900 Reacties

8 maanden geleden

Reactie op SPMx

Om de hoeveel uur voeden jullie de kleine? Mijne heeft vannacht van 23-6 zo ...
Ik volg, zelfde dillema hier..

8 maanden geleden

Reactie op marieke98

Ik volg, zelfde dillema hier..
Ik vind dit ook heel lastig. En wat hier nog meespeelt is dat ze nog niet alle flessen van 120 cc opdrinkt dus dan komt ze helemaal te kort lijkt mij 🤷‍♀️ en wakker maken voor een voeding vind ik ook nog steeds een dilemma want ik wil ook dat ze genoeg slaapt. Maar ben bang dat als ik het niet doe (vooral de fles van 23.00u) ze straks 2x in de nacht komt (wat ze vanaf dag 3 vd geboorte niet doet ❤️)

8 maanden geleden

Iemand ervaring met nutrilon profutura 1

8 maanden geleden

Reactie op SPMx

Hier voeden we op verzoek. Dat is meestal elke 3 uur. Soms na 2,5 uur en heel af en toe overdag na 4 uur. Ik snap dat je liever geen nachtvoeding geeft als dat niet hoeft, maar ik zou zelf mijn kindje volgen en reken zelf dus niet uit hoe we uitkomen op een dag. Ophogen zou ik persoonlijk ook alleen doen wanneer mijn kindje aangeeft aan meer toe te zijn, dus na de fles niet verzadigd is of elke keer voor langere periode steeds eerder melden. Ophogen doen wij ook met 10cc per keer (dus fles afgieten en niet gelijk de nieuwe hoeveelheid zeg maar). Dit werd ons ook zo geadviseerd door het CB ivm het oprekken van het maagje en evt krampjes en/spugen.

8 maanden geleden

Reactie op SPMx

Lekker op verzoek voeden, toen ik schema’s probeerde te maken werd ik helemaal gek joh ze komen elke keer op andere tijdstippen waardoor je hele schema weer omver ligt. Mocht je merken dat je kleine daardoor teveel drinkt geef je gewoon wat kleinere flessen.. of niet! Maakt ook niet uit. Wat jou babytje fijn vind werkt voor jou ook het beste! Geeft mij in iedergeval veel meer rust zo

8 maanden geleden

Reactie op estelerr_

Hier voeden we op verzoek. Dat is meestal elke 3 uur. Soms na 2,5 uur en he ...
Ik probeer alle voedingen overdag en 's avonds voor de nacht te geven, zodat het hem helpt een dag- en nachtritme te ontwikkelen. Als ik hem overdag niet wakker maak, dan kan hij er erg lang tussen laten.. 's nachts voed ik op verzoek. Pas als ik weet hoe laat hij 's nachts komt, of de eerste keer 's ochtends vroeg, dan wil ik hem vanaf de ochtend elke 4u voeden. Dat red ik alleen niet als hij de nacht doorslaapt (van 00:00-06:00). Ik weet dan dus niet of ik beter kan terugschakelen naar 5 flesjes van grotere hoeveelheid of 6 flesjes elke 3/3,5u, omdat hij best veel voeding krijgt (900ml per dag). ☺️

8 maanden geleden

Reactie op anoniemxxx3

Lekker op verzoek voeden, toen ik schema’s probeerde te maken werd ik helem ...
Het is een hongerige jongen dus kleinere flessen accepteert hij niet echt.. zie mijn andere reactie omtrent schema. ☺️

8 maanden geleden

Reactie op Liesss91

Ja? Ik vind dit dus zo lastig! Onze zoon drinkt ook ruim meer dan dat hij o ...
Ja dit dilemma hebben wij ook iedere keer! Komt er nog bij dat ze ook veel last van krampjes en reflux heeft, waardoor ik helemaal voorzichtig wil zijn met niet te veel voeden. Maar soms is het echt kiezen tussen laten krijsen omdat ze nog honger heeft of onrust door de krampjes/reflux.

8 maanden geleden

Onze zoon wil sinds een paar dagen om de 2/2,5 uur eten.. De flesvoeding ophogen heeft geen zin want dat drinkt hij niet op.. Hij is bijna 10 weken dus zou denken dat hij wel naar de 4 uur zou moeten gaan..

8 maanden geleden

Mijn dochter is bijna 11 weken. Bied haar 150 aan maar als er nog 80-90 in de fles zit gaat ze erg onrustig doen. Schudden met haar hoofdje terwijl je wel ziet dat ze nog verder wil drinken. Ook al verschillende flessen geprobeerd maar ook dit helpt niet. Drinkt ook eigenlijk geen enkele fles leeg. Groeit gelukkig wel goed verder.

