899 Reacties

8 maanden geleden

Reactie op DeniceP

Wij hebben precies hetzelfde.. wel andere getallen, zoon van 5 kilo 3 weken ...
Op dat soort momenten geef ik ook iets extra’s. Ze groeien hard en zullen t dan toch nodig hebben. Ik maak dan meestal 30 ml en soms drinkt hij 15 soms 10 of 30 op en is daarna heerlijk tevreden slapen

8 maanden geleden

Reactie op estelerr_

Kinderarts van het ziekenhuis gaf bij ons aan dat we 65cc per fles moesten ...
Bij ons gaf het CB aan dat we minder moesten gaan geven maar mijn dochter komt met minder ook eerder voor haar voeding. Wij blijven hier gewoon de hoeveelheid waarop ze het goed doet, ze heeft het blijkbaar nodig.

8 maanden geleden

Reactie op DeniceP

Wij hebben precies hetzelfde.. wel andere getallen, zoon van 5 kilo 3 weken ...
Ik vind het zo raar dat het zo verschilt wat ze zeggen. Zo zie je maar weer, gewoon je eigen plan trekken. Bij ons zeiden ze dat ze wel 130 mag gaan drinken (dat krijgt ze nog helemaal niet op, ze was toen 4 weken en 4370 gram. We zaten zelf toen rond de 100).

8 maanden geleden

Als ik een flesje maak van 90ml met 3 schepjes zie ik voeding van 100 ml in totaal als ik 120 maak met 4 schepjes wordt het wel meer maar geen 135 ml denk ik? Heb nu nog de kleine fles van dr brown dus kan het niet helemaal aflezen maar het lijkt mij geen 135ml. Dit krijgt hij helemaal niet op trouwens maar aan de hand van wat hij laat staan bepaal ik wat hij heeft gedronken maar vond het best vreemd..

8 maanden geleden

Denk dat hier tijd word om flesje op te hogen naar 150.. ze heeft geen nachtvoeding meer drinkt nu vaak om 06:30/09:30/12:00/15:00/19:00/22:00 Nu wil ze smorgens vaak eerder dan de 3 uur komen en drinkt ze de 120 snel leeg en kijkt dan van komt er nog wat 😅 ga wat proberen en kijk wel of ze het wil.

8 maanden geleden

Reactie op !nathaliee

Denk dat hier tijd word om flesje op te hogen naar 150.. ze heeft geen nach ...
7 weken trouwens. Hoeveel kg weet niet precies maar met 4 weken 4kg en ze is flink gegroeid nu haha

8 maanden geleden

Reactie op !nathaliee

Dit zijn fijne tijden zeg! Ik hoop dat wij daar ook naartoe kunnen. Ons meisje is nu 1 maand oud.

8 maanden geleden

Reactie op babyblue-24

Als ik een flesje maak van 90ml met 3 schepjes zie ik voeding van 100 ml in ...
Ik gebruik de grote flessen (brede hals dr brown), en 120+4 wordt idd 130cc.

8 maanden geleden

Reactie op Britt0297

Bij ons gaf het CB aan dat we minder moesten gaan geven maar mijn dochter k ...
Ja wij hebben het 2 dagen aangekeken, maar merkten gelijk een onrustige kindje. Ging gelukkig geleidelijk aan weer beter toen we ophoogden.

8 maanden geleden

Reactie op !nathaliee

Onze kleine man is ook 7 weken en ik geef al een week 150. Hij doet het super met deze flessen. Gister hadden we dit ritme : 3.30 / 8.30 / 12 30 / 16.30 / 22.00 Hij is veel meer tevreden met deze grote flessen en meld zich ook niet veel eerder dan de 4 uur. Cb gaf bij mij aan, als je kleine het aankan en hij groeit, slaapt, plast en poept goed dan is dat helemaal prima.

8 maanden geleden

Onze jongen is nu 3 weken (ons 2de kindje). Sinds 2 dagen wil hij totaal niet neergelegd worden en alleen maar bij papa of mama op de borst liggen. ( hij wilt ook alleen maar op zijn buik, zodra ik hem opdraai is hij wakker en onrustig. ) Hij is ook al een flinke drinker ( flesvoeding ). Hij drink nu met overleg met CB 150cc.. af en toe denk ik dat hij dan nog steeds niet genoeg heeft. Donderdag een afspraak op het CB dan weer overleg over zijn voeding. Herkent iemand dit ook.. Bij de eerste dit totaal niet gehad. Graag tips 😮‍💨

8 maanden geleden

Onze kleine man is nu 4,5 week en woog met 4 weken 5kg. Sinds gisteren had hij met 120ml overduidelijk niet meer genoeg. Dus we hebben de voeding verhoogd naar 150ml. Nu hadden wij gedacht dat hij bij de laatste voeding voor de nacht (net als bij de afgelopen nachten) toch wel een uurtje of 5 zou slapen. Maar tot onze grote verbazing melde hij zich 2,5 uur later alweer, met honger… Hij kreeg een volledige fles niet leeg, maar heeft toch alweer 100ml gedronken. Ik vind dit wel heftig hoor😳 Hoe kan hij opeens zó veel honger hebben?? En zeker zo kort op elkaar?

