900 Reacties

7 maanden geleden

Reactie op Eveline1986

Had ie geen last van de ophoging (reflux oid?)
In het begin wel, maar na het paar dagen was dat over.

7 maanden geleden

Vraagje, baby van ons is 8 weken (iets meer dan 5 kg) en krijgt de laatste weken tussen 22-23 zijn laatste fles en slaapt uit tot 6-7 uur in de ochtend. We merkten dat hij overdag soms een fles van 120cc niet genoeg had maar van 150cc weer net teveel was en dat was om de 3 uur en hij kwam eigenlijk net tijd “tekort” om lekker een dutje te doen dus was eigenlijk al te moe voor de volgende voeding. Uiteindelijk voor gekozen om 150cc om de 4 uur overdag te geven en de nachten slaapt hij dus door. Hij drinkt niet altijd zijn flessen leeg dus ik ben bang dat hij nu te weinig binnenkrijgt. Wat is wijsheid..

7 maanden geleden

Onze zoon is 11 weken en ik wil aankomende week overgaan op 5 flessen ipv 6 (soms slaapt hij de nacht door en dan komt 5 dus beter uit). Nu slaapt hij dus niet altijd door, dus ik vraag me af hoe jullie dat doen als jullie kindje dan tóch 's nachts komt? Ik wil overdag dan elke 4u een fles van 180+6 gaan geven (krijgt nu 150+5 elke 3-4u, afhankelijk van of hij de nacht komt). Langer dan 4u ertussen overdag gaat niet lukken met de flessen, want het is een hongerige jongen. Met deze hoeveelheid zit hij al aan de 990ml per dag, dus meer kan ik ook niet geven (dus geen extra fles id nacht).

7 maanden geleden

Reactie op IriissP

Vraagje, baby van ons is 8 weken (iets meer dan 5 kg) en krijgt de laatste ...
Als ik het bereken kom je goed uit? Behoefte:5kg x 150ml is 750ml. 5 flessen van 150ml is 750ml. Dat hij soms niet leegdrinkt lijkt me niet erg, daarmee geeft hij toch ook aan dat hij genoeg heeft?

7 maanden geleden

Wij hadden met onze dochter een prima ritme van om de 4 uur (7:00, 11:00, 15:00, 19:00, 23:00, 3:00). Nu sinds vorige week besloot ze na de fles van 23:00 uur pas weer rond 6 uur te komen. Maar ik merk dat ze nu overdag die 4 uur er niet meer tussen kan houden en echt al trek heeft om de 3 uur(krijgt 120+4, 9 weken en iets meer dan 5 kilo). Is het wijsheid om de fles op te hogen naar 150 en dan weer om de 4 uur te doen? Of gewoon lekker die 120 aanhouden en dan om de 3 uur voeden? Ik vind opeens 150 zo’n grote plens melk voor zo’n kleintje…

7 maanden geleden

Reactie op srmvj

Wij hadden met onze dochter een prima ritme van om de 4 uur (7:00, 11:00, 1 ...
Ik had dat ook met m’n dochter die even oud is. Ze sliep met 5/6 weken ineens door uit zichzelf, maakte haar dan snachts ‘wakker’ omdat ze anders een fles mistte, maar ben daar mee gestopt omdat ze door wilde slapen. Ik heb er toen wel voor gekozen om op te hogen en de nacht fles eruit te halen. In t begin dronk ze dat niet altijd op, maar inmiddels al wel een tijdje. Ik denk dat ik ongeveer met 7 weken heb opgehoogd. Gaat helemaal prima. Ze is overigens dus ook 9 weken en weegt iets meer dan 4 kilo.

7 maanden geleden

Reactie op srmvj

Wij hadden met onze dochter een prima ritme van om de 4 uur (7:00, 11:00, 1 ...
Hier precies hetzelfde, ze is 6.5 week. Ineens slaapt ze van 2300 tot 0700. Ze krijgt dan 6 flessen van 120. Maar overdag begint ze na 2 uur echt te jengelen, wil vaak gewoon nog extra drinken. Wij zitten ook in dubio om wat op te hogen...

