigen melkproductie moet nu juist goed worden afgesteld op jullie beiden. Tijdelijk mixen zou kunnen, maar geen idee of lactatiekundigen dit of aan of afraden. Je hebt een heel mooie borstvoeding facebookgroep waar ook lactatiekundigen reageren: borstvoedingsforum. Echt waardevol. Succes! Hoop dat het voor jullie lukt. Live borstvoeding is, als het eenmaal op gang is, zóveel makkelijker dan moeten kolven of flesvoeding. Gun het iedereen ❣️

één jaar geleden

Ik ben zondag om half 1 bevallen. Vlak na de bevalling is het aanleggen flink mis gegaan. Rechts heeft ze naast de tepel goed gezogen, tot bloeden toe en links door omstandigheden veel te lang. Beide kanten hebben pijnlijke, open kloven. Ik leg nu 1x per dag aan en kolf de rest. Dat mengen we met kunstvoeding. Dit alles op advies van de vk en kraamzorg. Ik krijg al veel advies en we gaan er een lactatiekundige bij zoeken vandaag. Nu heb ik vannacht meer kwaad dan goed gedaan met een bepaald hemdje. Daarom mijn vraag aan de ervaringsdeskundigen; Wat hebben jullie over je borsten aan in de kraamtijd/ in bed?

één jaar geleden

Reactie op 19012021

Direct een lactatiekundige erbij halen! Hartstikke goed dat ze geholpen is ...
Ik heb het probleem helder denk ik! Rechts drinkt ze na het klieven nu goed! Alleen links komt de toeschietreflex pas na 5a6 minuten en daar wordt ze zo vinnig van. Ik heb de. Oxytocine neusspray besteld via de huisarts dus dat komt de melk hopelijk sneller. Verder kolf ik nu 8x per dag waarvan 2 snachts tot de neusspray er iig is. Daarna even voor en na wegen om te kijken hoeveel ze drinkt en wat vertrouwen opbouwen dat het genoeg is 🙈

één jaar geleden

Reactie op TCS

Ik ben zondag om half 1 bevallen. Vlak na de bevalling is het aanleggen fl ...
Ik laat mijn tepels na de voeding eerst even drogen aan de lucht met een druppeltje moedermelk er overheen gesmeerd. Daarna heb ik een losse bh met Zoogcompressen erin aan. Anders is mijn hele bed nat als ze huilt of een geluidje maakt. Bij mij gaat dit goed. Ik heb geen kloven. Succes!

één jaar geleden

Reactie op TCS

Ik ben zondag om half 1 bevallen. Vlak na de bevalling is het aanleggen fl ...
Voedingsbh

één jaar geleden

Reactie op TCS

Ik ben zondag om half 1 bevallen. Vlak na de bevalling is het aanleggen fl ...
Druppel moedermelk uitsmeren over je tepels Tepelzalf En misschien zijn Tepelbeschermers ook wel iets om te proberen zodat er zeker niets tegen aan schuurt. Zelf geen ervaring mee.

één jaar geleden

Reactie op TCS

Ik ben zondag om half 1 bevallen. Vlak na de bevalling is het aanleggen fl ...

één jaar geleden

Reactie op Mommyoftwoundertwo

Ik heb het probleem helder denk ik! Rechts drinkt ze na het klieven nu goed ...
O wat goed zeg! Hopelijk helpt dat je er doorheen. Wat super dat ze al drinkt rechts! Bizar wat een verschil dat tongriempje maakt hè? Succes!

één jaar geleden

Reactie op TCS

Ik ben zondag om half 1 bevallen. Vlak na de bevalling is het aanleggen fl ...
O wat super vervelend voor je! Al heel wat tips gehad zie ik. Het allerbeste werkte bij mij; beetje moedermelk er op en drogen aan de lucht. (Prachtig verzonnen van de natuur, zitten helende stofjes in) dan daarna insmeren met de 100% lanoline tepelzalf van medela. Vond zelf de crème variant tepelzalf minder fijn werken. Ik wilde bestellen maar kon alleen heel kleine verpakkingen vinden. Je kunt ook gewoon 100% lanoline bestellen, dan heb je veel meer voor de prijs. (Tevens de beste lipbalm, handen en voetencreme die er is haha) En mijn vk heeft me op het hart gedrukt; heeeeeel vaak je zoogcompressen wisselen! Echt elke keer als ze nat zijn. Dat is in het begin gewoon heel veel omdat je borsten aan het afstemmen zijn. Wordt vanzelf beter. Heel veel succes en beterschap!

één jaar geleden

Reactie op CPE

Je kunt ook deze hydropads proberen. Werken heel verlichtend! https://www.1 ...
@tcs hier zweer ik idd ook bij! Gaf mij veel verlichting de eerste periode. En wat ook al gezegd is, melk over je tepels uitsmeren ipv zalf

één jaar geleden

Reactie op Mommyoftwoundertwo

Ik heb het probleem helder denk ik! Rechts drinkt ze na het klieven nu goed ...
Hopelijk krijg je de neusspray gauw, hier was het niet leverbaar. Gelukkig bij dit borstvoeding avontuur niet nodig gehad maar bij mijn eerste zoontje wel. Wou de neusspray daarom graag van te voren hebben voor t geval dat.

één jaar geleden

Reactie op TCS

Ik ben zondag om half 1 bevallen. Vlak na de bevalling is het aanleggen fl ...
Auw! Ik ben net van m’n kloofje af (deze is ook gaan bloeden) en ik draag fulltime een voedingsbh, smeer met 100% lanoline, regelmatig even je tepels aan de lucht laten drogen en zeer regelmatig je zoogkompressen vervangen. Hopelijk ben je er snel vanaf!

één jaar geleden

Reactie op TCS

Ik ben zondag om half 1 bevallen. Vlak na de bevalling is het aanleggen fl ...
Zilverkapjes werken ook erg goed, is wel een investering maar zeker als je last blijft houden van kloven is dit ontzettend fijn

één jaar geleden

Ik had ook een grote kloof. Eerst een 2 dagen bepanthen op gesmeerd na elke voeding en toen 2 dagen met rust gelaten. Toen kwam er een korst op en nu is het voorbij en is m'n tepel gehard 💪. Het was ff doorbijten toen de wond nog open was. Ik liep met m'n borst bloot na het voeden, en als de wond dan een beetje droog werd, dan een katoenen voedingsbh er overheen.

één jaar geleden

Hier helaas ook op beide tepels kloofjes ook tot bloeden aan toe. Hoe gaan jullie daar mee om ? Blijven jullie de baby aanleggen ? Of alleen kolven ? Ik gebruik al 100% lanoline zalf. En hoelang duurt het voor het beter word ? Ik ben ten einde raadt, het aanleggen doet zo veel pijn.

één jaar geleden

Reactie op VeraJames

Hier helaas ook op beide tepels kloofjes ook tot bloeden aan toe. Hoe gaan ...
Je zou een tepelhoedje kunnen proberen als barrière. Kloven wijzen vaak ook op verkeerd aanhappen van de baby, andere positie kan nog wel eens helpen, zal even zoeken!! Echt, het gaat over, het is een vreselijke pijn maar het is tijdelijk.

één jaar geleden

Reactie op Meljf

Je zou een tepelhoedje kunnen proberen als barrière. Kloven wijzen vaak ook ...
Telelhoedje gebruik ik inderdaad al, maar juist dan bloed ik vaak. Het zal inderdaad even doorzetten zijn.