8 maanden geleden

Hi! Mijn zoontje is nu 8 weken (gecorrigeerd 6 weken en 3 dagen) en krijgt sinds een paar dagen 6 x 130ml (780ml per dag; zat tot hiervoor op 690). Hij weegt 4,53kg. Nu is het de bedoeling dat hij er 4 uur tussen laat, maar hij kwam gister al steeds vroeger en vannacht ook al na 3u. Ik durf hem niet veel meer te geven, omdat hij al meer krijgt dan 150ml x kg lichaamsgewicht. Begin me af te vragen of hij uberhaupt wel genoeg verzadigd is. Of zal het een sprong/regeldag zijn? Hoeveel ml krijgt jullie kindje per dag en hoeveel weegt jullie kindje? Dan weet ik of ik evt toch moet ophogen.. hij groeit wel heel goed, dus heeft in principe voldoende. Zal maandag cb eens bellen.

8 maanden geleden

Reactie op SPMx

Hi! Mijn zoontje is nu 8 weken (gecorrigeerd 6 weken en 3 dagen) en krijgt ...
Hield hij de andere dagen wel vier uur ertussen? Zo ja dan is het misschien gewoon even een regeldagje/ of een sprongetje inderdaad!

8 maanden geleden

Reactie op SPMx

Hi! Mijn zoontje is nu 8 weken (gecorrigeerd 6 weken en 3 dagen) en krijgt ...
Onze zoon is van 1 maart en krijgt 130 om de 3 uur is eigenlijk te veel volgens CB maar om de 4 lukt gewoon niet hier, als ik hem 100 geef dan heeft hij na 2 uur alweer honger.. Hij weegt 4720 gram

8 maanden geleden

Reactie op Eveline1986

Hield hij de andere dagen wel vier uur ertussen? Zo ja dan is het misschien ...
We doen dit pas 2/3 dagen. Daarvoor kreeg hij 7 voedingen en redde hij 3 uur wel met 100ml. 😅 Maar 4 uur red hij niet met 130. Meestal 3,5 ongeveer. Vannacht kwam hij zelfs na 3u. Net vanochtend ook onrustig 2-2,5u na de fles. Kreeg hem wel rustig door hem vast te houden en te lopen/wiebelen. Die onrust had hij eerder niet. Hij viel toen in slaap. Vraag me dus af of het nou honger is of gewoon onrust vanwege een regeldag/sprong. Wil namelijk geen voeding 'rekken' als hij wel honger heeft, maar als hij vervolgens weer even in slaap valt lijkt het me gewoon onrust.. lijkt overigens ook hazenslaapjes te doen ineens.

8 maanden geleden

Onze zoon is van 1 maart en krijgt 130 om de 3 uur is eigenlijk te veel vol ...
Hier van 2 maart en weegt 4,53 kg. Probeer hem dus elke 4 uur 135 te geven, maar dat lijkt niet te lukken. Twijfel of het onrust is of honger, want soms lukt 4-4,5u wel (ook 's nachts) en soms dus na 2-2,5u al onrustig/honger... vind het lastig om te bepalen wat het is 😟

8 maanden geleden

Reactie op SPMx

We doen dit pas 2/3 dagen. Daarvoor kreeg hij 7 voedingen en redde hij 3 uu ...
Ja even afwachten denk ik! Maar volg vooral je kindje qua hoeveelheid en aantal flessen. Wij hebben een meisje van 5 weken (4370 gr), maandag zei cb dat we tot 130 ml per keer mogen voeden. Maar als we dat doen spuugt ze gelijk, dat is echt nog teveel volgens mij. We hogen het nu langzaam top. Momenteel zitten we rond 110 ml.

8 maanden geleden

Reactie op SPMx

We doen dit pas 2/3 dagen. Daarvoor kreeg hij 7 voedingen en redde hij 3 uu ...
Misschien is het onrust omdat hij nog moet wennen aan de hoeveelheid melk? Van 100 direct naar 130 lijkt mij misschien ook wel een grote stap? Wij hogen elke keer met 5-10cc per keer op zodat hij er rustig aan kan wennen, en zn maagje langzaam oprekt.

8 maanden geleden

Reactie op Eveline1986

Ja even afwachten denk ik! Maar volg vooral je kindje qua hoeveelheid en aa ...
Hoeveel flessen geven jullie? Wij mochten juist 130-140 per fles geven (6 flessen per dag). Ze zeiden zelfs dat we evt konden kijken wat zijn 'max' is, omdat hij soms zo snel weer komt voor n voeding..