14 Reacties

één maand geleden

Soort van.. mijn man krijgt alle kusjes terwijl ik de hele dag met de kleine bezig ben. Ook wil hij bij mijn man als hij echt verdrietig is.

één maand geleden

Bij ons is het soms ook wel zo maar ik merk ook vaak dat het juist is op de dagen dat ik thuis ben. Op dagen dat mijn man thuis is merk ik dat het juist weer andersom is als we in de avond beide thuis zijn.

één maand geleden

Hier heeft dochterlief ook een kleine voorkeur voor papa. Vooral als hij de hele dag weg was voor werk🥲

één maand geleden

Reactie op Suus3010

Bij ons is het soms ook wel zo maar ik merk ook vaak dat het juist is op de ...
Ja precies, dat merk ik ook wel! En het is echt met vlagen. Soms ben ik alles en vervolgens slaat het volledig om. Maar het is wel iets wat mij verdriet doet

één maand geleden

Reactie op Jessie26

Ja precies, dat merk ik ook wel! En het is echt met vlagen. Soms ben ik all ...
Snap ik, hopelijk is ook dit een fase en wordt het snel weer anders. Wellicht ben jij ook vaker thuis dan je man en is ze daarom ook meer aan jou gewend. Daarbij komt ook dat papa's vaak na hun werk extra tijd kunnen besteden aan leuk doen met de kleine, terwijl dat anders is wanneer je de hele dag met de kleine thuis bent. Dan kun je niet de hele dag alleen maar leuk doen want je hebt ondertussen ook andere dingen te doen..misschien dat dat ook meespeelt.

één maand geleden

Hier trekt onze zoon erg naar mij. Als ik weg ga ofzo dan is het echt huilen maar als mijn man weg gaat stuk minder. Afgelopen weekend gaf hem aan papa om naar bed te gaan maar dat vond hij zeker niet leuk. Vind dit voor mijn man wel erg sneu. Volgens CB is dit een fase en schijnt bij 14/15 maand nog een keer te komen🙃

één maand geleden

Herkenbaar! Hier is ons meisje ook besties met haar papa. Als we samen thuis zijn is ze helemaal into papa. Als ik alleen met haar ben, dan trekt knuffelt en kroelt ze juist met mij (ze heeft ook geen andere keus dan haha). Mijn moederhart huilde ook in het begin toen ik dit opmerkte en soms nog.. Anderzijds vind ik het super aandoenlijk om te zien hoe lief ze haar papa vindt.

één maand geleden

Mijn zoontje heeft een sterke voorkeur voor mij en is papa op dat moment heel erg verdrietig dat hij hem niet kan troosten. Mijn man stuurt me ook gewoon weg als hij met hem bezig is. Is ook zeker goed want het laat alleen zien hoeveel papa om hem geeft en ik dan ook even weg moet zijn om hen elkaar bondingtijd te geven. Wij krijgen in september een meisje en dan verwacht ik dan ook wel dat ze een voorkeur voor papa zal hebben en dat ik dan soms verdrietig bij moet zijn. Maar goed, iemand zei tegen ons dat kinderen bij mama voor troost zoeken en papa voor leuke speeltijd. Dat helpt ons om de aandacht die we wel/niet van ons zoontje krijgen beter te begrijpen en te accepteren dat het maar even zo is. Later zal je dochter waarschijnlijk veel meer naar jou toe gaan want tsja, er zijn toch dingen die papa niet allemaal kan/snapt over een meisje ;)

één maand geleden

Mijn kinderen hadden als baby voorkeur voor mij en nu ze ouder zijn voor papa. Als ze het daadwerkelijk zeggen is het nog pijnlijker 🥲 snap t helemaal

25 dagen geleden

Ah wat rot dat je je zo voelt! Ik heb ook een dochter die haar vader adoreert. Bij vlagen ook even onzeker door. Bij ons is het echter ook wel eens andersom.. Het wisselt een beetje. Als je moe bent trek je het waarschijnlijk ook meer persoonlijk aan. Is iig niet nodig want kindjes houden van allebei hun ouders 🥰

25 dagen geleden

Hier ook hoor. Maar vind het heerlijk om te zien juist! Ik ben ook zijn papa gek dus snap hem helemaal haha

24 dagen geleden

Fijn jullie berichtjes te lezen! Ik heb ADD dus ben wat gevoeliger hier in dit soort dingen, althans dat is mij laatst gezegd dat dit ene grote rol kan spelen in mijn gevoel. Mijn man ervaart het anders, die vind dat naar ons beide trekt

24 dagen geleden

Hier juist andersom.. ik als moeder ben echt de voorkeur ouder.. dit maakt mijn man erg verdrietig en ik vind het ook heel erg sneu voor hem.. wegens werk ziet ze haar uren niet maar toch heeft ze liever mij.. wij hebben wel gemerkt dat wanneer mijn man en ik stoeien mijn dochter het letterlijk neemt en mij probeert te “beschermen”. We hebben het vermoeden dat ze haar eigen papa hierdoor als gevaar ziet☹️😭😭 daarnaast wordt ik er ook erg moe van, omdat ze dus het liefst 7/24 met mij is🫠

23 dagen geleden

Same here, mijn man is alles voor ons meisje en maakt alles weer goed. Hij kan haar nauwelijks neerzetten als hij er is want ze wil de hele tijd bij hem wegkruipen. Als ik haar van hem probeer over te nemen is het echt krijsen. Hij krijgt ook veel meer gedaan bij haar zonder huilen, zoals verzorgen. Daarentegen gedraagt ze zich bij mij voorbeeldig, weet ik als enige haar precies tot rust te brengen om lekker te slapen en roept ze ook wel de hele dag mama. Dus ik weet en voel dat ze met mij een hele diepe, vanzelfsprekende band heeft. Met papa is het altijd lol en knuffelen als hij er is en anders moet ze hem missen. Dus ik denk/hoop dat dat de verklaring is. Maar het neemt nu wel heftige vormen aan, tot het punt dat ik me nu eens verder over hechting(sproblemen) wil inlezen.. we vragen ons af of dit in deze mate gezond is.