798 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op Carly90
Wauw, dat lijkt mij ook een bijzonder dilemma inderdaad.
Maar 1 ding; niem ...
Dank voor je advies. Ik ga eens op die fb pagina kijken.
Mijn moeder en ik hebben over meer dingen andere opvattingen. Ik heb mn zoontje in het begin heel veel in de draakzak gehad (hij wilde alleen zo slapen). Zij vindt dat hij te veel aan mij plakt. Ik ben alleenstaande dus de nachten altijd alleen. Hij valt vaak in slaap aan de borst dus daarom dat ik bang ben als die productie enorm terugloopt.
Zat door de reviews te kijken maar de betaalbare draadloze pompen.. tja wisselend. Dan twijfel ik toch weer van: oke ik ga dan toch maar langzaam stoppen😢
2 maanden geleden
Reactie op Kalahari
Hij plast soms overdag echt erg weinig en haalt het dan allemaal ’s nachts ...
Dat is inderdaad wel heftig. En wat doet hij als je hem overdag gewoon vaker aanlegt, iedere 2 uur ofzo?
Hoeveel kolf je precies?
Hoeveelheid die je kolft wilt niet direct zeggen dat je productie slecht is ofzo
2 maanden geleden
Reactie op Mamaof1
Dat is inderdaad wel heftig. En wat doet hij als je hem overdag gewoon vake ...
Dan drinkt hij heel eventjes en laat de borst dan weer los.
Ik kolf meestal tussen de 90-120ml als ik 3 keer kolf. Bij 2 keer kolven heb ik meer, soms 160ml. Maar hij drinkt op de opvang 3 flesjes van 150ml.
2 maanden geleden
Reactie op Kalahari
Hij drinkt trouwens maar 1 borst per keer en ik kolf steeds 2 borsten.
2 borsten kolven is prima hoor. Een apparaat werkt toch net wat anders dan een kindje.
Je kunt proberen de andere borst ook aan te bieden. Tussendoor vaker aanleggen, dit hoeft geen hele maaltijd te zijn. Een aantal flinke slokken is ook helemaal prima.
Heb je de groei in een who curve staan?
2 maanden geleden
Reactie op Kalahari
Dan drinkt hij heel eventjes en laat de borst dan weer los.
Ik kolf meestal ...
Ik denk dat het eerder ligt aan de hoeveelheid die hij in de fles krijgt bij de opvang dan aan jou productie.
Hier namelijk hetzelfde; als ik een flesje thuis geef dan drinkt ze 90ml (max!) en komt ze na 2,5-3u netzo als aan de borst.
Als ik kolf, kolf ik ongeveer hetzelfde als jij tussen de 100&160 afhankelijk van de duur. Maaaar, op de opvang kregen ze het voor elkaar haar soms zelfs 160ml te geven! Dus heb aangedrongen langzamer de fles te geven (therapeutisch voeden) en heb een kleinere speen op de fles gezet zodat het voor haar ook lastiger is om zoveel te drinken. 😅 het kindje krijgt pas na 20 min het signaal dat het vol zit en bij kdv proppen ze in die tussentijd dus gewoon nog meer naar binnen 🙈 ze vinden het volgens mij ook “lastig” dat ze dan vaker wilt drinken maargoed dat is hun probleem😜
2 maanden geleden
Veranderen de luiers bij jullie ook? Van echte bv luiers naar hapjesluiers? Mijn zoon is nu net 5 maanden en krijg een klein fruithapje in de ochtend en een klein groentjehapje in de avond. Nu heeft ie 2 dagen niet echt gepoept, alleen af en toe een klein hard bolletje 💩 Dat zit hem erg dwars, hebben jullie kindjes dat ook soms?
2 maanden geleden
Reactie op Gingie23
Zou dan weer even wat meer melk geven als hij er last van heeft of misschie ...
Ja we doen vandaag idd even geen hapjes
2 maanden geleden
Reactie op Dia93
Hoe doen jullie dat?
Kolven en dan weer terug naar live voeden? Onze tijde ...
Ik probeer het wel een beetje te timen met wanneer ze op de opvang eten krijgt en hou ongeveer om de 3 uur aan.
Het kan zijn dat ik dan thuis een half uurtje eerder moet voeden maar dat is dan prima. En als het echt niet uitkomt dan kolf ik thuis nog ff en dan loopt het daarna weer goed.
2 maanden geleden
Reactie op Dia93
Ja precies. Hier lukt het ook wel redelijk, maar ik vind dat wel echt een g ...
Ja dat is het ook idd. Soms loop ik door werk ook een uur achter al, maar dan kolf ik daarna na 2,5 uur ipv 3 uur en dan heb ik alweer een half uurtje erbij gesnoept😁
Het is echt ff zoeken idd.
2 maanden geleden
Reactie op Carly90
Ja dat is het ook idd. Soms loop ik door werk ook een uur achter al, maar d ...
Ja doe ik ook! Een uurtje eerder of uurtje later kolven door bijv meetings. Lukt op zich wel oke.
2 maanden geleden
Hoe gaat het bij jullie met de oefenhapjes?
Wij hadden de opvang aangegeven dat ons zoontje max 4 theelepeltjes mocht om te proberen. Bleken ze hem ongeveer 50cc fruithap gegeven te hebben :( En ook nog eens een grotere fles dan we hadden afgesproken.
Ik word er langzamerhand een beetje moedeloos door... Heb echt het idee dat ze maar wat doen