773 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Marika94

Sjesus het was maar een vraag, vroeg mij oprecht af wat het verschil was 🙄 ...
Die laatste zin bedoelde ik niet lullig. Als jij denkt dat de vering goed genoeg is en de maxicosi er in kan dan moet je dat doen. Wij kunnen niet oordelen vanaf hier of dat kan of niet met de fiets die je hebt ☺️

één jaar geleden

Reactie op Dominiquee_

Die laatste zin bedoelde ik niet lullig. Als jij denkt dat de vering goed g ...
O hahah oke, het was ook niet origineel mijn vraag, ik heb helaas geen bakfiets 😜

één jaar geleden

Reactie op Marika94

Sjesus het was maar een vraag, vroeg mij oprecht af wat het verschil was 🙄 ...
Snelheid maakt dat de bobbels extra hard zijn. Advies zegt overigens dat als je geen andere keuze hebt het wel ok is indien bakfiets en autostoel + speciale drager + limiteren snelheid + gladde asfalt. En gezien het des mensen is om hiervan af te wijken luid het algemeen advies beter niet doen.

één jaar geleden

Reactie op Marika94

O hahah oke, het was ook niet origineel mijn vraag, ik heb helaas geen bakf ...
Oh sorry, niet goed opgelet 😂! Ik dacht dat het jouw fiets was haha

één jaar geleden

Reactie op juultje2020

Hoi mama’s, Ik kreeg laatst commentaar toen ik met mijn peuter & baby ...
Advies is 3 maanden, zodra het nekje sterk genoeg is vooral vanwege de trillingen. Maar het is wel lastig om ergens te komen als je bv alleen een fiets hebt.

één jaar geleden

Reactie op Maart23

Hebben jullie wel eens dat de baby niet in de draagdoek wilt en dan ook ech ...
Hier soms ook dat niks goed is. Dan wil hij alleen maar bij mij zijn en op mijn pink zuigen. En zelfs dat gaat mopperent. Meestal is dit als hij heel erg moe is. Ik las pas een artikel op 24 baby over huilen. Dat kleintjes huilen om de dag te verwerken. Als je het zo bekijkt en er even aan toegeeft dan geeft het mij rusti

één jaar geleden

Hebben hier toevallig al mama's die een keizersnede hebben gehad hun eerste menstruatie gehad? En zo ja, had je dan ook meer pijn aan je litteken? Ik ben momenteel erg misselijk van de pijn aan m'n litteken en wil even weten of dit normaal is 🙈

één jaar geleden

Reactie op Lotte_2023

Hebben hier toevallig al mama's die een keizersnede hebben gehad hun eerste ...
Ik had dat niet, maar ik had voor de zwangerschap ook al weinig menstruatieklachten

één jaar geleden

Hoe doen jullie het met jullie avond eten. Hier lijkt het standaart het moment van onrust te zijn bij de kleine. Of hij nu net zijn fles heeft gehad of langer geleden. Of hij net wakker was of lag te slapen. Ook de tijd waarop wij eten lijk geen verschil te maken. Zodra we gaan zitten om te eten is er onrust. Zo heeft een van ons koud eten en heb ik eigenlijk nooit de rust om rustig te eten.

één jaar geleden

Reactie op SusanB88

Hoe doen jullie het met jullie avond eten. Hier lijkt het standaart het mom ...
Ik eet vaak met hem in de draagzak 😅 daarin blijft hij vaak wel slapen

één jaar geleden

Reactie op SusanB88

Hoe doen jullie het met jullie avond eten. Hier lijkt het standaart het mom ...
Hier precies hetzelfde. Maakt niet uit of we om 6 uur eten of om 8 uur. Wij eten vaak om de beurt, de ene snijd het voor de ander zodat die met 1 hand kan eten, of de ene geeft de ander te eten. Ook wisselen we af dat niet altijd ik of altijd mijn man met de kleine draak bezig is tijdens het eten. Hierdoor kan ik het ook beter loslaten maar echt rustig eten dat is al een paar maanden geleden. Zelfs wanneer er broers, zussen, opas of omas zijn die helpen tijdens het eten kan ik niet rustig eten.

