900 Reacties

7 maanden geleden

Hoeveel flessen en hoeveel ml drinken jullie kindjes van begin maart, dus 12/13 weken? Misschien ook nog even het gewicht van de baby erbij? De mijne van ruim 12 weken zat vorige week op: 2x165 en 4x130 Dat werd afgelopen dagen: 3×165 en 3×130 Maar vandaag sliep hij na de ochtendfles van 8u tot 1130 dus ik geef hem nu maar weer 150, en probeer dan: 5x165. Dat is in totaal iets minder dan afgelopen dagen, maar hij weegt nog maar zo'n 5,3kg.

7 maanden geleden

Meisje 5,3 kg van 22 maart drinkt ongeveer 2x130 3 x 150 ml per dag. De dagen wisselen nog wel, soms is het vaker 130ml ipv 150, die drinkt ze niet altijd leeg.

7 maanden geleden

Jongen rond de 6 kilo drinkt 5 flessen van 180

7 maanden geleden

Reactie op Veerlex

Ons zoontje krijgt vaak rond 18:30/19:00uur de fles. Gaat daarna het bedje ...
Waarom maak je hem wakker voor de fles?

7 maanden geleden

Reactie op Veerlex

Ons zoontje krijgt vaak rond 18:30/19:00uur de fles. Gaat daarna het bedje ...
Ik maak m niet wakker voor de fles als die 20 u gaat slapen maar dan komt die rond half 1, half 4 en half 6 weer 🥺 Twijfel om hem ook om 23 u nog wat te geven zodat die wat langer door kan slapen

7 maanden geleden

Onze dochter is nu 3 maanden en we hebben al een paar dagen mega drama met de flessen.. We hebben Difrax flessen. De s speen is te klein, dat duurt te lang en dan laat ze 90 van de 120 cc staan.. De M speen is te groot, daar gutst de melk uit, dan drinkt ze binnen no time de fles leeg maar veelste snel en met heel veel lucht..en de heel van de fles komt er dan weer uit ook. Vandaag avent flessen gehaald om te kijken of dat beter gaat ... Nou daar snapt ze helemaal niks van... Ik ben inmiddels ook het spoor bijster😓 Ze drinkt dus steeds maar kleine beetjes en komt inmiddels dus snachts ook weer meerdere keren omdat ze overdag niet genoeg krijgt.. snachts als ze slaperig is dan drinkt ze nog wel goed.. ze is morgen 3 maand en dronk 6 x 120.

7 maanden geleden

Reactie op MissMariss

Onze dochter is nu 3 maanden en we hebben al een paar dagen mega drama met ...
Bij ons ging S ook te langzaam en de M te hard. Heb nu de 123 speen van Difrax, echt een uitkomst! Ik switch dan van 1 naar 2 of andersom

7 maanden geleden

Reactie op MissMariss

Ik gebruik nu een difrax speen op een dr Brown fles! De 2 speen van dr Brown zit tussen de s en m speen van difrax in. Zou dus heel goed kunnen dat je dochter uit deze wel goed kan drinken. Ik had hetzelfde maar dan dat de 1 te langzaam en 2 te snel ging van dr Brown. De s van difrax is hier perfect! En de spenen passen dus ook op beide flessen!

7 maanden geleden

Mijn baby van bijna 3 maanden weegt nu ongeveer 5 kilo denk ietsje meer maar drinkt maar rond de 650ml per dag sinds een paar dagen, te weinig dus. Ze drinkt haar flesjes gewoon niet op en als ik vaker aanbied gaat ze kokhalzen. Weet niet wat ik hiermee moet

7 maanden geleden

Reactie op anoniemxxx3

Mijn baby van bijna 3 maanden weegt nu ongeveer 5 kilo denk ietsje meer maa ...
Wij hebben dit ook… zoontje is bijna 11 weken en weegt ruim 6 kg. Bieden 5 flessen aan van 150+5 maar hij laat geregeld 30 over en net voor het slapen gaan zelfs 60… Ik word er onzeker van… hij is verder wel vrolijk en heeft goede plasluiers. Gebruiken dr brown met speen 1.

7 maanden geleden

Reactie op anoniemxxx3

Mijn baby van bijna 3 maanden weegt nu ongeveer 5 kilo denk ietsje meer maa ...
Mijn meid is alweer 3,5 maand en zal ook wel rond de 6 kg wegen. Ze pakken wat ze nodig hebben hoor. Zou me niet druk maken. De baby spek zit toch echt op der lijf. Ze komt niks te kort. Ze drinken wat ze kunnen en ook wij volwassenen eten niet allemaal dezelfde hoeveelheid toch? Die richtlijnen een beetje met een korreltje zout nemen.. 😅

7 maanden geleden

Ik geef nu 6 flessen van 150+5 om de 3,5-4u. Ik wil overstappen naar 5 flessen van 180+6. Dit omdat ik steeds vaker elke 3-3,5u moet voeden omdat hij soms de nachten doorslaapt. Meer die 5x 180+6 geven? Zo ja, om de hoeveel uur? Hier lastig dat hij 's nachts de ene keer wel komt en andere niet, waardoor ik bang ben dat hij te veel krijgt als ik overdag elke 4-4,5u ga voeden en hij 's nachts dus ook nog komt na 4-4,5u.

7 maanden geleden

Reactie op SPMx

Ik geef nu 6 flessen van 150+5 om de 3,5-4u. Ik wil overstappen naar 5 fles ...
Hier 5 flessen van 180+6 Om de 4 uur, en eigenlijk slaapt hij voortaan elke nacht wel door.

7 maanden geleden

Hier 5 flessen van 180+6 Om de 4 uur, en eigenlijk slaapt hij voortaan el ...
Wat fijn!! Wordt hij niet wakker? Of alleen voor een speentje evt?

7 maanden geleden

Hier 5 flessen van 180+6 Om de 4 uur, en eigenlijk slaapt hij voortaan el ...
Hoe zwaar is jouw kindje? En welke fles heb je als eerste opgehoogd toen je meer ging geven? Ik geef nu nog 150 maar heb het idee dat ons zoontje toe is aan 180.

7 maanden geleden

Reactie op kusRens

Hoe zwaar is jouw kindje? En welke fles heb je als eerste opgehoogd toen je ...
Denk 6 kilo misschien ietsje meer. Toen hij niet meer genoeg aan z’n flesje had heb ik het opgehoogd, hij heeft daar ook geen last van gehad.

7 maanden geleden

Reactie op SPMx

Wat fijn!! Wordt hij niet wakker? Of alleen voor een speentje evt?
Soms rond 05.00 voor z’n speentje maar dat is echt zelden

7 maanden geleden

Reactie op MissMariss

Hier ook drama. Met geluk halen wij net aan 600ml per dag. Afgelopen twee dagen 580 ml per 24 uur veelste weinig..

7 maanden geleden

Reactie op Sbeer88

Hier ook drama. Met geluk halen wij net aan 600ml per dag. Afgelopen twee ...
Ons zoontje is van 2 maart.

7 maanden geleden

Soms rond 05.00 voor z’n speentje maar dat is echt zelden
Aah fijn! Hier soms ook ineens onrustig en dan wacht ik het af, maar zodra hij gaat huilen dan moet ik snel die fles maken (dan neemt ie geen genoegen meer met zn speen). Vannacht om 01:15 hoorde ik hem wakker worden, heb toen snel zn speentje gegeven en sliep hij door tot 05:15. Vraag me dus af of de 'truc' is nog voor het huilen zijn speen al te geven. Op welk moment geef jij die speen? 😊