286 Reacties

茅茅n maand geleden

Ik geef dit topic even een bump voor alle dames die vragen hebben rondom flesvoeding. Graag alle vragen betreffende flesvoeding bij topic houden. Alvast bedankt

茅茅n maand geleden

Onze kleine is vandaag 3 weken. We zitten nu al twee weken ong op 90ml we merken dat hij toch nog altijd 30ml daarna nog op kan. Kan ik al overstappen op 120ml zijn er kindjes die dit al drinken op 3 weken leeftijd?

茅茅n maand geleden

Reactie op Ztjee

Onze kleine is vandaag 3 weken. We zitten nu al twee weken ong op 90ml we m ...
Ons zoontje is 16 dagen oud, drinkt sinds zaterdag 120 cc. Was niet meer tevreden met 100 cc en nu wel 馃槂 consultatiebureau om advies gevraagd en zolang de luiertjes goed vol zijn en hij geen krampjes etc ervaart is dit prima.

茅茅n maand geleden

Onze baby is nu 10 dagen oud. Sinds een paar dagen lijkt ze af en toe erg veel last te hebben van krampjes en geeft ze na de fles over. Wij bieden 90 aan, dat drinkt ze niet altijd op dus ik heb het idee dat ze zelf goed aan kan geven hoeveel ze wilt. Toch komt er dan af en toe best een golfje weer uit (meer dan enkel een mondje). Herkennen mensen dit? Hoort het er gewoon even bij? We letten erop dat ze goed rechtop gehouden wordt tijdens en na het voeden en ze drinkt ook rustig, volgens mij niet te gulzig.

茅茅n maand geleden

Reactie op MerelK12

Onze baby is nu 10 dagen oud. Sinds een paar dagen lijkt ze af en toe erg v ...
Hier ook een baby van 10 dagen en komt ook regelmatig wat terug. Volgens mij hoort dat erbij. Houden haar na de voeding ook even rechtop!

茅茅n maand geleden

In een ander topic las ik veel over de Kruidvat voeding en niet aankomen. Hier even een tegengeluid, onze meid groeit als kool op de Kruidvat voeding!

茅茅n maand geleden

Reactie op Ztjee

Onze kleine is vandaag 3 weken. We zitten nu al twee weken ong op 90ml we m ...
Hier 6 dagen oud en geven soms 100 en mogen naar 120 toewerken van kraamverzorgende.

茅茅n maand geleden

Reactie op MerelK12

Onze baby is nu 10 dagen oud. Sinds een paar dagen lijkt ze af en toe erg v ...
Hebben wij ook gehad. Maar wij zaten met 10 dagen nog niet aan de 90. Misschien is het nog teveel. Wij zijn ook overgegaan op een prematuurspeen toen dat gebeurde en dat scheelt ook veel. Nu 2 weken oud, bieden nog 80 aan per voeding en heeft een aantal dagen al niet meer gespuugd. Groeit goed, heeft naderhand geen honger. Het waren ook echt golven die terugkwamen, veel meer dan mondjes.

茅茅n maand geleden

Reactie op AMEKP

In een ander topic las ik veel over de Kruidvat voeding en niet aankomen. H ...
Die van ons groeit ook super op de voeding van de Kruidvat!!

茅茅n maand geleden

Reactie op AMEKP

In een ander topic las ik veel over de Kruidvat voeding en niet aankomen. H ...
Hoeveel drinkt jullie dochtertje? Onze zoon dronk met Kruidvat meerdere keren op een dag tussen 120-130ml en nog borstvoeding als toetje 15 min. Vond dat echt veel馃樁 Nu krijgt hij Hero en drinkt hij max 100ml en borst.

茅茅n maand geleden

Reactie op Nemrac

Hoeveel drinkt jullie dochtertje? Onze zoon dronk met Kruidvat meerdere k ...
Onze zoon van 1.5 week drinkt nu 7x per dag 100 ml kruidvat en groeit als een beer. Ook (nog) geen krampjes, en valt tegen eind van de fles in slaap. In de nacht laat hij er 4-5 uur tussen. Hij krijgt uitsluitend kunstvoeding.

