900 Reacties

7 maanden geleden

Om de hoeveel uur geven jullie een flesje?

7 maanden geleden

Reactie op Dierenvriend97

Overdag om de 3 uur en snachts slaapt ze inmiddels door. Ons meisje is 12 weken dit betekend dat zij 6 tot 7 flesjes krijgt per dag. Afbouwen lukt hier nog niet.

7 maanden geleden

Reactie op pris24

Overdag om de 3 uur en snachts slaapt ze inmiddels door. Ons meisje is 12 w ...
En hoeveel CC per keer?

7 maanden geleden

Overdag om de 4u en sinds 1,5 week slaapt hij door. (Doorvoor dronk hij een heel klein flesje in de nacht, max 30/60ml want meer wilde hij niet.) Zo komen we uit op 5 flesjes van 120+4. We starten de dag altijd om 7:00 en dan is de laatste fles om 23:00. Hij is 8 weken en 4,2 kg gok ik.

7 maanden geleden

Om de 4 uur overdag, de nacht slaapt hij door. Zijn aan t overgaan naar flesjes van 180+6. Meestal 7.30-11.30-15.30-19.30-23.00. Zoontje is bijna 11 weken, bijna 6 kg.

7 maanden geleden

Reactie op Sbeer88

En hoeveel CC per keer?
120+4 scheppen en haar laatste flesje 150+5 scheppen. Dit schijnt voor haar voldoende te zijn. CB zei zelfs dat ik minder moest geven, maar wij zien altijd dat ze nog honger heeft doordat ze verder zuigt en erna gauw boos wordt dus we volgen haar lekker!

7 maanden geleden

Reactie op kusRens

Om de 4 uur overdag, de nacht slaapt hij door. Zijn aan t overgaan naar fle ...
Wat een fijn ritme! Hier heel erg zoekende naar een ritme maaar overdag slapen is een drama en 's nachts komt hij steeds tussen half 3 en half4 weer, en vanaf half 7 wil hij niet meer in z'n eigen bed 😅

7 maanden geleden

Overdag drinkt ze 150 cc om de 4 uur ongeveer. Ze is 9 weken en denk al bijna 6 kg

7 maanden geleden

Wat een fijn ritme! Hier heel erg zoekende naar een ritme maaar overdag sla ...
Dat klinkt helemaal niet raar hoor. Hier hebben we het volgende ritme. Rond 17:30 de fles. Om 18:30 naar bed tot 6:30. Een fles rond 22:00 en rond 03:00 en om 6:30 Overdag heeft hij dan flessen rond 10:00 en 14:00. Daartussen is hij ongeveer elke keer 45-60 min wakker en verder slaapt hij of ligt hij lekker in de box zichzelf te vermaken. We komen dan uit op 6 flessen van 150+5. Hij is morgen 9 weken oud en weegt bijna 6 kilo.

7 maanden geleden

Hallo 🤗 onze baby is 10 weken oud en over 2 weken is het plan dat ik weer ga werken. Echter lukt het nog niet om de fles te geven (ik geef volledig borstvoeding). We oefenen al weken maar het lukt hem nog niet. Hij vindt het prima om de fles in zijn mond te hebben maar sabbelt alleen op de speen van de fles, dus er komt niks uit. We hebben al verschillende flesjes geprobeerd maar helaas. Ik hoor graag jullie ervaringen en tips!

7 maanden geleden

Reactie op Bibo2024

Hallo 🤗 onze baby is 10 weken oud en over 2 weken is het plan dat ik weer ...
Ohhh 😦. Hier geen ervaring maar kleine is helemaal weg van de brede halsfles van Dr Brown (wie weet heb je die al geprobeerd).

7 maanden geleden

Wat een fijn ritme! Hier heel erg zoekende naar een ritme maaar overdag sla ...
Jazeker erg fijn! Alleen qua slapen overdag zijn wij ook nog zoekende. Het slaapje in de ochtend gaat goed, deze doet hij vaak in bed en lukt hem goed om zelf te gaan slapen. De middag is vaak moeilijk, hij wil dan soms echt nergens slapen (bed, wandelwagen, box, op mij) of maar een heel kort slaapje. We doen wat we kunnen, eerst was de ochtend ook moeizaam en ineens ging dat ook goed. Ga ervan uit dat dit ook vanzelf een keer gaat komen. Zo sliep hij ook 'ineens' de nacht door. Ieder kindje is anders, gewoon hem blijven volgen komt vanzelf!

7 maanden geleden

Onze zoon slaapt nu vaak van 21.00/21.30 tot 06.30 alleen hij wilt die laatste fles niet meer drinkt hij maar 50/60 cc van op maar dan drinkt hij eigenlijk maar 4 flessen van 180+6 op een dag. Hebben meer hier last van ?

