900 Reacties

8 maanden geleden

Reactie op anoniemxxx3

Flessenwarmer of de babybrezza is ook erg handig!! Google maar eens 😊
Wij gebruiken de my bambini super handig aparaatje

8 maanden geleden

Hallo! Vraagje, wij beginnen nu langzaamaan met flesjes van 120+4 voor onze dochter van 4+3 dagen, rond de 4 kilo. Mijn vraag is, hoeveel flesjes zijn dit per 24 uur? Ze zit ongeveer op 6 en als ze ‘s nachts niet komt op 5. Is dit dan voldoende?

8 maanden geleden

Reactie op Laarrriiiissa

Hallo! Vraagje, wij beginnen nu langzaamaan met flesjes van 120+4 voor onze ...
Bedoel 4 weken en 3 dagen

8 maanden geleden

Reactie op Laarrriiiissa

Hallo! Vraagje, wij beginnen nu langzaamaan met flesjes van 120+4 voor onze ...
Een baby van 4 kilo moet 600 cc binnenkrijgen op een dag met 5 flesjes zit ze daar precies aan.

8 maanden geleden

Sinds deze week komt onze zoon steeds vroeger in de nacht. Voorheen kreeg hij laatste fles om 23 uur en kwam dan tussen 5.00 en 6.00. Bieden 150 ml aan, hij drinkt deze soms op, soms niet. Ook overdag blijft hij om de 3 uur zich melden, bieden dan 120 ml aan. Vanaf het einde van de kraamweek bieden wij 120 ml per keer aan, maar ophogen of een voeding eraf halen lukt nu dus nog niet. Mijn zoon is nu bijna 6 weken en weegt bijna 5 kg. Ik weet dat hij geen nachten door hoeft te slapen, maar waar hij voorheen er wel wat uren tussen liet in de nacht komt hij nu steeds vroeger. Hierdoor krijgt hij 7 flessen per dag, maar nu hij zoceel vroeger komt vraagt hij er zelfs 8. Overdag starten we de dag vaak tussen 8-9 uur. Hij is regelmatig de gehele ochtend wakker. Tussen de middag doet hij wel een goede slaap tussen de flessen. Heeft iemand wat advies voor mij hoe ik toch een fles af zou kunnen bouwen? Volgens het cb zou ik 5-6 flessen van 150 per keer kunnen aanbieden maar ook al drinkt hij die 150 op, dan komt hij alsnog binnen 3 uur. Dan krijgt hij weer teveel binnen.

8 maanden geleden

Reactie op kusRens

Sinds deze week komt onze zoon steeds vroeger in de nacht. Voorheen kreeg h ...
Heb je een aantal dagen geprobeerd de 150 aan te bieden? Bij ons had dit ook een aantal dagen nodig voordat hij er steeds langer tussen liet en uiteindelijk op 5 flessen uit kwam. Heeft echt wel 4/5 dagen geduurd (die dagen kreeg hij dan dus “te veel”)

8 maanden geleden

Reactie op Wondermeer

Heb je een aantal dagen geprobeerd de 150 aan te bieden? Bij ons had dit oo ...
En bood je dan iedere voeding 150 aan of alleen voor de nacht?

8 maanden geleden

Reactie op kusRens

Sinds deze week komt onze zoon steeds vroeger in de nacht. Voorheen kreeg h ...
Dit kan te maken hebben omdat babys vanaf 6 weken een dag/nacht ritme aan maken. Ik had ergens gelezen dat het dan kan zijn dat je baby eerst een lekker ritme had in de nacht, en nu plots vaker wakker wordt.

8 maanden geleden

Sinds een paar dagen drinkt onze dochter minder dan voorheen. Eind vorige week ben ik zelf gaan ophogen naar 110 cc omdat ik het gevoel had dat ze niet verzadigd was. Die flessen dronk ze allemaal op (weliswaar langzaam zoals altijd). Afgelopen dinsdag bij CD geweest voor controle en ze groeit goed. Ook elke x met verschonen een plasluier. We mochten gaan ophogen naar 120. Dit heeft ze afgelopen dinsdag bijna elke keer op en nu drinkt ze met moeite 60cc (soms iets meer). Met grotere speen slordiger drinken waarvoor er veel terugkomt. Ik probeer het los te laten omdat ze het goed doet maar voel me er toch wat onzeker door. Ze is nu 5 weken.

8 maanden geleden

Reactie op kusRens

En bood je dan iedere voeding 150 aan of alleen voor de nacht?
Ja elke voeding 150. In het begin dacht ik ook dat het te veel zou zijn maar na een aantal dagen liet hij er steeds langer tussen. Nu tekens 4 uur er tussen (soms zelfs 4,5) en snachts laat hij er 6/7 uur tussen.

8 maanden geleden

Reactie op Wondermeer

Ja elke voeding 150. In het begin dacht ik ook dat het te veel zou zijn maa ...
Oké bedankt voor je reactie! Ik ga het gewoon een paar dagen proberen dan. Vanochtend liet hij er netjes 4 uur tussen maar vanmiddag maar 2,5 uur.

