900 Reacties

8 maanden geleden

Reactie op SPMx

Zijn er hier moeders die elke 3 uur flesvoeding geven overdag aan een baby ...
Ik geef om de 3 uur fles voeding overdag. De laatste krijgt ze rond 2130/2200 en dan slaapt ze door tot 0630/0700 . Overdag drinkt ze veel flessen niet helemaal op.. misschien dat ik ipv 6 flessen 5 flessen ga doen en dan meer aanbieden, ik geef nu 6x120

8 maanden geleden

Hebben jullie tips? Onze jongen mag van het cb 5x 180 hebben. Alleen hij ko ...
Doet hij dit altijd, of is dit een korte periode zo? Onze oudste deed dit ook een tijdje, tien gaf de verloskundige/kraamzorg aan dat hij telkens aan het ‘snacken’ was. Advies was toen om de voeding iets later te geven zodat hij meer trek had en zo meer zou drinken. Als ik het mij goed herinner heeft het destijds wel geholpen.

8 maanden geleden

Reactie op Flower 🌺

Ik geef om de 3 uur fles voeding overdag. De laatste krijgt ze rond 2130/22 ...
Hoe oud is ze? Wij hebben het CB vandaag gevraagd en mochten niet afbouwen naar 5 flessen en ophogen (5x 150 ipv 6x120). Begrijp niet zo goed waarom 🤷🏼‍♀️ Moeten haar nu wakker maken van het CB ‘s nachts wat ze niet fijn vindt

8 maanden geleden

Reactie op maud24

Hoe oud is ze? Wij hebben het CB vandaag gevraagd en mochten niet afbouwen ...
Die van ons is 8 weken en wij mochten zelfs ophogen van het CB van 5x150 naar 5x180. Ik blijf het gek vinden dat alle cb verschillende adviezen blijken te geven. Je zou denken dat er een vast advies is.

8 maanden geleden

Reactie op MamaJJ

Die van ons is 8 weken en wij mochten zelfs ophogen van het CB van 5x150 na ...
Ja gek toch… zo zie je maar het is gewoon subjectief het advies dat ze geven.

8 maanden geleden

Reactie op maud24

Hoe oud is ze? Wij hebben het CB vandaag gevraagd en mochten niet afbouwen ...
Morgen 9 weken.. ja ik vind het wel lastig want ze drinkt ze niet op.. wat gek dat ze dat afraden! Ik moet vrijdag naar t bureau dan zal ik t ook vragen , hoe oud is je dochter?

8 maanden geleden

Reactie op Flower 🌺

Morgen 9 weken.. ja ik vind het wel lastig want ze drinkt ze niet op.. wat ...
9 weken ook, maar hoor zulke uiteenlopende adviezen. Denk dat onze dochter prima 150ml zou drinken. Heel benieuwd wat ze vrijdag tegen jou zeggen!

8 maanden geleden

Reactie op SPMx

Zijn er hier moeders die elke 3 uur flesvoeding geven overdag aan een baby ...
Hoi! Ja zeker. Overdag om de 2,5-3 uur en ‘s nachts slaapt ze tussen 00.00 en 07.00 uur. Ze is nu 10 weken oud en dit gaat nu sinds anderhalve week zo.

8 maanden geleden

Reactie op Chelly-28

Hoi! Ja zeker. Overdag om de 2,5-3 uur en ‘s nachts slaapt ze tussen 00.00 ...
Hoe kom je dan uit met je flessen? Op welk tijdstip is je laatste fles dan? Krijgt ze om 00:00 dan nog een laatste fles of?

8 maanden geleden

Welke flesvoeding geven jullie? Ik geef nu nutrilon, maar wil vanwege de prijs overstappen. Ik heb alleen wel eens gehoord dat kruidvat/etos minder vullend zijn, klopt dat? Ik heb namelijk al een hongerige baby 🤣 (geef nog geen voeding voor hongerige baby's, dus gewoon de 'normale').

8 maanden geleden

Reactie op SPMx

Welke flesvoeding geven jullie? Ik geef nu nutrilon, maar wil vanwege de pr ...
Ik heb vanaf het begin af aan al kruidvat voeding, nooit geen problemen mee gehad!

8 maanden geleden

Reactie op SPMx

Welke flesvoeding geven jullie? Ik geef nu nutrilon, maar wil vanwege de pr ...
Voor onze baby was Kruidvat minder vullend, toen overgestapt op Hero en die vult beter en betaalbaar.

8 maanden geleden

Voor onze baby was Kruidvat minder vullend, toen overgestapt op Hero en die ...
Oh haha, net kruidvat gekocht 🤣 ben benieuwd...

8 maanden geleden

Reactie op SPMx

Ik denk echt dat het per kind verschilt want bij mijn oudste was kruidvat gewoon goed.

8 maanden geleden

Reactie op SPMx

Ik heb ook kruidvat en bij mij gaat het goed, ik mix hem met kruidvat content dat is iets verzadigder! Miss is dat dan iets mocht die niet verzadigd zijn! Mijn jongen groeit er flink van haha

8 maanden geleden

Reactie op DeniceP

Ik heb ook kruidvat en bij mij gaat het goed, ik mix hem met kruidvat conte ...
Ja ik heb sowieso een hongerige baby dus zit ook aan content voeding te denken.. heb jij dit in overleg met cb gedaan? Mijn zoontje krijgt nu 6 x 150ml. Liet er vannacht wel 5u tussen, dus weet niet of het echt nodig is (is nu 10 weken), maar hij lijkt altijd zo hongerig.. wordt ook woest als ik de fles tussendoor eruit haal om te boeren 😅 Als hij na die 5u wakker wordt dan wil hij ook écht eten... krijsen is het dan en hapt heel gretig aan op de fles.

7 maanden geleden

Ik loop vast kleine man is bijna 8 weken gewicht 5,3. Krijgt nu 7 flesjes van 120ml. Maar merk dat hij hier niet meer genoeg aan heeft. Hoeveel krijgen jullie kleintjes 👶

7 maanden geleden

Reactie op SPMx

Ja ik heb sowieso een hongerige baby dus zit ook aan content voeding te den ...
Mijn kleintje krijgt ook 6x 150! Inderdaad in overleg met cb gedaan die vonden het helemaal prima, als het werkt voor mij dan werkt het zeiden ze! 5 uur er tussen daar teken ik voor! Die van mij komt echt om de max 4 uur, meestal nog wel eerder maar probeer dan te rekken met een speentje.. vaak is het ook zuigbehoefte bij hem merkt ik de laatste tijd! haha is nu 5,5 week!

7 maanden geleden

Onze dochter is 7 weken en weegy ongeveer 4,5 kg. We geven nu een week ongeveer flessen van 120 cc, die drinkt ze de laatste tijd bijna allemaal wel op (dus zo'n 130 cc voeding). Meestal 6 flessen per 24 uur en daarmee zit ze dan dus wel al boven de 150 ml per kg. Maar omdat ze allemaal op gaan en ze soms ook nog een beetje huilerig/zeurderig is na de fles vraag ik me af of ze miss niet al meer zou willen, maar dat lijkt me zo veel? Wat denken jullie? Ik ga na het weekend ook wel even met het cb overleggen

7 maanden geleden

Reactie op MerelK12

Onze dochter is 7 weken en weegy ongeveer 4,5 kg. We geven nu een week onge ...
Hier bij hetzelfde gewicht gaf ik ook deze hoeveelheid (hongerige jongen). Geef nu met 5 kilo 6 flessen van 150+5, dus 165/170ml. Gaan helemaal op.