900 Reacties

8 maanden geleden

Reactie op estelerr_

Misschien is het onrust omdat hij nog moet wennen aan de hoeveelheid melk? ...
Dat zou ook nog kunnen. Zijn alleen niet in 1 dag van 100 naar 130 gegaan. We hebben per dag met ongeveer 5 cc verhoogd. Van 100 naar 110, dag erna 115, dag erna 120, dag erna 125, toen 130 en nu 135 sinds vandaag 😅

8 maanden geleden

Reactie op SPMx

Hoeveel flessen geven jullie? Wij mochten juist 130-140 per fles geven (6 f ...
Ze hebben eigenlijk niets gezegd over het aantal flessen.. maar wij proberen van 8 naar 7 te gaan nu.

8 maanden geleden

Reactie op SPMx

Hier van 2 maart en weegt 4,53 kg. Probeer hem dus elke 4 uur 135 te geven, ...
Ja ‘s nachts zit er wel langer dan 4 uur tussen, deze nacht van 21.00 tot 04.00 geslapen. Maar dan andere flessen zit er 3 uur tussen ooit begint hij al eerder voor een fles.. ik mag hem ook niet teveel geven ivm veel teruggeven van melk.

8 maanden geleden

Mijn zoontje (8w) is sinds deze week extreem onrustig tijdens het drinken. Hij maait met z’n armpjes en draait met z’n hoofd. Hij lijkt hierdoor ook minder te drinken. Alleen als hij in slaap valt drinkt hij rustig. Herkent iemand dit? Het lijkt niet te maken hebben met hoe vaak en hoe veel hij drinkt en hoeveel honger hij heeft.

8 maanden geleden

Reactie op Estherlaura

Mijn zoontje (8w) is sinds deze week extreem onrustig tijdens het drinken. ...
Misschien toe aan een grotere speen?

8 maanden geleden

Hoe oud waren jullie kindjes toen ze van 7 naar 6 flessen per dag gingen?

8 maanden geleden

Reactie op srmvj

Onze zoon was 3 weken oud toen we naar 6 flessen gingen

8 maanden geleden

Reactie op srmvj

Ik zit sinds 5 weken op 5 flessen. Van 7 naar 6 ik denk rond de 4 weken

8 maanden geleden

Reactie op estelerr_

Misschien toe aan een grotere speen?
Ik heb het gisteren geprobeerd, maar dat leek geen verschil te maken. Een kleinere trouwens ook niet…

8 maanden geleden

Reactie op srmvj

Hier gingen we van 7 flessen naar 6 flessen met vanaf 2 weken.

8 maanden geleden

Hoe laten jullie jullie kleintjes meer drinken? Mijn dochter is nu 8 weken en komt niet verder dan 90 of 100 cc per voeding. Nu zie ik ook dat er kindjes zijn die 150 cc al drinken.. Wat mij betreft prima om zo vaak te voeden hoor! Maar vraag me af of ik nu wat verkeerd doe? Of dat 90 a 100 cc x 8 voedingen ook goed is? En gaat ze vanzelf een keer meer drinken?

8 maanden geleden

Reactie op MissMariss

Hoe laten jullie jullie kleintjes meer drinken? Mijn dochter is nu 8 weken ...
Bij ons nog steeds zo.. heb al vaker geprobeerd meer aan te bieden maar hij drinkt het niet op. Zal vanzelf gaan denk ik

8 maanden geleden

Wanneer gingen jullie van 5 naar 4 flessen? En wat is de hoeveelheid die jullie geven met 4 flessen? Ik zit op 5 flessen al 2/3 weken, maar denk dat 4 grotere flessen ook zou lukken voor haar. Ze is 7 weken. Is dit realistisch of nog te vroeg?

8 maanden geleden

Reactie op MissMariss

Verschilt denk ik gewoon per baby? De een wil meer dan de ander, en de ander vaker kleinere beetjes.. mijn meisje ging al heel snel van 7 naar 6 en van 6 naar 5. Heb nu t idee dat ze al naar 4 kan.. terwijl ze pas 7 weken is 🧐

8 maanden geleden

Reactie op MissMariss

Ligt aan het gewicht van je kindje.. Wij zitten op 130 cc 7x per dag onze zoon woog afgelopen donderdag 4790 gram en is 8 weken..

8 maanden geleden

Ligt aan het gewicht van je kindje.. Wij zitten op 130 cc 7x per dag onze z ...
Ja om hoevee heden maak ik me niet meer druk met een 2de haha ik heb 2 meiden die eten als 2 boodwerkers, beiden ook vowding voor hongerige babys omdat anders de flessen niet aan t slepen zijn 😉... honger is honger.. Ik bied ook wel 120 cc aan..maar ze drink gewoon niet verder dan 90 of max 100. Ze groeit mooi in haar eigen lijn dus daar geen zorgen over 😉 Ze mag sowieso flessen van 120.

8 maanden geleden

Reactie op MissMariss

Ja om hoevee heden maak ik me niet meer druk met een 2de haha ik heb 2 meid ...
Bootwerker🙈

8 maanden geleden

Reactie op MissMariss

Mijn dochter is 10 weken en drinkt nu pas af en toe 125 weg, maar soms ook nog 90-100 hoor. Dat komt echt wel. Ik xsnk maar zo.. je kan het er niet in duwen. Ze geven zelf wel aan wat ze nodig hebben.

8 maanden geleden

Reactie op melissilvain

Mijn dochter is 10 weken en drinkt nu pas af en toe 125 weg, maar soms ook ...
Denk ik maar zo* lekker laat het is bedtijd denk ik🤣

8 maanden geleden

Voeden jullie op verzoek overdag/nacht of om de 4 uur? Wij zitten echt te klooien, wij wilde proberen een beetje rond dezelfde tijden uit te komen, wij deden eerst snachts op verzoek voeden en overdag max 4 uur ertussen. Nu hebben wij geprobeerd als hij snachts om half 5 kwam minder aan te bieden zodat we om 7 uur weer een volledig voeding konden geven maar dit pikt hij niet. Mijn zoon is woensdag 7 weken oud en drinkt tussen de 120 en 150 cc per keer 5 a 6 voedingen. Nu twijfel ik dus moet ik al naar een ritme toe en standaard 6 voedingen geven en snachts wekken. (of is het te vroeg om een ritme te gaan krijgen) Of moet ik terug gaan naar wat ik deed snachts op verzoek en overdag max 4 uur en dan elke dag op andere tijden uitkomen?