891 Reacties

één jaar geleden

Hoe lang duurt het genezen van een tepelkloof? Het is nu 1,5 week...

één jaar geleden

Reactie op Mommyoftwoundertwo

Die gebruiken wij nu ook. Alleen daarbij klokt ze binnen 7 minuten 70cc weg ...
Zoek even therapeutisch voeden op! Ze moeten echt heeeel sloom drinken om ongeveer net zo snel melk binnen te krijgen als uit je borst. Niet een grotere speen nemen hoor! De prematuurspeen wordt juist aangeraden door lactatiekundigen.

één jaar geleden

Reactie op Mommyoftwoundertwo

Die gebruiken wij nu ook. Alleen daarbij klokt ze binnen 7 minuten 70cc weg ...
Oei! Wij hadden het probleem niet echt dat hij er te snel mee dronk..

één jaar geleden

Reactie op Ansofies

Oei! Wij hadden het probleem niet echt dat hij er te snel mee dronk..
Ligt er ook echt aan hoe schuin je de fles houdt 🙃

één jaar geleden

Reactie op Annemiek M

Misschien off topic: maar zo’n snaai zin nu met borstvoeding 😅. Of ligt di ...
Yep, zoals verwacht. 30% van je calorieën gaan op aan borstvoeding, dus ja daar krijg je honger van. De bakken kwark en noten gaan hard hier, de koekjes ook.

één jaar geleden

Danes ik heb geen trek in eten maar probeer voldoende te drinken. Heeft dit effect op mijn productie??

één jaar geleden

Reactie op DanielleKG

Hey Dames, ik zoek een beetje herkenning / geruststelling. Mijn baby is nu ...
Die dagen dat ze huilerig is, zijn misschien regeldagen? Dan proberen ze je productie op te krikken door extra vaak te drinken.

één jaar geleden

Danes ik heb geen trek in eten maar probeer voldoende te drinken. Heeft dit ...
Het gaat dan wss van jouw eigen reserves af. Ik heb niet zoveel reserves, dus ik dwing mezelf om uitgebreid te ontbijten, lunchen en avondeten. Daarnaast neem ik vitamines en visolie, omdat de baby via de melk daar ook de goede stoffen van meekrijgt. En tot slot heb je meer energie als je voldoende en gezond eet. Al heb je geen trek. In mijn eerste kraamtijd at ik te weinig omdat ik geen trek had, en achteraf had ik er spijt van en eindigde ik met ondergewicht.

één jaar geleden

Danes ik heb geen trek in eten maar probeer voldoende te drinken. Heeft dit ...
Heeft zeker effect. Vooral genoeg drinken is echt belangrijk. Wat je kunt doen is standaard een mandje naast je zetten met wat te snacken en zeker te drinken tijdens het voeden. Ik had vaak juist enorme dorst en kon tijdens het voeden soms wel twee doppers leeg drinken. (Ik drink van mezelf ook vaak wat te weinig)

één jaar geleden

Reactie op Valerie12592

Hoe lang duurt het genezen van een tepelkloof? Het is nu 1,5 week...
Nooit gehad, maar als je kindje niet goed aan hapt gaat hij steeds weer open hoor ik altijd. Heb je al hulp van een lactatiekundige?

één jaar geleden

Reactie op DanielleKG

Hey Dames, ik zoek een beetje herkenning / geruststelling. Mijn baby is nu ...
Klinkt als regel dagen! Is volkomen normaal. Je doet het hartstikke goed door je kindje te volgen. Op deze manier stemt ze jouw productie af op haar behoeften. Een écht ritme krijgen ze soms pas na maanden! Probeer je daar niet te veel op de focussen en je kindje te volgen. Als ik dat zo lees gaat je dat hartstikke goed af. Wakker maken is niet meer nodig als ze goed op gewicht is. Scheelt je ook weer zorgen en mental load. Het klinkt mij helemaal oke in de oren! Succes!

één jaar geleden

Hoe doen jullie dat. Als de kleine meid snachts komt geef ik haar borstvoeding. Alleen ze valt heel snel weer in slaap. En krijg haar dan niet wakker. Tewel als ik de in bedje leg of ze komt al heel snel weer

één jaar geleden

Reactie op mvdb26

Hoe doen jullie dat. Als de kleine meid snachts komt geef ik haar borstvoed ...
Hoe oud is ze? Hoe lang drinkt ze krachtig als je haar voedt snachts? Valt ze tijdens de eerste borst alweer in slaap? Slaapt ze bij je op de kamer? Misschien toch ietsjes wakkerder proberen te maken als je het idee hebt dat ze echt te kort drinkt. Iets meer licht, sokjes even uit. Beetje meer praten tegen haar?

