900 Reacties

7 maanden geleden

Hoi allemaal, Ik geef sinds een paar weken kruidvat eigen merk kunstvoeding aan mijn 10 weken oude dochtertje. Ik merkte vanochtend op dat er tussen de kunstvoeding kleine zwarte stukjes/korreltjes zitten. Ik heb deze maar niet meer gebruikt en een nieuw pak open gemaakt. Nu geef ik met dit nieuwe pak net de fles en zie ineens dat er op de bodem ineens een heleboel zwarte stukjes liggen. Ik maak me nu een beetje zorgen omdat ik niet weet of dit kwaad kan voor mijn dochter. Iemand die dit herkent? Ik hoor het graag!

7 maanden geleden

Reactie op DJS95

Hoi allemaal, Ik geef sinds een paar weken kruidvat eigen merk kunstvoedin ...
Dit staat op de website van Kruidvat.

7 maanden geleden

Reactie op EvelienXxx

Dit staat op de website van Kruidvat.
Dankjewe!l! Ik had al gegoogled maar niks gevonden erover.

7 maanden geleden

Reactie op MerelK12

Onze dochter is 7 weken en weegy ongeveer 4,5 kg. We geven nu een week onge ...
Wij hebben ook een baby van 7 weken en ik denk dat ze ook rond hetzelfde gewicht zit of misschien zelfs iets meer. Momenteel drinkt ze 120 - 130 ml per keer, en ook echt wel 7x per dag, we zittten hier dus ook overheen. Momenteel lukt het even niet goed om het aantal flesjes af te bouwen, ze blijft vragen. Ben benieuwd wat het cb je vertelt!

7 maanden geleden

Drinken jullie kindjes snachts ook de zelfde hoeveelheid? Hier is hij toch na tijdje moe en laat wat staan. Kietelen onder voetje, onder de kaak, handje verschonen helpt even maar toch niet altijd voor de gehele hoeveelheid. Ene keer laat hij netjes 3 uur tussen andere keer toch iets eerder.

7 maanden geleden

Onze jongen van 6 weken van 5,5 kilo, krijgt 5 flessen van 180ml. Dit drinkt hij met gemak op. Hij slaapt nu vrijwel elke nacht van 23.00 tot circa 4.45 uur. Wij zijn helemaal blij 😊

7 maanden geleden

Hoelaat geven jullie de laatste fles? En hoeveel flessen per dag? Met 9 weken😇

7 maanden geleden

Wat drinken jullie baby’s allemaal veel😅 mijn kindje is 10 weken en krijgt 130 om de 4 uur en is 5,2 kilo en dan laat hij soms nog staan😂😂😂

7 maanden geleden

Reactie op babywisj2

Hoelaat geven jullie de laatste fles? En hoeveel flessen per dag? Met 9 wek ...
6 flessen probeer laatste fles om 23:00 te geven

7 maanden geleden

Reactie op babywisj2

Hoelaat geven jullie de laatste fles? En hoeveel flessen per dag? Met 9 wek ...
Rond 22:00 laatste fles. Merk geen verschil of het 21:00 of 23:00 is ze slaapt door tot 07:00. 5 flessen van 150.

7 maanden geleden

Ik kook tot nu toe elke ochtend de flessen en spenen uit in een pan met kokend water om ze schoon te maken. Maar zou je de flessen ook bijvoorbeeld in de vaatwasser kunnen doen? Ons zoontje is 8 weken oud 🙂💙

7 maanden geleden

Reactie op Amandavdv

Wat drinken jullie baby’s allemaal veel😅 mijn kindje is 10 weken en krijgt ...
Elk kind is verschillend, onze zoon drinkt sinds afgelopen week 5 flessen van 150 hij is ruim 10 weken.. Geen idee wat hij weegt, 3 weken geleden woog hij 4700 gram dus ik denk 5,5 kilo zoiets ?

7 maanden geleden

Ons zoontje drinkt ‘s nachts gewoon z’n hele fles op van 130 ml. Maar overdag continu kleine beetjes van 60 ml, 50 ml, soms 100 ml waardoor ik om de zoveel uur met de fles zit… Hoop dat hij ook n keer gewoon de normale hoeveelheden overdag drinkt zodat ik ‘ maar ‘ 6 flessen hoef te geven ipv 12 of 10 flessen

7 maanden geleden

Reactie op marjoleinnn93

Ik kook tot nu toe elke ochtend de flessen en spenen uit in een pan met kok ...
Ik kook nooit iets uit 😆 dat zo geleerd van de kraamzorg. Gewoon schoonmaken met een sopje na elke fles..

7 maanden geleden

Reactie op marjoleinnn93

Ja ik stop ze elke keer in de vaatwasser

7 maanden geleden

Reactie op marjoleinnn93

Wij hebben alleen voor het eerste gebruik het flesje uitgekookt, daarna nooit meer. Na de voeding spoel ik het flesje om en plaats het in de koelkast, dit doe ik 3 voedingen en daarna pak ik ons tweede flesje die ik ook 2 a 3x gebruik. Aan het einde van de dag wassen we beide flesje grondig af. Ik doe de flesjes niet meer in de vaatwasser want we koken met veel kruiden en dan krijgen de flesjes een hele vieze kleur. Net grotere glazen flesjes besteld en die gaan straks wel de vaatwasser in.

7 maanden geleden

Reactie op Amandavdv

Wat drinken jullie baby’s allemaal veel😅 mijn kindje is 10 weken en krijgt ...
Mijn dochter is 11 weken en drinkt om de 4 uur flesjes van 150ml en dan 5 op een dag, ze is nu 5 kilo

7 maanden geleden

Reactie op DJS95

Dankjewe!l! Ik had al gegoogled maar niks gevonden erover.
Ik ook niet en op de Kruidvat website krijg ik het ook niet gevonden. Wel oude berichten met dezelfde strekking, maar van nu vind ik niks. Misschien wil je een linkje plaatsen EvelienXxx?

7 maanden geleden

Reactie op Kleine Kameleon

Ik ook niet en op de Kruidvat website krijg ik het ook niet gevonden. Wel o ...
Ik hoop dat de link goed is: https://www.kruidvat.nl/?cref=ref_sem_goo_-VT!13236627367!kwd-1084296106!432864649346!!m!g!58858807_5_x&gad_source=1 En anders kan je kijken bij kruidvat.nl - klantenservice - artikel informatie - babyvoeding en daar staat de melding

7 maanden geleden

Afgelopen avond voor het eerst kruidvatvoeding gegeven (daarvoor nutrilon). Zoontje heeft doorgeslapen van 23-6. Kan het dat hij van kruidvat meer verzadigd is? Of is dat toeval? Tevens drinkt hij van kruidvat zijn fles niet helemaal leeg (150ml), maar nutrilon drinkt hij zo weg en dan wil hij zelfs nog meer. Iemand daar ervaring mee? 😅