7 maanden geleden

Ons zoontje is 8 weken en rond de 5kilo. Hij krijgt flesje van 150ml aangeboden. (Kruidvat anti reflux voeding) Hij zit nu op 7 flessen per dag. Drinkt niet alle 7 flessen helemaal leeg, meestal 140/145cc drinkt hij op. Overdag komt hij gemiddeld om de 3uur. Ik zou graag naar de 4uur overdag willen. Hoe pakken jullie dit aan?

7 maanden geleden

Reactie op Veerlex

Ons zoontje is 8 weken en rond de 5kilo. Hij krijgt flesje van 150ml aangeb ...
Waarom zou je dat graag willen?

7 maanden geleden

Reactie op Joelez

Waarom zou je dat graag willen?
Consultatiebureau wil dat ik naar 6 flessen ga.

7 maanden geleden

Reactie op Veerlex

Consultatiebureau wil dat ik naar 6 flessen ga.
Misschien heb je een consultatiebureau van de oude stempel, maar ook flesvoeding mag je op verzoek geven! En om de 3 uur wat drinken is voor de meeste baby's veel prettiger dan grote flessen om de 4 uur. Kan me voorstellen dat je zeker met reflux beter vaker kleine porties kan nemen.

7 maanden geleden

Reactie op Veerlex

Ze gaan dit vanzelf doen wanneer ze er klaar voor zijn. Consultatie bureau zij tegen mij dat ze vaak zien na 3/4 maanden dat ze vanzelf om de 4 uur komen. Bij ons is het gelukt door de hoeveelheid te verhogen.. maar aangezien je zoontje zijn flessen niet leegdrinkt werkt dat denk ik niet. En nog ooit heeft hij na 3,5 uur alweer honger.

7 maanden geleden

Ze gaan dit vanzelf doen wanneer ze er klaar voor zijn. Consultatie bureau ...
*zei 😂

7 maanden geleden

Reactie op Veerlex

Hoi. Ons zoontje is ook 8 weken, zat een hele tijd op 7 flessen en ineens als vanzelf liet hij er steeds makkelijker tijd tussen. Nu zitten we op 6 flessen per dag van 150 ml, op een hele goede dag op 5 flessen (ligt aan zijn nacht, soms slaapt hij door tot half 7 7 uur, soms komt hij eerder). Als het nu goed gaat met je zoontje, gewoon hem volgen. Dat zei de jeugdverpleegkundige hier. Als dit werkt voor hem met zijn reflux zou ik het zeker zo doorzetten!

7 maanden geleden

Hier een zoontje van bijna 10 weken, drinkt nu zo’n 3 weken op vaste tijden 180 cc. 06:30 uur / 11:00 uur / 14:30 uur / 18:00 uur / 23:00 uur. Echt sinds vorige week merk ik dat hij voeding van 14:30 uur & 18:00 uur eerder wilt, en er ook onrustig door is. Iemand tips of advies hoe ik kan spelen met zijn voedingstijden? 😄

7 maanden geleden

Reactie op Rosanne 96

Hier een zoontje van bijna 10 weken, drinkt nu zo’n 3 weken op vaste tijden ...
Ohja, als hij honger heeft geef ik hem gewoon zijn voeding hoor. Maar wil graag zoeken naar een ritme ook omdat ik weer aan het werken ben en hij naar oma gaat.

7 maanden geleden

Reactie op Rosanne 96

Hier een zoontje van bijna 10 weken, drinkt nu zo’n 3 weken op vaste tijden ...
Volgens tips die ik kreeg geef je hem die twee voedingen dan iets meer. Wij doen dat ook met 2 voedingen.

7 maanden geleden

Reactie op Iris2006

Volgens tips die ik kreeg geef je hem die twee voedingen dan iets meer. Wij ...
Dankjewel voor je tip! Is het proberen waard 😄

7 maanden geleden

Wanneer gaan jullie over naar speen 2? Ik heb een dr Brown breed en twijfel een beetje om naar speen 2 te gaan omdat mijn dochtertje een half uur over haar fles doet

7 maanden geleden

Hogen jullie een fles direct op met 30 ml als jullie merken dat de baby meer voeding nodig heeft? Of doen jullie dit in kleinere stapjes?