41 Reacties

6 maanden geleden

Ik heb precies het zelfde doel en hetzelfde schuitje.. ik heb nu een fit hoop gekocht en mijn doel is per 1 november te beginnen met thuis sporten en op voeding te letten 😊 ik hoef niet meer mega slank te worden na twee zwangerschappen wel een gezond gewicht en veel fitter Wat is jouw afval doel?

6 maanden geleden

Ik ben al een aantal maanden bezig met mijn eten bijhouden in MyFitnessPal en te zorgen dat ik genoeg eiwitten eet. Daarnaast sport ik 4-5 x pw. De app geeft me houvast en ik ben inmiddels 8,5 kilo afgevallen op een gezonde manier :)

6 maanden geleden

Ik volg graag! Ik ben ook bezig met afvallen. Nu inmiddels 7 kwijt en pas weer 1 oude broek. Voor mijn zwangerschap woog ik 69 en na mijn bevalling rond de 83. Inmiddels zit ik nu op 76/77.. Mijn doel is naar de 68 😊 Ik probeer 3 keer in de week te sporten, ik haal dit bijna altijd maar lukt niet alle weken. Ik doe intermittent fasting en dat werkt voor mij erg goed

6 maanden geleden

Ik heb precies het zelfde doel en hetzelfde schuitje.. ik heb nu een fit ...
Nou precies dat. Ik wil een gezond gewicht waar ik me fysiek ook fitter bij voel. Dat is 10 kilo om mee te beginnen. Ik wil me conditioneel ook beter voelen. Dus ook sporten weer oppakken. Dat hoeft echt niet zo vaak of zo veel als dat het pre-baby was maar iig 2 x in de week een sportmoment voor mezelf moet wel lukken.

6 maanden geleden

Reactie op Meljf

Ik ben al een aantal maanden bezig met mijn eten bijhouden in MyFitnessPal ...
Ja die app vind ik ook heel fijn. Hield ik destijds ook bij, was toen 35 kg afgevallen. Wat voor sport doe je?

6 maanden geleden

Reactie op maaike1991*

Ik volg graag! Ik ben ook bezig met afvallen. Nu inmiddels 7 kwijt en pas w ...
Wauw goed bezig zeg!

6 maanden geleden

Reactie op Meljf

Ik ben al een aantal maanden bezig met mijn eten bijhouden in MyFitnessPal ...
En super trouwens 8.5 kg! Knap gedaan. Ik hoop dat ik dat over enige tijd ook kan zeggen.

6 maanden geleden

Reactie op Suzzanne

Ja die app vind ik ook heel fijn. Hield ik destijds ook bij, was toen 35 kg ...
Zo das veel! Ik kickboks

6 maanden geleden

Ik heb toevallig ook net besloten dat het nu tijd is af te gaan vallen. Onze kleine man is bijna 7 maanden. Ik geef ook exclusief BV en merkte dat ik ook echt veel trek heb daardoor. Ik kwam niet aan maar raak de zwangerschapskilos ook niet kwijt. Ik wil eigenlijk in een half jaar 10 kilo kwijt (de zwangerschapskilos). Geen idee of het realistisch is. Ik ben nu begonnen met op mijn eten letten en niet meer zo veel/ongezond snacken en geen frisdrank meer. Ik wil ook thuis sporten oppakken naast het Boulderen wat ik 2 keer in de week doe. Ik ben pas net begonnen dus nog geen effect te zien. Ik merk ook dat ik motivatie zoek. Voor mij is dat nu deels dat wij graag nog een kindje zouden willen vlot op elkaar. Wij moeten minimaal een jaar wachten ivm een spoedkeizersnede. Ik zou graag weer fit en slank een potentiële zwangerschap in gaan, zodat ik die zo prettig mogelijk door kan. Daarnaast klim ik dus en dat is nu best wel pittig met 10 kilo extra.