7 maanden geleden

Onze zoon slaapt nu vaak van 21.00/21.30 tot 06.30 alleen hij wilt die laat ...
Prima toch mijne drinkt ook niet altijd laatste fles leeg denk dat ze dan gewoon genoeg hebben gehad voor de dag zolang die s’nachts niet ineens weer honger heeft zal het wel goed zijn 😄

7 maanden geleden

Hoihoi, ik ben van plan over te gaan op kunstvoeding. Ik zie beren op de weg, dus misschien dat jullie de oplossingen zien. 1. Er zit totaal geen ritme in de borstvoeding, voedingen zijn er 6 tot 8 per dag op willekeurige tijdstippen. Hoe ga je dan over op de fles? Alleen al uitrekenen hoeveel melk doe je toch op aantal voedingen? En moet je dan wel een ritme gevormd hebben? 2. Moet je het aantal voedingsmomenten gaan beperken? Heb je weleens een hongerige baby die je dan niet kan voeden omdat hij/zij al aan de max zit? 3. Als het warm is heb je dunnere borstvoeding en drinkt je kleine vaker. Hoe doe je dat met flesvoeding? Water geven mag niet voor 6 maanden. Vaker de fles geeft dan ook te veel voeding denk ik? Ik voel me best onzeker over de overstap, maar wil toch echt graag naar kunstvoeding.

7 maanden geleden

Reactie op 05022022

Hoihoi, ik ben van plan over te gaan op kunstvoeding. Ik zie beren op de we ...
Hoi hoi, Ik heb gemerkt dat mijn zoon na de overstap op kunstvoeding eerst kleine beetjes dronk, denk aan 60 a 70 cc. Hierdoor kwam hij vaker. Zijn maagje was nog niet gewend aan grote hoeveelheden. Inmiddels hebben we dit rustig opgebouwd en drinkt hij steeds iets meer per keer. Daardoor laat hij ook steeds meer tijd tussen de flessen en worden de voedingsmomenten dus ook minder. Je kindje drinkt zoveel hij nodig heeft, hier nog nooit echt flink over de max gezeten. Succes met de overstap!

7 maanden geleden

Hallo allemaal! Hebben jullie tips over welke fles nu echt fijn is? Ik had zoveel goede verhalen gehoord over de dr. Browns flessen.. maar heb er iedere keer ruzie mee. De flessen lekken, komt vaak niks uit/heel moeilijk, waardoor onze dochter gefrustreerd of juist uitgeput raakt. Ik kookte ze wel uit, maar dat zou volgens de site van dr Browns ook gewoon moeten kunnen zolang je dit in een ruime pan doet. Ik draai ze ook niet te strak aan. Maar irriteer me verschrikkelijk eraan dat t soms zo moeizaam gaat 😵‍💫 Dus zwaar aan het overwegen andere flessen te halen. Maar wil niet weer een miskoop doen. Dus hoor graag jullie tips!! Ons meisje is nu bijna 3 maanden oud en ze krijgt kruidvat voeding, beetje ingedikt met johannesbroodpitmeel ivm verborgen reflux.

7 maanden geleden

Reactie op Ashley1512

Hallo allemaal! Hebben jullie tips over welke fles nu echt fijn is? Ik had ...
Wij gebruiken al vanaf de geboorte philips avent flessen en ons zoontje pakt deze speentjes heel goed. Ook wij gebruiken bij de voeding johannesbroodpitmeel en beginnen de voeding met speen 2 en halverwege de fles wisselen we naar speen 3 zodat hij minder hard zuigt. Ons zoontje is 3 maanden 🙂

7 maanden geleden

Reactie op marjoleinnn93

Wij gebruiken al vanaf de geboorte philips avent flessen en ons zoontje pak ...
Ik heb in het begin toen ik af en toe kolfde en dan via flesje gaf heb ik inderdaad ook die kleine flesjes van avent gebruikt. Heb nu net de flesvoeding omgegooid daarin, omdat ze zo gefrustreerd raakte. Maar toen had ze de fles wel heel snel leeg.. weet niet of ze daar dan weer last van gaat krijgen. Misschien ook wel omdat ze eerst zo hard heeft gezogen om maar iets uit die andere fles te krijgen.

7 maanden geleden

Reactie op Ashley1512

Hallo allemaal! Hebben jullie tips over welke fles nu echt fijn is? Ik had ...
Wij gebruiken vanaf het begin Hegen flessen. Bij de oudste gebruikte we de dr Brown flessen maar vond ik niks en nu bij de 2e Hegen flessen. Makkelijk schoon te maken en je kan deze flessen later weer “ombouwen” tot bewaarbakjes of drinkflessen.