900 Reacties

7 maanden geleden

Ik zou willen overschakelen naar flesvoeding (koemelkvrij). Heb nu 8weken borstvoeding gegeven (flesje moedermelk gecombineerd met aan de borst). Mijn zoontje accepteert de flesvoeding niet nu, iemand tips om deze overgang te maken?

7 maanden geleden

Reactie op C茅lineRobin

Ik zou willen overschakelen naar flesvoeding (koemelkvrij). Heb nu 8weken b ...
Weet natuurlijk niet waarom je koemelkvrije voeding wilt geven maar als er geen sprake is van een allergie zou ik gewoon koemelk geven anders kan je baby juist een gevoeligheid voor koemelk ontwikkelen, erg vervelend voor in de toekomst aangezien in bijna alles wel melk zit verwerkt tegenwoordig 馃槉 Ik vind de HIPP combiotik voeding erg vergelijkbaar qua smaak met borstvoeding! Je zou die kunnen halen en het mengen met je borstmelk en dan steeds iets meer kunstvoeding erbij doen. HIPP voeding is van biologische koeien die niet zijn volgespoten met hormonen en een leuk leven hebben! Ook stuk gezonder dus dan normale kunstvoeding

7 maanden geleden

Iemand ervaring met bon Bebe voeding?

7 maanden geleden

Reactie op Shenkieindekoelkast

Ja ik! Gebruiken wij sinds de geboorte al na een week borstvoeding. Overstap beviel goed en kleintje reageert er goed op. Nauwelijks krampjes en niet al te zure spuug

7 maanden geleden

Reactie op Shenkieindekoelkast

Ja! Zowel bij onze oudste gebruikt vanaf 6-12 maanden en nu de jongste direct vanaf dag 1. Beide kinderen doen/deden het er top op en fijn voor de portemonnee.

7 maanden geleden

Onze dochter laat tijdens het drinken best wat melk langs haar mondhoeken naar buiten lopen, klakt ook heel erg tijdens het drinken van de fles en verslikt zich ook regelmatig. we hebben eerst een difrax fles met speen S gehad, maar daarmee deed ze bijna n uur over haar fles en viel ze telkens in slaap waardoor ze haar flessen niet op dronk. Nu hebben we dus al een tijdje de 123 speen van difrax op stand 1, maar heb het idee dat deze dan weer te snel gaat.. is er iemand die dit herkend en misschien tips heeft?

7 maanden geleden

Is er iemand waarvan het kindje ook grote hoeveelheden drinkt? Die van mij krijgt nu 4a5 flessen. Sws 2 van 210cc en de rest 180cc. Zit meestal 4 uren ertussen, maar soms ook maar 3 uren. Slaapt overigens de nacht helemaal door. 19:00 tot 06:00.

7 maanden geleden

Reactie op avb97

Onze dochter laat tijdens het drinken best wat melk langs haar mondhoeken n ...
Heb je haar mondanatomie laten checken? Zou een tongriem probleem kunnen zijn. Lijkt erop dat ze geen vacu眉m kan houden..

7 maanden geleden

Reactie op avb97

Probeer anders keer de Wide speen+fles van Difrax. Die moeten ze anders aanhappen misschien werkt dat beter voor jou baby

7 maanden geleden

Reactie op avb97

Hier echt precies hetzelfde. Ik weet niet hoe oud ze is? Dani is 7 weken en het gaat nu wel beter dan toen ze nog jonger was. Toen hebben we een extra gaatje in de S speen gemaakt en zijn we daarmee de voeding begonnen en dan halverwege de 123 erop en dan verder voeden. Dat af en toe verslikken en melk langs mondje lopen neem ik maar voor lief.

7 maanden geleden

Hoeveel weegt jullie baby? Wel zo handig op erbij te vermelden aangezien het aantal cc ligt aan het gewicht. Niet elke baby van 8 weken is bv even zwaar.

7 maanden geleden

Reactie op avb97

Een beetje gekke tip , maar je zou heel goed een lactatiekundige kunnen vragen! Ik geef dan wel bv maar had exact hetzelfde probleem met het oefenen aan de fles en oa hiervoor had ik een huisbezoek ingepland. Ik ben super goed geholpen, ze heeft de mond anatomie gecheckt en ik moest een filmpje insturen van 3 minuten fles drinken. Daaruit gaf ze het advies om terug te gaan naar wel een iets grotere speen op de Lansinoh fles, maar dan op haar zij voeden. Ik kreeg filmpjes toegestuurd van de houding. Samen een plan gemaakt ook voor wat andere dingen en mag haar nog een week appen bij vragen. Echt top gewoon! Je zou het echt kunnen proberen want lactatiekundigen weten veel meer van drinkgedrag en het mondje van baby's dan op het CB bijvoorbeeld.

7 maanden geleden

Reactie op Mellys1991

Hier echt precies hetzelfde. Ik weet niet hoe oud ze is? Dani is 7 weken en ...
Wide speen+ fles van difrax werkt denk ik super voor jullie, meestal als babys melk langs hun mondhoekjes laten lopen betekent het dat ze breder willen aanhappen namelijk! Komt ook wat meer melk uit is namelijk ook geschikt voor ingedikte voeding.

7 maanden geleden

Hoi lieve dames, Mijn mannetje is vandaag 8weken en weegt denk ik tegen de 6kg. Hij krijgt 6 of 7 keer 150cc kruidvat extra care. Extra care variant ivm krampjes. De extra care is vergelijkbaar met omneo van nutrilon.Hij meldt zich regelmatig eerder dan 4 uur, ook in de nacht. Kan het zijn dat de extra care minder verzadigend is, en zou een combi met standaard poeder hem misschien meer verzadigen? Heeft iemand dezelfde ervaring of hierover gehoord?

7 maanden geleden

Reactie op 1992P

Hoi lieve dames, Mijn mannetje is vandaag 8weken en weegt denk ik tegen de ...
Ons meisje krijgt 130-140 per fles (8 weken en rond de 5 kg) en meldt zich ook maximaal iedere 4 u. Kan het zijn dat hij nog wel iets meer lust dan 150?

7 maanden geleden

Reactie op Eveline1986

Ons meisje krijgt 130-140 per fles (8 weken en rond de 5 kg) en meldt zich ...
Ja misschien wel, maar dan krijgt hij wel meer last van zijn buikje merk ik. Het is ook al een hele portie.

7 maanden geleden

Reactie op Bloemtje

Is er iemand waarvan het kindje ook grote hoeveelheden drinkt? Die van mi ...
Hier zit hij aan 180 cc en dan 5 op een dag hij weegt denk ik 5,5 kilo

7 maanden geleden

Hier zit hij aan 180 cc en dan 5 op een dag hij weegt denk ik 5,5 kilo
Ging jouw kindje minder flessen drinken toen je het aantal ml ophoogde? Of besloot hij gewoon minder vaak te willen? Wij zitten nog steeds rond de 6-7 keer per dag op 130 ml. Willen dit graag ietsjes afbouwen (8 weken oud, rond 5 kg).

7 maanden geleden

Reactie op Eveline1986

Ging jouw kindje minder flessen drinken toen je het aantal ml ophoogde? Of ...
Ja sinds hij meer krijgt komt hij om de 4 uur, met 130 om de 2/2.5 uur 馃槀 toen eerst opgehoogd naar 150 maar dat was na paar weken ook niet meer genoeg dus nu 180.

7 maanden geleden

Ja sinds hij meer krijgt komt hij om de 4 uur, met 130 om de 2/2.5 uur 馃槀 t ...
Had ie geen last van de ophoging (reflux oid?)