6 maanden geleden

Reactie op Echura

Ik heb toevallig ook net besloten dat het nu tijd is af te gaan vallen. Onz ...
Nog even als toevoeging. Ik ben 172 en woog altijd tussen de 60 en 65 kilo. Ik ben nu ruim 75 kilo. Ik zou graag terug willen naar 65. Ik ben wel vrij gespierd door het klimmen, alhoewel je daar nu niets meer van ziet hahahhaha

6 maanden geleden

Reactie op Echura

Ik heb toevallig ook net besloten dat het nu tijd is af te gaan vallen. Onz ...
Zo herkenbaar die trek 😂 op zich kon ik ook echt wel veel eten zonder aan te komen door de borstvoeding. Maar nu met minder borstvoeding is de trek niet perse minder. Dus moet ook echt af en toe de rem erop zetten. 😂

6 maanden geleden

Reactie op Suzzanne

Zo herkenbaar die trek 😂 op zich kon ik ook echt wel veel eten zonder aan ...
Geef jij al minder borstvoeding nu? Ik zit nog op 6 voedingen. Ik merk wel dat de trek nu iets minder wordt. Hij eet steeds een beetje meer bij, dus wellicht drinkt die iets minder per keer. Qua kolven op werk zit in wel nog gelijk ongeveer.

6 maanden geleden

Reactie op Echura

Geef jij al minder borstvoeding nu? Ik zit nog op 6 voedingen. Ik merk wel ...
Ja ik geef alleen nog live einde middag, savonds en smorgens. Op werk kolf ik sinds een week niet meer. Hij krijgt dan overdags een flesje uit de vriezer of Kunstvoeding.

6 maanden geleden

Ik heb heel veel baat bij het boek "lekker snel" van project gezond. Er zijn verschillende boeken en er staat ook heel veel op hun site. Staan verschillende schema's voor het aantal calorieën wat je evt wilt eten. Ben nu 3 weken geleden begonnen en ben nu bijna 4 kilo kwijt

6 maanden geleden

Leuk om te lezen! Ik ben in mijn hoofd met hetzelfde bezig: gezond voor mijn lijf gaan zorgen. Ik ben tijdens mijn zwangerschap eigenlijk amper aangekomen en weeg nu minder dan voor mijn zwangerschap. Ik ben klein van stuk en weeg op dit moment minder dan 50 kilo. Heel fijn zou je denken, maar toch is mijn buik niet zoals het was (logisch natuurlijk). Mijn voornaamste doel is dus eigenlijk op een gezonde manier weer iets aankomen, en sporten voor een strakkere buik. Ik geef wel nog steeds borstvoeding en merk dat ik het ingewikkeld vind een plan te maken hoe dit aan te pakken, omdat ik bang ben dat mijn productie terugloopt en bang ben nog meer af te vallen. Ik denk dat ik vooral op basis van gezond eten maar tegelijkertijd op gewicht blijven/aankomen niet goed weet hoe ik dit aanpak. Hier dus ook opzoek naar tips!

6 maanden geleden

Reactie op RmeK

Leuk om te lezen! Ik ben in mijn hoofd met hetzelfde bezig: gezond voor mij ...
Ik kan mij voorstellen dat ook het bijhouden van voeding (maar dan in een kcal plus om aan te komen) kan helpen. Ikzelf vind de app fitnesspal heel fijn werken. Maar er zijn natuurlijk ook andere apps. En ik vind qua sporten sterkher heel fijn. Maar goed ik gebruikte dat vooral tijdens m'n zwangerschap mijn core versterken ivm bekkenklachten. Weet wel dat zij video's heeft om uit te leggen waarom de buik verandert na zwangerschap en hoe je core weer sterk te krijgen.

6 maanden geleden

Even een klein viermomentje: Ik ben nu een weekje bezig met meer bewegen (door avonden met overuren qua werk van zowel partner en mij nog niet echt naar de sportschool gegaan, maar wel veel gewandeld met de kleine). En ik zie beweging op de weegschaal 🥳 Dat motiveert mij weer om door te zetten. Wat motiveert jullie bij het maken van gezonde keuzes?

6 maanden geleden

Ohja en een tip: eet VEEL eiwitten voor een vol gevoel!

6 maanden geleden

Jaa hier ook vier momentje. Minder dan een week bezig en ook al beweging op de weegschaal. Jippie dat motiveert inderdaad om door te gaan. Het valt me ook me hoeveel honger ik heb. Ook merk ik met kolven op dat ik zeker niet minder kolf. Dus ook dat is een geruststelling. Ik ben nu vooral minder en gezonder eten. Meer beweging lukt nog niet zo goed. Ik wandel elke avond even en klim 2 keer in de week.

6 maanden geleden

Ik ben ook weer begonnen! ( ben in het verleden ooit eens op eigen kracht 48 kg kwijtgeraakt..) dus nu zouden die 15 me ook wel lukken. Vooral op voeding letten, water drinken en bewegen.