8 maanden geleden

Ligt het aan mij of is er mbt het advies van de 150xkg een hoop veranderd afgelopen jaren.. Drie jaar geleden zat ik met een hongerige baby en kreeg ik zowel op 24baby als bij de CB het dringende advies om vooral niet (veel) meer dan die 150×kg ml per dag te geven. Dat was slecht voor z'n maag/nieren en dan zou hij zelfs (later) te dik worden. Dus ik heb een enorm zware eerste paar maanden gehad met een kind dat iedere anderhalf uur huilde van de honger en ons driftig aanviel als de fles leeg was.. voeding voor hongerige baby's vanaf twee weken, hielp maar n klein beetje. Als ik nu hier lees wat dat sommige baby's wel 20% meer krijgen dan wat "mag" volgens het sommetje, gaan mn oren echt klapperen. Ik ben de hele dag aan het rekenen hoe ik uit kom, durf flesjes maar moeilijk te verhogen, want er is niet veel speling meer.. ieder kwartier dat ie later komt dan mijn planning voelt als een overwinning, want dan heb ik later op de dag weer wat speling; alles om maar niet meer te hoeven geven... Mag dit echt wat losser? Mijn baby van 8 weken is zo'n 4,8kg en krijgt 4×120 + 3×100 ml, dus 7 flessen. Als ik naar 6×130 ga, kom ik op hetzelfde aantal ml per dag, maar ik ben dus heel zenuwachtig wat er gebeurt als ie sneller komt en de zes flessen om 21u al "op" zijn.....

8 maanden geleden

Reactie op Twincle

Ligt het aan mij of is er mbt het advies van de 150xkg een hoop veranderd a ...
Ik verbaas mij sowieso over de verschillen in advies die door consultatiebureaus worden gegeven over allerlei zaken, maar dat ter zijde! Wat een lastig advies heb je destijds gekregen zeg, ik zou niet weten of het klopt of niet, maar onze kleine eet soms meer en soms minder dan het aantal milliliters van het sommetje… ik vaar een beetje op haar behoeftes (maar hou het wel bij in een app). Ze is nu zes weken en was vorige week 4.4 kg. Meestal zit ze per dag op de 660 ml, maar volgens mij nu in een groei/ontwikkel momentje en zat gisteren een stuk hoger. Ik heb er maar aan toe gegeven, hoop dat ik er goed aan doe… Ben benieuwd wat anderen je adviseren!

8 maanden geleden

Reactie op Ztjee

Onze kleine is vandaag 3 weken. We zitten nu al twee weken ong op 90ml we m ...
Mijn kleintje eet sinds begin al veel meer dan geadviseerd wordt 😅 elke baby drinkt zoveel die nodig heeft! Als hij meer vraagt dan heeft die ook denk ik meer nodig😊

8 maanden geleden

Zetten jullie snachts nog een wekker voor een voeding? Ik lees verschillende dingen dus hou nu maar max 6 uur ertussen aan in de nacht. Onze dochter is 5 weken. Meestal komt ze zelf rond de tijd dat ik een wekker heb gezet.

8 maanden geleden

Reactie op Fien95

Zetten jullie snachts nog een wekker voor een voeding? Ik lees verschillend ...
Wij zetten geen wekker meer sinds de kleine weer op zijn geboortegewicht is en anders horen we hem wel jengelen voor een fles 😅😂 Die van ons krijgt tussen de 22-23 uur de fles en dan wordt hij in de ochtend tussen 5-6 uur wakker

8 maanden geleden

Reactie op Angelika0309

Mijn kleintje eet sinds begin al veel meer dan geadviseerd wordt 😅 elke ba ...
Ja? Ik vind dit dus zo lastig! Onze zoon drinkt ook ruim meer dan dat hij officieel mag.. terwijl hij echt honger heeft dan (niet te sussen, geen speen en/of vermoeidheid) en dan denk ik soms jeetje dit is zoveel meer als dat je mag ben ik je niet aan het overvoeden?

8 maanden geleden

Reactie op Twincle

Ligt het aan mij of is er mbt het advies van de 150xkg een hoop veranderd a ...
Ik voed gewoon op verzoek, met tijden en met hoeveel ze op kan. Als ik merk dat ze na een fles vaker meer wilt hoog ik de fles gewoon op. Ze groeit super goed en komt zeker niet teveel aan. Elke baby heeft andere behoeftes! Zou dus echt niet gaan rekenen maar gewoon lekker kijken wat jou baby fijn vind ☺️

8 maanden geleden

Heyhey , mijn zoontje is deze week 2. 8 weken oud. En sinds 2 weken ben ik volledig over gegaan op kv en gestopt met bv dit is wel geleidelijk afgebouwd. Nu zit ik met het volgende. Als ik hem een flesje geef van 120 spuugt hij heel veel echt met een volle vaart komt het dan uit zijn neus en mond. Maar als ik 90-100 ml geef huilt hij wanneer de fles op is meteen. Hij heeft geen krampies en ik gebruik nu een zuigspeen met de minste snelle doorstroom omdat hij eerst te snel dronk. Ik vraag me af hoeveel cc jullie je kindje van 8 weken geven per voeding en zit te overwegen om met Johannes brood pit meel te gaan werken omdat hij een hongerige baby is en veel spuugt

8 maanden geleden

Om de hoeveel uur voeden jullie de kleine? Mijne heeft vannacht van 23-6 zonder fles gedaan. Dat betekent dat ik vandaag niet uitkom (ik gaf elke 4u een voeding van 150ml, dus 6x per dag). Ik geef daarom nu elke 3,5u een voeding (dus 6x150 als nog), maar dan is de laatste fles pas om 23:45u.. ik wil alleen nog niet overgaan op 5 voedingen, omdat ik niet weet of deze lange nacht eenmalig was én hij dan een grote hoeveelheid krijgt (180 x 5). Hoe doen jullie dat?? Ik vind elke 3,5u 150ml namelijk ook best een hoop, maar anders krijgt hij voor de nacht niet alles binnen en komt hij sowieso 's nachts (als het niet hoeft, dan liever niet 's nachts natuurlijk). 😁