764 Reacties

één jaar geleden

Hebben jullie wel eens dat de baby niet in de draagdoek wilt en dan ook echt niets wilt, niets is dan goed/leuk en ook niet willen slapen. Ik had de draagdoek met 3 weken geprobeerd en toen was het mega brullen, daarna niet meer geprobeerd omdat het ook nieuw voor me is. Gisteren toch weer eens gedaan en toen heeft die 3 uur geslapen in de draagdoek. Nu wilt die dus weer niets en probeerde ik het weer, is het weer brullen in de draagdoek 🙈

één jaar geleden

hoe lang was het brullen? Als onze dochter overprikkeld is of te moe is het in de draagzak ook weleens 10 minuten of een kwartier brullen, maar daarna slapen

één jaar geleden

Reactie op MiekeBV

hoe lang was het brullen? Als onze dochter overprikkeld is of te moe is he ...
Zo lang heb ik het niet geprobeerd. Hij wilt dan ook echt zijn hoofd niet in die doek en spartelt dan echt 😅

één jaar geleden

Als hier echt niets goed lijkt leg ik hem in de box (want daar is hij wel graag) om daar rustig te worden en meestal valt hij dan in slaap of gaat wat rondkijken. Meestal is hij dan moe.

één jaar geleden

In de box en in bed kan ik hem overdag alleen neerleggen als die diep slaapt. De automatische schommelstoel en de babygym vindt hij even leuk, met wandelen valt hij niet in slaap. Nu ligt hij bovenop mij en is die eindelijk na 15 minuten protesteren in slaap gevallen 🙈

één jaar geleden

Hoi mama’s, Ik kreeg laatst commentaar toen ik met mijn peuter & baby aan het fietsen was. Mijn kindje is 6 weken oud en zit in een maxicosi in de bakfiets. Is dat te vroeg? Ik fiets gewoon heel voorzichtig 🥹

één jaar geleden

Reactie op juultje2020

Hoi mama’s, Ik kreeg laatst commentaar toen ik met mijn peuter & baby ...
Ja dat is te vroeg, advies ligt rond de 4 maanden ivm hersenschade door de trillingen geloof ik.

één jaar geleden

ik weet even niet of dit een regeldag is. Sinds een weekje oefenen we nu met slaapjes overdag in het ledikantje, hij vind het prima om er te liggen maar slaapt amper. Het duurt soms een uur voordat hij slaapt en slaapt dan kort. Dat korte en pad sinds de afgelopen 2 dagen, hij heeft wel lang in het ledikantje geslapen. Nu wil hij de hele middag al aan mijn borst, valt in slaap en dan denk ik achja slaap maar bij me je bent zo moe. en voorheen sliep hij heel lang bij me maar nu word ie na een kwartier wakker en wil hij weer drinken. Maar vraag is dus is dit een regeldag en lukt daarom het ledikantje niet of wil hij steeds drinken omdat hij oververmoeid is

één jaar geleden

Reactie op juultje2020

Hoi mama’s, Ik kreeg laatst commentaar toen ik met mijn peuter & baby ...
Hoe sterk is zijn nekje en hoe is het wegdek? Als je bakfiets een goede vering heeft, je over glad asfalt fietst en de nek al vrij sterk is zou ik me niet teveel zorgen maken. Maar ideaal is het niet, en niet volgens het boekje. Wij zijn hier van de week ook wezen fietsen met de baby en peuter in de fietskar. Heel langzaam en alleen over glad asfalt (anders afgestapt en te voet gelopen). De kleine is nu net 2 maanden.

één jaar geleden

Teveel trillingen is slecht voor het nekje? He?! De kleine zit in de maxi cosi en menig (bak)fiets heeft een vering. Wij hebben bij ons achter bij de beek een paadje en dat is nog een best shaky paadje met de kinderwagen. Maar ze vind het juist leuk! (Ze is 9 weken) en kijkt lekker om zich heen. Heb dit nog nooit gehoord en gelezen, tegenwoordig worden dingen ook wel extreem overdreven 😳😳 Ja oké ze weten meer tegenwoordig. Maar we hoeven ook geen rubberen tegel generatie groot te brengen 😳 Ik weet wel dat ze een soort piepschuim vorm voor in de bakfiets hebben waar je de maxicosi of iets in kan doen. Misschien dat dat wat meer de trillingen opvangt.