één jaar geleden

Reactie op 19012021

Hoe oud is ze? Hoe lang drinkt ze krachtig als je haar voedt snachts? Valt ...
9 dagen oud is ze. Ze slaapt bij ons op de kamer. Probeer de al recht op te zetten maar slaapt door. Zat te denken om tussen het voeden door te verschonen

één jaar geleden

Reactie op mvdb26

9 dagen oud is ze. Ze slaapt bij ons op de kamer. Probeer de al recht op te ...
Ja dat is ook een goeie! Deden wij ook inderdaad!

één jaar geleden

Hey allemaal, ben benieuwd of iemand dit herkend. Ons kindje is vandaag 16 dagen oud. Ik geef borstvoeding en heb een super goede productie. Ons kindje is niet zo groot, is een paar weekjes te vroeg geboren en heeft moeite om de productie bij te houden. Ze is een hele gulzige drinker, waardoor ze zich regelmatig verslikt, gemidd 4x per dag de hik heeft, veel krampen en veel spuugt na de voeding. Ik merk dat ik steeds minder goed tegen het spugen kan. Omdat ik zie dat ze er last van heeft en het uit neus en mond vloeit. Heeft iemand tips? Herkend iemand dit?

één jaar geleden

Reactie op Ytomamavan1

Hey allemaal, ben benieuwd of iemand dit herkend. Ons kindje is vandaag 16 ...
Zelfde beetje gehad bij m’n eerste kindje. Gulzige baby’s schijnen niet te bestaan. Een te heftige toeschietreflex en melkstroom wel, omdat ze het dan niet kunnen bijhouden en ook vaak lucht happen door het verslikken. Kreeg toen tip van een lactatiekundige mbt houdingen. Zoals liggend voeden, dus echt op je rug en baby dan op je bijv. Ook hielp het om voor het voeden eerst een beetje af te kolven met de hand of handkolf. 20-30 cc kolven was dan al voldoende. En natuurlijk goed laten boeren, evt een pauze inlassen tijdens het voeden en even laten boeren tussendoor en weer verder. Maar consult van lactatiekundige zou ik altijd iedereen aanraden. Misschien wel slechte aanhaptechniek of kort tongriempje waardoor veel lucht binnenkrijgen en daardoor veel spugen.

één jaar geleden

Reactie op 19012021

Hoe oud is ze? Hoe lang drinkt ze krachtig als je haar voedt snachts? Valt ...
Ik had dit ook met mijn zoontje en wissel nu op aanraden van een lactatiekundige vaker van borst: 10 mins links, dan rechts 10 mins, dan luier verschonen en dan links en rechts weer ieder 10 mins (of tot mijn zoontje loslaat). Tussendoor vaak even over de schouder en op zjjn rug kloppen om hem te laten boeren. Nu spuugt hij ook veel minder! Deed hij eerst best veel in zijn slaap, daar werd hij eerder ook voortijdig wakker van. Verder voed ik hem zo dat hij schuin ligt waardoor de melk al meteen kan zakken

één jaar geleden

Waarschijnlijk komt het door het slaaptekort maar ik heb af en toe een soort hallucinaties 's nachts. Ik word dan wakker en denk dat mijn zoon op me ligt (terwijl hij gewoon naast me in zijn bedje ligt). Mijn vriend moet me dat dan uitleggen en dan word ik pas écht wakker. Herkent iemand dit? Ik zat al te lezen over zwangerschapspsychose maar ik vertoon gelukkig geen van de andere symptomen dus ik denk dat dat het niet is!

één jaar geleden

Reactie op ElisabethChh

Waarschijnlijk komt het door het slaaptekort maar ik heb af en toe een soor ...
Haha ik had dit ook. Bang dat hij op mij in slaap was gevallen terwijl hij in zijn bedje lag. Ik had zelfs een keer dat ik dacht dat hij wegrolde en in paniek raakte maar het was de hond die naast me op de bank lag. Baby was veilig in de box