茅茅n maand geleden

Ik ben toch even benieuwd of jullie de hoeveelheden van de verpakking aanhouden of 'gewicht x 150ml'. Ons zoontje is vandaag 3 weken en zit nog op de 70-75cc (hij was 2960g bij de geboorte) maar heb het idee dat dit toch te weinig is. Zeker als ik hier de hoeveelheden zie.

茅茅n maand geleden

Reactie op Nemrac

Hoeveel drinkt jullie dochtertje? Onze zoon dronk met Kruidvat meerdere k ...
Ze drinkt 70-100 vaak, soms iets minder. Komt overdag en soms in de nacht elke 3uur. Zitten op ongeveer 7/8 voedingen dus (rond 600ml per dag, weegt 3500)

茅茅n maand geleden

Reactie op Mel0124

Ik ben toch even benieuwd of jullie de hoeveelheden van de verpakking aanho ...
Voor mijn gevoel zijn de hoeveelheden hier ook vrij groot. Wij zitten met 2w+1d op 80cc. We hadden een moeizame start en het meest recente gewicht van de kleine is 3550 gram. Hij zou dus ruim 532 ml mogen per etmaal, maar wij halen toch wel de 575 ongeveer. Heel ver daarboven moeten we ook echt niet zitten; max 100cc erop. Van de kraamhulp het advies gehad om voorlopig even de 80 te blijven aanbieden en vooral niet te snel omhoog te willen. Hij geeft ook geen honger aan na de voedingen, heeft er nog prima genoeg aan. Elk kindje is anders denk ik maar...

茅茅n maand geleden

Hoi allemaal, Ik lees hier dat iedereen al 120cc of meer fles vloeidng geeft onze dochter is 2 weken oud en drinkt 90cc meestal en soms stopt ze bij 60cc Ze drinkt wel heel gulzig waardoor ze veel lucht binnen krijgt en ze kan heel moeilijk boertjes laten we proberen echt alles. Ze is 2 weken eerder gehaald, woog 2830 en 48cm zal het daar mee te maken hebben? Denk gelijk dat ze te weinig drinkt?

茅茅n maand geleden

Reactie op Cheryl..

Hoi allemaal, Ik lees hier dat iedereen al 120cc of meer fles vloeidng gee ...
Hier drinkt een baby van 3620 vorige week dinsdag gewogen dus zal nu net een geen 4 kilo zijn 7/8 keer 100cc Hij is 4 weken Maar wat weegt je dochter nu ? Ik gok tussen de 3 en 3,5 kilo Want ik denk dat ze gewoon genoeg binnen krijgt En als ze gewoon aankomt dan is het ook prima.

茅茅n maand geleden

Mijn baby is 4 weken oud en drinkt overdag 90cc om de 3 uur en s鈥檔achts 1 keer 120cc, daarna slaapt ze ook 4 uur door 馃槃

茅茅n maand geleden

Reactie op Brifaye

Hier drinkt een baby van 3620 vorige week dinsdag gewogen dus zal nu net ee ...
Ja klopt ze weegt iets meer dan 3 kilo

茅茅n maand geleden

Hier kindje van 4 wkn. Gewicht 3900 gram en krijgt om de 3 uur 100 cc. Ook snachts. Tips om er snachts iets meer tijd tussen te krijgen?

茅茅n maand geleden

Reactie op Wondermeer

Hier kindje van 4 wkn. Gewicht 3900 gram en krijgt om de 3 uur 100 cc. Ook ...
Ik geef overdag ook om de 3 uur 100cc doe de laatste voeding voor de nacht 130cc en voeding van de nacht ook ze slaapt hierdoor 2x 5 uur door 馃槃