32 Reacties

één jaar geleden

Ik doe ook met ons zwangerschapsclubje nog deadlifr met een kettlebel van 12 kilo. Dus ik denk dat boodschappen tillen wel kan hoor ;). Ik til ook de boodschappen nog en het afval naar de bak. En er zijn zat zwangere vrouwen die hun kinderen van 3/4 jaar op tillen en die wegen denk ook wel zwaarder dan 5 😜

één jaar geleden

Even een kleine kanttekening bij al deze reacties. Als je gewend bent om veel te tillen met bijvoorbeeld sporten of je kind, is dat al heel anders belastend voor je lichaam dan nu hier ineens mee beginnen. Het gaat ook om je bekken en hoe die zich op dit moment verhouden. Het advies is om zo min mogelijk te tillen en overleg eventueel met je vk ☺️

één jaar geleden

Ik weet niet qua kilos hoeveel ik til maar de boodschappen doe ik nog wel merk wel dat dat niet altijd heel goed gaat ligt aan wat voor boodschappen ik heb gedaan en loop ook nog met mijn vriendin haar baby die is 7 kilo

één jaar geleden

Mja, ik heb een verzakking en bekkeninstabiliteit en mn buik reageert heel snel door hard te worden als ik ook maar iets te gek doe (veel traplopen, sjouwen etc) dus ik til echt zo min mogelijk, alleen als er echt niemand is die op dat moment kan helpen. Dus ja... En sporten deed ik nog wel, (even niet vanwege de pijnlijke harde buiken) maar niks waarbij de druk op de bekkenbodem erg verhoogd.. dus geen lunges, squads etc. Ik doe alles zittend.

één jaar geleden

Eerlijk? Ik til/trek nog veel te veel dan mag. Vooral op het werk. Vind het zelf ‘moeilijk’ om dat los te laten, hulp te vragen of het helemaal niet meer te doen want dan ga ik me ook zo nutteloos voelen…. Pas als het écht niet meer gaat laat ik het staan voor een ander… ook thuis… soms voel ik het daarna aan mn buik dat die pijn doet en dan weet ik dondersgoed waar van haha. Probeer er wel langzaam om te denken… maar blijft moeilijk om los te laten haha. Ik denk maar in mijn hoofd ‘zolang het gaat.. gaat het en doe ik het liever zelf..’ 😅

één jaar geleden

Ja ik probeer boodschappen thuis te laten bezorgen en anders neem ik mijn man mee. Maar heb een dochter van 3 die ik soms op moet tillen.

één jaar geleden

m’n zoontje van 1.5 moet ik vaak per Dag nog tillen hij is zo’n 11 kg 🙈 het kan niet anders

één jaar geleden

Ik denk inderdaad dat elke situatie anders is en het echt afhangt van hoe je dagelijkse leven eruit ziet. Ik zit in de situatie dat mijn partner en ik samen zijn waardoor hij wat zware dingen optilt (boodschappen etc) en verder probeer ik zo veel ik kan. Goed naar je lichaam luisteren lijkt mij het beste wanneer dit natuurlijk kan :)

één jaar geleden

Volgens mij is het heel variabel per persoon. Ik ‘til’ nog steeds met crossfit wel redelijk wat gewicht. Alleen wat goed voelt maar mijn lichaam was het natuurlijk al gewend voor de zwangerschap. Daarnaast leer ik ook op een andere manier te tillen op aanraden van coaches/Sterkher: eerst uitademen voor je iets op gaat tillen, zo zet je minder druk op je bekkenbodem dan dat je jezelf ‘braced’ door eerst in te ademen voor je iets op tilt

één jaar geleden

Ik werk zelf nog ruim 40 uur in de kinderopvang op een babygroep waarbij ze al snel meer dan 5 kilo wegen en laat ook echt niet m’n collega’s al het werk doen.. En idd met sporten enzo ook nog gewoon met gewichten maar probeer nu wel wat meer rust tussendoor te nemen! Mag ook nog steeds met 26+1 nergens over klagen qua pijntjes alleen die buik begint nu soms toch wel een beetje in de weg te zitten 🤣

één jaar geleden

Reactie op WendyP11

Eerlijk? Ik til/trek nog veel te veel dan mag. Vooral op het werk. Vind het ...
Mega herkenbaaar!

één jaar geleden

Ik til ook nog best veel. Van het weekend nog een zak kippenvoer van 20 kg. Gisteren nog de hele dag muren geverfd. Ik luister wel naar mijn lichaam. Een paar weken terug had ik veel meer last van mijn buik/bekken/rug. Toen heb ik bv met oudpapier wegbrengen naar het afvalpunt wel aan een medewerker gevraagd of hij de doos wilde weggooien. Het scheelt dat ik zittend werk heb. Als ik fysiek zwaarder werk had zou ik het in mijn vrije tijd waarschijnlijk wel rustiger aan moeten doen. Heb dan ook echt super veel respect voor de mama s die in de zorg werken of een andere fysiek zware baan hebben. Wandelen gaat mij wel steeds slechter af, ik fiets nu veel meer.