één jaar geleden

Reactie op loumich

Teveel trillingen is slecht voor het nekje? He?! De kleine zit in de maxi c ...
Ze ligt dan wel plat in de reiswieg en daar zit een matrasje in. Maar in de maxicosi zitten ook bescherming in..

één jaar geleden

En als het wat te gek gaat met de ondergrond fiets je toch wat zachter of stap je af? 🥴😂

één jaar geleden

Reactie op juultje2020

Hoi mama’s, Ik kreeg laatst commentaar toen ik met mijn peuter & baby ...
In de maxi cosi met zo’n vering standaard waar je m op vast maakt doen wij ook. Mijn oudste leeft ook nog en die hebben we ook zo vervoerd.

één jaar geleden

Reactie op Maart23

Hebben jullie wel eens dat de baby niet in de draagdoek wilt en dan ook ech ...
Hier gaat hij ook wel eens huilen als hij de draagzak in gaat maar ik probeer dan toch maar vol te houden(tenzij het vanwege honger is). Ik zet een muziekje op en zing/dans een beetje met hem door de kamer. Meestal is die na 1 nummer rustig en na het tweede nummer slaapt hij (hij is Bublé fan :p)

één jaar geleden

Reactie op Valerie12592

Hier gaat hij ook wel eens huilen als hij de draagzak in gaat maar ik probe ...
Misschien moet ik dat dan eens proberen 🤣 Sowieso een moeilijk dagje geweest. Hij heeft zeer weinig geslapen, tot 22:00u. Ik wilde hem net wakker maken voor de laatste fles voor de nacht, maar ik krijg hem met geen mogelijkheid wakker en heb echt alles uit de kast getrokken. Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt.. 🙈

één jaar geleden

Reactie op Maart23

Hebben jullie wel eens dat de baby niet in de draagdoek wilt en dan ook ech ...
Mijn dochter doet dat ook vaak. Ik hou mijn hand dan acher haar hoofd om te steunen ipv in de doek proberen en heen een weer lopen, op de billen kloppen en zingen. Evt speen in de mond. Binnen 10 min is ze stil en gaan de oogjes dicht. Dan kan ik haar hoofd ook tegen mijn borst leggen

één jaar geleden

Reactie op 7Maart2023

Ja dat is te vroeg, advies ligt rond de 4 maanden ivm hersenschade door de ...
Maar in de kinderwagen schudden ze toch even veel? Veel kinderwagens kan je ook maxi cosi aan vastklikken dus wat is het verschil zolang de fiets goede vering heeft?

één jaar geleden

Reactie op Marika94

Maar in de kinderwagen schudden ze toch even veel? Veel kinderwagens kan je ...
Het is het advies hè, dat is er niet voor niets. In de kinderwagen ga je minder hard en heb je meer invloed waar je loopt maar als jij denkt dat het oké is om je kind in de bakfiets te doen, lekker doen.

één jaar geleden

Reactie op Dominiquee_

Het is het advies hè, dat is er niet voor niets. In de kinderwagen ga je mi ...
Sjesus het was maar een vraag, vroeg mij oprecht af wat het verschil was 🙄

één jaar geleden

Reactie op juultje2020

Hoi mama’s, Ik kreeg laatst commentaar toen ik met mijn peuter & baby ...
Wij gebruiken een fietskar met baby hangmatje om baby en peuter te vervoeren. Al van toen hij 4 weken oud was (hij heeft wel een sterk nekje al). Gewoon inderdaad voorzichtig fietsen en vooral ook niet te snel. In de handleiding van onze fietskar wordt geadviseerd om max 15kph te rijden en daar hou ik me wel echt aan.