één jaar geleden

Weet iemand hoe dat zit met het bewaren van moedermelk in de koelkast? De adviezen online zijn niet eenduidig: op sommige plaatsen staat max 3 dagen (bv voedingscentrum) en op andere weer max 8 dagen (bv LLL)… best een groot verschil namelijk ook voor betrouwbare bronnen

één jaar geleden

Reactie op Valerie12592

Ik eet vaak met hem in de draagzak 😅 daarin blijft hij vaak wel slapen
Ik ben steviger dan is gaan zitten niet zo fijn met de draagzak. Meestal vind de kleine dat ook niet fijn. Ik probeer het wel eens.

één jaar geleden

Reactie op Bartenijntje

Hier precies hetzelfde. Maakt niet uit of we om 6 uur eten of om 8 uur. Wij ...
Zo doen wij het nu ook. Om en om eten of met 1 hand. Maar ideaal is het niet. Zal dus nog even geduld moeten hebben en hopen dat het ooit beter word.

één jaar geleden

Reactie op Rooszz

Weet iemand hoe dat zit met het bewaren van moedermelk in de koelkast? De a ...
Denk dat niemand het echt weet. Ik zou persoonlijk proberen de 3 dagen aan te houden. Je kunt het ook altijd nog invriezen. Ik probeer altijd de oudste melk eerst op te maken en dan staat het hier geen dag.

één jaar geleden

Reactie op SusanB88

Hoe doen jullie het met jullie avond eten. Hier lijkt het standaart het mom ...
Heel soms wilt ze in haar wipstoel zitten en blijf ik met mijn voet haar schommelen. Voor de rest eet ik met 1 hand 😂

één jaar geleden

Het cb wees ons erop dat wij iets te weinig tummy time doen. Het leek me al voldoende dat ze vaak op haar buik op mijn borst lag, maar ze hebben liever dat we meerdere keren per dagen oefenen op een harde ondergrond. Hoevaak doen jullie dit? En is jullie kleine er al goed in? Wat voor ondergrond gebruiken jullie? Zit te kijken naar gewatteerde speelkleden want een dekentje op de grond lijkt me erg hard (ze ligt nog grotendeels met haar voorhoofd op de grond dus idd vaker oefenen denk ik 😂) maar een matras is volgens mij te zacht.

één jaar geleden

Reactie op lilalotje

Het cb wees ons erop dat wij iets te weinig tummy time doen. Het leek me al ...
Onze kleine deed het al heel snel. Wij doen het op het matras, op het speelkleed op de grond en in de box. Overal kan hij omhoog komen dus volgens mij mag het best op het matras als je er maar bij blijft zodat ze niet te lang met hun gezichten in het matras liggen

één jaar geleden

Reactie op Lotte_2023

Hebben hier toevallig al mama's die een keizersnede hebben gehad hun eerste ...
Ik heb keizersnede gehad en eerste menstruatie gehad na 6 weken. Heb geen pijn of andere klachten ervaren

één jaar geleden

Reactie op lilalotje

Het cb wees ons erop dat wij iets te weinig tummy time doen. Het leek me al ...
Vaak ben ik de ondergrond 😂 dan lig ik op mijn rug en kan zij afzetten met haar armen op mijn ribben. Of in de babygym, dat is idd een gewatteerde speelkleed op de grond, zij lijkt iig geen last te hebben van de hardheid Ik doe dit paar keer per dag, gaat vaak vanzelf als ik met haar speel of ze bij me ligt, denk er niet eens vaak over na dat ze het aan het doen is haha Nou komt dat ook omdat ze dit al best goed kon toen ze maar een week oud was, dus heb daar nooit zorgen over hoeven te maken