8 maanden geleden

Onze zoon wil sinds een paar dagen om de 2/2,5 uur eten.. De flesvoeding o ...
Laatst bij CB kregen we als tip om meer flessen op een dag aan te bieden of anders johannesbroodpitmeel te gebruiken als onze zoon nog hongerig lijkt. Wij ‘horen’ hem obv gewicht rond de 600cc te geven, maar hij drinkt meestal ergens tussen 720-840cc per dag, hij krijgt flesjes van 120cc en is vandaag 5+4w. De kinderarts adviseerde om nog echt minstens een paar weken te wachten met het ophogen van de flesjes, en gaf aan liever een extra flesje per dag te geven (en dan drinken zo veel hij daarvan wilt) dan de fles op te hogen ivm met de grootte van het maagje. Zelf geen ervaring mee met jbpmeel want onze jongen lijkt gewoon content met de flessen die hij nu krijgt, komt soms iets eerder maar dat is ok.

8 maanden geleden

Reactie op SPMx

Ik probeer alle voedingen overdag en 's avonds voor de nacht te geven, zoda ...
Ah ik snap het. Onze zoon zat op 7 flessen van 120cc, hij hoort eigenlijk maar 600cc per dag te drinken obv gewicht laatste weging. Sinds een paar dagen drinkt hij maar 6 flessen van 120cc (heeft gisteren zelfs wat laten staan bij een flesje ong 30cc), maar slaapt sinds hij dit doet in de nacht ook langer door! Dus ik denk dat hij wel genoeg heeft aan de hoeveelheid op dit moment, ookal is dat minder dan de afgelopen periode. Hoe is het uiteindelijk gegaan gisteren?

8 maanden geleden

Onze zoon wil sinds een paar dagen om de 2/2,5 uur eten.. De flesvoeding o ...
Mijn zoontje heeft dit ook laatst een paar dagen gehad. Nu weer netjes om de 4 uur, behalve in de middag dan laat hij er 3 uur tussen. Volg hem nu gewoon, geeft ons beide rust. Gaf hem toen hij om de 2 uur kwam wel wat kleinere flesjes, dat leek hij toen te accepteren. Kan zijn dat het wat regeldagjes zijn. Is dit in de nacht ook zo?

8 maanden geleden

Reactie op kusRens

Mijn zoontje heeft dit ook laatst een paar dagen gehad. Nu weer netjes om d ...
Nee, alleen overdag. Hij slaapt over het algemeen ‘s nachts van 23.00 tot 06.00

8 maanden geleden

Reactie op estelerr_

Ah ik snap het. Onze zoon zat op 7 flessen van 120cc, hij hoort eigenlijk m ...
Oooh echt? Ik twijfelde al om naar 5 flessen van 165/170 te gaan, maar dan krijgt hij minder dan 6 x 150. Dacht dat het niet handig was omdat hij dan wellicht 's nachts eerser komt, maar jullie hebben daar dus goede ervaring mee (minder drinken maar langer slapen). Vannacht van 00:45-06:20 zonder fles gedaan, dus ook vandaag is het voeden om de 3,5u en de laatste is vanavond om 00:00 (dan zit er tussen de laatste fles wel 4u). Alleen hij lijkt vandaag snel honger te hebben... dus ben benieuwd vannacht. Ben nog steeds in dubio wat ik morgen zal doen als hij vannacht weer 5-6u doorslaapt..

8 maanden geleden

Nee, alleen overdag. Hij slaapt over het algemeen ‘s nachts van 23.00 tot 0 ...
Dat was precies hier ook zo. Hier is het dus weer vanzelf 'normaal' weer gegaan. Nu zit hij overdag netjes om de 4 uur, behalve richting eind van de middag dan komt hij na 3 uurtjes (slaapt heel minimaal in de middag, veel wakker).

8 maanden geleden

Zijn er hier moeders die elke 3 uur flesvoeding geven overdag aan een baby van +- 9 weken? Dit ivm 'doorslapen' 's nachts? (5-6u zonder voeding 's nachts).

8 maanden geleden

Reactie op SPMx

Zijn er hier moeders die elke 3 uur flesvoeding geven overdag aan een baby ...
Yes morgen is ze 9 weken en geef overdag ca elke 3 uur een fles. ‘S Nachts wordt er doorgeslapen en maak ik haar wakker na 8 uur slapen voor de nachtvoeding. Hopelijk kan de nachtvoeding binnenkort worden opgeheven 🤞🏻Hoeveel flesjes/ml doe jij?

8 maanden geleden

Reactie op maud24

Yes morgen is ze 9 weken en geef overdag ca elke 3 uur een fles. ‘S Nachts ...
Wat fijn!! Hier wordt nog geen 8u geslapen, maar soms wel 5-6u. Daardoor lukt elke 4u voeden alleen niet meer 😋. Ik geef 6 flesjes van 150cc. Jij? Dit is 900cc en ik vind 5 flesjes van 180 misschien nog wat te veel in 1x (voor 9 weken), dus neig ernaar overdag elke 3u aan te houden en te zien of hij de nachten zo doorpakt.

8 maanden geleden

Hebben jullie tips? Onze jongen mag van het cb 5x 180 hebben. Alleen hij komt nu nog telkens om de 2 uur en drinkt dan kleinere flessen. Hoe kan ik dit het beste doen zodat er wat meer regelmaat in komt qua tijden en hoeveelheid